׳תקלה׳ עולמית בפייסבוק תוך כדי חקירה פלילית חדשה נגד מפלצת הריגול של צוקרברג

כל התוכן באתר הוא בגדר לכאורה…


אתמול חווינו תקלה עולמית בפייסבוק ושיבושים בוואטסאפ ובאינסטגרם.


במקביל דווח ע״י ה״ניו יורק טיימס״ כי נפתחה חקירה פלילית חדשה נגד פייסבוק על כך שהחברה העניקה ליצרניות סמארטפונים גישה למידע של מאות מיליוני משתמשים.

בין היצרניות שקיבלו גישה למידע נמנות אפל, סמסונג, ו-וואווי [עימה יש בעיות קשות בענייני ריגול הנידונות ממש בימים אלה]. במקביל קיבלו גישה למידע גם ענקיות דוגמת אמזון, מיקרוסופט וסוני.

תקציר מכלכליסט:

החקירה נפתחה אחרי שורת חשיפות של הניו יורק טיימס משנה שעברה, שלפיהן פייסבוק העניקה ליצרניות מכשיריםכולל יצרניות סיניות  גישה למידע של מאות מיליוני משתמשים. בין היצרניות שקיבלו גישה למידע נמנו אפל, סמסונג, וואווי ו-Oppo. זאת, במקביל לגישה למידע שקיבלו יותר מ-150 חברות דוגמת אמזון, מיקרוסופט וסוני.

פייסבוק אמנם החלה לעצור שיתופי פעולה אלו לפני כשנתיים, ואולם לפי הניו יורק טיימס חבר מושבעים בניו יורק זימן מסמכים רשמיים של לפחות שתי יצרניות מובייל בולטות, שנהנו משיתוף הפעולה וקיבלו באמצעותו גישה למידע של מאות מיליוני משתמשים. משרד התובע הפדרלי של המחוז המזרחי של ניו יורק מוביל את החקירה, ובשלב זה לא ברור מתי היא החלה או מה המיקוד שלה.

החקירה הפלילית בניו יורק מצטרפת לשורת חקירות אחרות שמולן ניצבת פייסבוק בארה"ב ומחוצה לה. הבולטת שבהן היא חקירה משותפת של ה-FTC, ה-SEC ומשרד התובע הפדרלי במחוז הצפוני של קליפורניה, שמתמקדת בפרשת קיימברידג' אנליטיקה. בפרשה זו, שהציתה את המשבר הנוכחי שבו שרויה היום פייסבוק, התברר שחברת המחקר הבעייתית השיגה באופן מפוקפק פרטי פעילות של 87 מיליון משתמשי פייסבוק והשתמשה בהם כדי ליצור פרופילים פסיכולוגיים מפולחים.

האם ה״כיבוי״ של פייסבוק [Lifelog] נעשה במטרה למחוק ולהשמיד ראיות שהחברה מאחסנת ה-כ-ל על כל-אחד מאיתנו?
האם זה הזמן שלקח לחברה למחוק מידע על מיליארדי המשתמשים?

לפני שנעבור לתובנות של ״Q״', נזכיר לקוראים קטע על ימיה הראשונים של פייסבוק שהוקמה כתחליף מחופש לחברה פרטית במקום פרוייקט הריגול העולמי ״LIFELOG״

מתוך כתבה מה-04.02.04:

הפנטגון הורג את פרוייקט ״LIFELOG״

הפנטגון ביטל את פרויקט LifeLog, מאמץ שאפתני לבניית מסד נתונים למעקב אחר קיומו הכולל של כל אדם.

מנוהל ע״י Darpa, זרוע המחקר של משרד ההגנה, ״לייפלוג״ שאפה לכנס במקום אחד כמעט כל דבר שאדם אומר, רואה או עושה: שיחות הטלפון שנעשו, תוכניות הטלוויזיה שצפו, המגזינים שנקראו, כרטיסי הטיסה נרכשו, נשלח ונתקבלו. מתוך האוקיינוס הבלתי נראה הזה של מידע, מדעני המחשבים היו מתווים מסלולים ייחודיים בנתונים, ממפים יחסים, זכרונות, אירועים וחוויות.

תומכי ״לייפלוג״ אמרו שהיומון הכל-מקיף יכול היה להפוך לזיכרון דיגיטלי כמעט מושלם, ומספק למשתמשים שלו עוזרים ממוחשבים עם זיכרון כמעט מושלם של מה שהם עשו בעבר. אבל ליברטנים מיד התנפלו על הפרויקט כאשר הופיע לראשונה באביב שעבר, וטענו כי ״לייפלוג״ יכול להפוך לכלי האולטימטיבי עבור פרופיילינג (אפיון) של אויבים פוטנציאליים של המדינה.

חוקרים המקורבים לפרויקט אומרים שהם לא בטוחים למה הפרוייקט נגנז בסוף החודש שעבר. Darpa לא סיפקה הסבר לביטול השקט של ״לייפלוג״. "שינוי בסדרי העדיפויות" היא התשובה הרציונלית היחידה שסיפקה דוברת.

עם זאת, מאמצי Darpa הקשורים בפיתוח תוכנה ובינה מלאכותית עדיין נעים קדימה כמתוכנן.

(קישור לכתבה)

אז ב 02.04.04 הודיעו על גניזת LIFELOG
מתי נוסד פייסבוק?
ב- 02.04.04

ובכן, כך סובר ידידנו ״Q״ המזכיר את הסרט על סנודן
Snowden: NSA mass surveillance – "Facebook's My Bitch!"

….

תזכורת:

״ימיהן של גוגל ופייסבוק ספורים״

סורוס בחר ב״סין״ להדגמה החושפת, על דרך ההיפוך, את המטרה לה הגלובליסטים ייעדו את הרשתות החברתיות:

״הפיתוי העומד בפני חברות כאלה לשתף פעולה עם משטרים טוטליטריים כמו סין על מנת לזכות בגישה לשווקים אלו עלול ליצור רשת שליטה טוטליטרית שכמותה אפילו אלדוס האקסלי או ג’ורג’ אורוול לא יכלו לדמיין”.

בקיצור, עם בחירת טראמפ הגלובליסטים איבדו שליטה על מנגנוני ה*שליטה* שהקימו.
.
תזכורת קונספיל:
הבומרנג: הסיפור של פייסבוק התפוצץ לקושרי הסדר העולמי החד״ש בפרצוף




Leave a comment

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *