נקודת מפנה: הקנוניה הרוסית קיימת והיא של הדמוקרטים

כל התוכן באתר הוא בגדר לכאורה…

החקירה של רוברט מיולר "קרובה להשלמה", כך הודיע ממלא מקום התובע הכללי מאט וויטאקר.

וויטקר הודיע לקונגרס לפני כשבועיים, כי מיולר עומד להשלים את החקירה שלו, כמו כן, ועדת המודיעין של הסנאט הודיעה אף היא לכתבים, כי לאחר "שנתיים ו -200 ראיונות" הם קרובים לסגירתה ללא מציאת שום הוכחות לכך שקמפיין טראמפ קשר ביודעין עם הרוסים כדי לגנוב את הבחירות לנשיאות ב- 2016.

החשש של הדמוקרטים כי חקירת ״הקנוניה הרוסית״ תסתיים בלא כלום הובילה אותם להתקפה נגד לא אחר מאשר רוברט מיולר.

יו"ר ועדת המודיעין של ההקונגרס, אדם שיף, השמיע ביום א׳ ביקורת חריפה ושאל האם מיולר חקר כראוי את קשריו הכספיים של הנשיא טראמפ עם בנק גרמני", תוך שהוא רומז כי החקירה עלולה להיות לא שלמה, ושלא תהיה ברירה לבית הנבחרים אלא לחדש את חקירתו של הנשיא הם עצמם.

שיף מתייחס לאירוע שכביכול התרחש בסוף השנה שעברה, כפי שדווח בניו יורק טיימס. ה"טיימס" דיווח שהנשיא טראמפ התכונן לפטר את מיולר, עד שהובטח לו כי התובע המיוחד לא הזמין בצו את הדוחות הכספיים של תאגיד טראמפ מדויטש בנק.

הדיווח מעולם לא הוכח, והסתמך על מקורות אנונימיים בתוך מחלקת המשפטים, אך נראה כי שיף סבור שהדיווח הוא הוכחה שמיולר נכנע לדרישות הנשיא, ובכך הפך את כל חקירתו לבלתי שלמה.

ברור שהדמוקרטים, אשר סמכו על רוברט מיולר לספק את התחמושת שהם צריכים כדי להדיח את הנשיא על "קנוניה" עם ממשלת רוסיה, מודאגים עכשיו לא רק שהחקירה שלו לא תספק את אותה תחמושת, אלא שהחקירה תתהפך עליהם.

תיק הקנוניה הרוסית … נגד הדמוקרטים

 

 

כעת, כאשר הועדות החוקרות של בית-הנבחרים ושל הסנאט ניקו את דונלד טראמפ מהאשמות בהשראת הדמוקרטים על הקנוניה הרוסית, כדאי להזכיר ״אנקדוטה״ אחת שנמחקה מההיסטריה, אך ממשיכה להיות בעלת השלכות ביטחוניות על ארצות-הברית.

כמזכירת המדינה, הילרי קלינטון עבדה עם מנהיגים רוסים, ביניהם שר החוץ סרגיי לברוב והנשיא דאמטרי מדבדב, כדי ליצור שותפויות טכנולוגיות של ארה"ב עם הגרסה הרוסית לעמק הסיליקון, קמפוס היי-טק רחב ידיים הידוע בשם סקולקובו.

טביעת היד של קלינטון היתה בכל מקום על פרויקט 2009-2010, חוד חנית דיפלומטית כדי לאתחל מחדש את היחסים בין ארצות הברית לרוסיה לאחר שנים של עוינות שהניעה פעולה צבאית של ולדימיר פוטין נגד הרפובליקה הסובייטית לשעבר וכיום בעלת הברית בארה"ב, גאורגיה.

תורם לקרן קלינטון, האוליגרך הרוסי ויקטור וקסלברג, הוביל את הצד הרוסי של המאמץ, וכמה תורמים אמריקאים לקרן קלינטון היו מעורבים. מחלקת המדינה של קלינטון סייעה לחברות בארה"ב לעבוד עם הפרויקט הרוסי, והיא הזמינה אישית את מדבדב לבקר בעמק הסיליקון.

שיתוף הפעולה התרחש בדיוק באותו זמן שביל קלינטון עשה את המסע הידוע לשמצה לרוסיה כדי לקבל את סכום העתק של  $500,000 עבור נאום אחד.

הודעות דוא"ל פנימיות מראות כי הנסיעה של הנשיא לשעבר בחשאי גרמה להרמת גבות בתוך מחלקת המדינה של הילרי אשתו.

זאת משום שהוא ביקש רשות להיפגש עם וקסלברג, ראש סקולקובו, וארקדי דבורקוביץ', פקיד בכיר ברוסאטום, הענק הגרעיני הרוסי המבקש את רשותה של המדינה לקנות את אורניום 1, חברה קנדית עם עתודות אורניום מאסיביות של ארה"ב.

שנים מאוחר יותר, מסמכים מודיעיניים מראים שהן פרוייקט סקולקובו והן אורניום 1 עוררו חששות ביטחוניים חמורים.

בשנת 2013, קבוצת חשיבה מודיעינית מובילה של הצבא האמריקני התריעה כי פרויקט סקולקובו עלול להוות חזית ריגול כלכלי וצבאי.

"סקולקובו הוא מפעל שאפתני, שמטרתו לקדם את העברת הטכנולוגיה, בדרך כלל, על ידי השקעה ישירה נכנסת, ולעיתים, באמצעות רכישות נבחרות. ככזאת, ניתן לטעון כי סקולקובו היא אלטרנטיבה לריגול תעשייתי – עם ההבחנה הנוספת שהיא יכולה להשיג העברה כזו בקנה מידה הרבה יותר גדולה וביעילות רבה יותר" נכתב בעלון המודיעין של EUCOM ב -2013.

"משתמעת בפיתוח של רוסיה של סקולקובו שאלה קריטית – שאלה שרוסיה עשויה לשאול את עצמה – למה לטרוח בריגול על חברות זרות ומעבדות ממשלתיות אם הן מרצון מוסרות את המומחיות שרוסיה מחפשת?"

שנה לאחר מכן, ה- FBI הלך רחוק יותר ושלח מכתבי אזהרה למספר חברות טכנולוגיה בארה"ב, שהסתבכו עם סקולקובו, כי הן בסיכון לריגול אפשרי. וסוכן הלשכה מהמשרד בבוסטון כתב מאמר מערכת יוצא דופן כדי לפרסם את ההתרעה.

סקולקובו "עלול להיות אמצעי לממשלת רוסיה לגשת למתקני פיתוח רגישים או מסווגים של מדינתנו, וטכנולוגיות שימוש-כפול עם יישומים צבאיים ומסחריים", כתבה עוזרת הסוכנת המיוחדת לוסיה זיאוברו ב"בוסטון ביזנס ג'ורנל ".

ל- FBI היו אותן חששות בנוגע לרכישת רוזאטום את אורניום 1. מודיע בשם ויליאם דאגלס קמפבל חדר לתוך ענקית הגרעין הרוסי ב-2009 והביא ראיות לכך שסוכניה של רוזאטום בארצות הברית עסקו במזימת סחטנות, עמלות ושוחד.

קמפבל גם השיג ראיות בכתב שפוטין רצה לקנות את אורניום 1 כחלק מאסטרטגיה להשיג שליטה מונופוליסטית של שוק האורניום העולמי, כולל אמצעי לחץ על ארה"ב.

קמפבל גם הזהיר כי תורם גדול ליוזמה הגלובלית של קלינטון פועל במקביל לרוזטום, בעוד שההחלטה לאישור ארה"ב תלויה ועומדת לפני מחלקת המדינה של הילארי קלינטון. בסופו של דבר, המחלקה שלה וממשל אובמה אישרו את העסקה.

הראיות מראות שהקלינטונים נהנו מרווחים כלכליים מרוסיה – באופן אישי ובתוך הקרן – בה בעת היו מעורבים בפעולות ממשל ארה"ב שגמלו למוסקבה והגדילו את הסיכונים הביטחוניים של ארה"ב.

האינטראקציות בין הקלינטונים, הדמוקרטים ורוסיה נמשכו אל תוך שנת 2016, כאשר פרויקט המחקר הפוליטי האופוזיציוני הגדול שנועד לתאר את היריב הרפובליקני, דונלד טראמפ, כמי שנסחט על ידי מוסקבה הושק על ידי הקמפיין לנשיאות של קלינטון והובא ל- FBI.

המחקר של גלן סימפסון מפיוז'ן GPS שנשכר בסמוך ובחשאי על ידי קמפיין קלינטון והמפלגה הדמוקרטית באמצעות משרד עורכי הדין שלהם, פרקינס קוי.

סימפסון שכר אז את סוכן המודיעין הבריטי בדימוס כריסטופר סטיל – שלFBI נודע על היותו "נואש" להביס את טראמפ – לכתוב תיק לא מאומת, המרמז על כך שהקמפיין של טראמפ משתף פעולה עם רוסיה לגנוב את הבחירות.

סימפסון, סטיל ופרקינס קוי הזינו כולם האשמות הקשורות לטראמפ-רוסיה לFBI בקיץ שלפני הבחירות, והניעו את הסוכנים שלא אהבו בגלוי את טראמפ לפתוח בחקירה נגדית של המועמד הרפובליקני לפני הבחירות.

סימפסון וסטיל גם הלכו לאמצעי התקשורת כדי לפרסם את הטענות במה שבכיר במשרד המשפטים, ברוס אוהר, תאר מאוחר יותר כמאמץ "הייל מרי" להשפיע על הבחירות.

חוקרי הקונגרס הרכיבו בצורה מדוקדקת ראיות שמראות כי לפרויקט המחקר של קלינטון היה קשר נרחב עם הרוסים.

רשימותיו של אוהר מראות שמקורו העיקרי של סטיל להאשמות בלתי מבוססות נגד טראמפ הגיעו מקצין מודיעין רוסי לשעבר. "הרבה מהאוסף על קשרי הקמפיין של טראמפ עם רוסיה מגיע מקצין מודיעין רוסי לשעבר (לא לגמרי ברור) שגר בארצות הברית ", כתב אוהר.

התיק של סטיל הסתמך גם על מידע מאיש עסקים רוסי יליד בלארוס, על פי דיווחים רבים וספר על שערוריית רוסיה.

גם לסטיל ולסימפסון היו קשרים עסקיים רוסיים, בזמן שגיבשו את התיק.

סטיל עבד עבור עורכי הדין של האוליגרך הרוסי אולג דריפסקה וניסה למנף את הקשרים האלה כדי לסייע לFBI לקבל ראיות מאיל האלומיניום הרוסי נגד יו"ר קמפיין טראמפ, פול מנאפורט.

המאמץ הביא לביקור של סוכני ה- FBI אצל דריפסקה בסתיו 2016. דריפסקה אמר לסוכנים כי לא קיימת קנוניה.

כמו כן, סימפסון עבד בשנת 2016 עבור החברה הרוסית פרבזון – שניסתה להימלט מקנסות ממשלתיים של ארה"ב – ואחד מעורכי הדין הרוסים שלה, נטליה וסלניצקיה. בעדות בשבועה לפני ועדת המשפט בסנאט הודה סימפסון שהוא סעד עם וסלניטסקאיה גם בלילה הקודם וגם בלילה שאחרי פגישתה הידועה עם דונלד טראמפ ג'וניור במגדל טראמפ ביוני 2016.

סימפסון מתעקש שלתי ארוחות הערב הכורכות את אחד האירועים שזרעו את נרטיב הקנוניה של טראמפ לא היה שום קשר עם המפגש במגדל טראמפ, טענה שרבים מהרפובליקנים מטילים בה ספק.

כך או כך, אין כמעט ספק שהגורמים העיקריים של ההאשמות בהשראת קלינטון נגד טראמפ קיבלו מידע מרוסים והיו שותפים איתם במהלך פרויקט האופוזיציה הפוליטית.

בשבוע שעבר למדנו מיו"ר ועדת המודיעין של הסנאט, ריצ'רד בר, שהוועדה שלו הגיעה לאותה מסקנה של הקונגרס: אין עדות לקנוניה בין קמפיין טראמפ לרוסיה.

אבל כעת יש ראיות הולכות וגוברות – לקשרים בין הדמוקרטיים לרוסיה. מספיק שיו"ר ועדת המודיעין בקונגרס לשעבר, דווין נונס, סבור שחקירה צריכה להיפתח.

ישנה "קנוניה ברורה של הדמוקרטים דרך גלן סימפסון ודרך פיוז'ן GPS, כי הם דיברו ישירות עם רוסיה", אמר נונס ל- Hill.TV  בראיון שהוקרן ביום שני.

קנוניה יכולה להיות פלילית אם היא קשירת קשר לעבור על חוקים פדרליים, או שהיא יכולה להיות כרוכה בפעולות חוקיות לחלוטין, פעולות בשוגג, שעדיין מסכנות את ביטחונה של אמריקה מול "חבר/אוייב" כמו רוסיה.

יש ראיות ברורות כעת, שמראות שמשפחתה וקרן הצדקה של הילארי קלינטון הרוויחו ממוסקבה, ובאותה עת הקלו על פעולות ממשלתיות רשמיות לטובת רוסיה שהעלו דאגות ביטחוניות.

ויש ראיות חותכות כי מאמצי מחקר האופוזיציה על טראמפ – האחד שנתן השראה לחקירת FBI – בוצע על ידי אנשים שקיבלו מידע מרוסיה ושהתרועעו עם הרוסים.

 

Leave a comment

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *