'נתניהו תמך בהתנתקות!' – זה אחד השקרים שמוכיחים רק עובדה מצערת אחת שגבלס הארור צדק

כל התוכן באתר הוא בגדר לכאורה…

'נתניהו תמך בהתנתקות!' עובדה.
הוכחה: 'נתניהו הצביע בעדה'. עובדה.

זה אחד השקרים שמוכיחים רק עובדה מצערת אחת שגבלס הארור צדק.

'אם תחזור על שקר מספיק פעמים הוא יהפוך לאמת', אמר. ואמר עוד דבר, 'חשוב על העיתונות כעל לוח מקשים עליו השלטון'. במדינה טוטאליטרית זה אכן השלטון, בדמוקרטיות המערביות של היום זה לא השלטון עליו הוא דיבר, והם הקישו והקישו והקישו עליו…

אז כל הכבוד ל Moshik Kovarsky על הפרוייקט הזה.
[ואם אין לכם כוח לכל הכתוב הזה, קיפצו ישירות לסרטון כאן:

אחד השקרים המתועבים שמופצים על בנימין נתניהו על ידי מתנגדיו הוא שנתניהו תמך בתוכנית ההתנתקות. המתנגדים נתלים שוב ושוב באחת ההצבעות בכנסת שבו הרים נתניהו את ידו בתמיכה בהצעת הממשלה.

בואו נעשה סדר לטובת קוראינו הצעירים יותר וגם לטובת המבוגרים שלא זוכרים את כל השתלשלות העניינים.
באותה תקופה שימשתי בהתנדבות כיועץ של סגן שר הביטחון זאביק בוים ז"ל כך שהכרתי רבות מההתרחשויות ממקור ראשון.

ב-2003 זכה הליכוד בראשות שרון ברוב מסיבי והקים ממשלה ימנית ללא מפלגת העבודה. שרון התגבר במהלך הקמפיין על ההאשמות בשחיתות שהתלוו אליהן, כמה מוכר, הדלפות מגמתיות (פרשת גלאט ברקוביץ'). שר האוצר בממשלתו הוא בנימין נתניהו.

נתניהו פותח במהלך נמרץ של רפורמות במשק שבדיעבד, בפרספקטיבה של 15 שנה, ניתן לומר שהצילו את המשק והביאו אותו למצבו הכלכלי הטוב היום (על כך מאמר נפרד). יצויין כי נתניהו קיבל את הגיבוי המלא של שרון לצעדיו הכלכליים.

בדצמבר 2003, בכנס הרצליה, מתחיל שרון לגלגל את בלון הניסוי של ההתנתקות. יש האומרים שלחץ החקירות גרם לצעדו של שרון ויש שיגידו שהוא אכן האמין במעשיו. נתניהו התנגד מהרגע הראשון בפורומים פנימיים של הממשלה למהלך, וראה בו מתן פרס לטרור. שרון, שהיה בולדוזר חסר מעצורים, דוהר עם התוכנית קדימה למרות ההתנגדות בתוך מפלגתו. באמצע 2004 הסכים להעמיד את הנושא למשאל בקרב מתפקדי הליכוד, משאל בו נחל תבוסה. שרון התכחש להבטחותיו לכבד את רצון המתפקדים והמשיך בביצוע התוכנית. כל אותה עת היווה נתניהו אופוזיציה פנימית לתוכנית.

חשוב להבין מספר נקודות:

  • שרון הבהיר לכל מתנגדיו בממשלה פנימה כי הצבעה כנגד החלטת ממשלה תביא לפיטורין מיידים (כך פוטרו במחי יד השרים בני אלון ז"ל ואביגדור ליברמן יבדל"א כצעד מנע עוד לפני ההצבעה בממשלה!).

  • היה ברור גם לנתניהו שאם יפוטר מהממשלה יוכל שרון להעביר את ההצעה בגיבוי של האופוזיציה.

  •  נתניהו קיווה לכל אורך הדרך שיוכל להכשיל את התוכנית, אותה ראה כאסון, מבפנים.

  • נתניהו גם חרד למצב הכלכלה ולהשלמת הרפורמות אותן שקד להעביר. הוא חשש שפיטוריו בטרם עת יביאו לביטולן וחזרה למצב הכלכלי העגום ששרר בשנת 2002.

קיץ 2004 לווה בהפגנות סוערות דוגמת השרשרת האנושית מגוש קטיף לירושלים (בה זכיתי להשתתף). המשטרה ומערכת המשפט הגיעו לשיאים חדשים של רמיסת זכויות הפרט במהלך אותו קיץ סוער. ההחלטה בממשלה עברה סופית בספטמבר 2004, כאשר נתניהו מתנגד בתוקף. נתניהו דרש כתנאי ביצוע משאל עם ואף העמיד אולטימטום בנושא. ניתנו לו הבטחות על ידי שרון כדי שיצביע בכנסת בעד (אוקטובר 2004) אך הן הופרו ברגל גסה.

בהמשך הועברו החלטות נוספות כגון חוק פינוי פיצוי. בתחילת 2005, כפי שהסרט המצורף מוכיח, היה ברור לכולם כי נתניהו פועל מעל ומתחת השטח להכשלת התוכנית. גם בתקשורת וגם משרים אחרים, ביחוד אולמרט ורמון, הוא ספג על כך ביקורת קשה. שוב, יש לציין שנוכח האווירה בארץ, נתניהו ראה את הסיכוי היחיד לעצירת התוכנית בפעולה מבפנים. לו חשב שהתפטרותו לביא לעצירתה, אין לי ספק שהיה מתפטר.

משכלו כל הקיצים וכל ניסיונות עצירת התוכנית ע"י נתניהו כשלו, הוא עשה את המעשה המוסרי והתפטר במפתיע מהממשלה לתדהמת חבריה (אוגוסט 2005). הוא לא יכול היה להיות שותף לגירוש ולשאת באחריות המיניסטריאלית. ביום שלמחרת נסע לחו"ל להתחיל לגייס תרומות לפריימריז לצורך כיבוש הליכוד ותיקון הנזקים. פחות מ-4 שנים אחר כך הרכיב את הממשלה (2009) והחל בתקופת של עשור שהצעידה את ישראל להישגים מדהימים.

זו האמת ואין בלתה. מדינאות היא הרבה יותר מאשר הצבעה אחת בכנסת.

………………………………………………………….
להשלמות ותוספות – צפו בסרטון בתגובה השניה
כואב אבל חשוב.

שימו לב גם לדבריו של עמיר פרץ שבמקומו הייתי פורש מהחיים הפוליטיים בכלל עקב האיוולת וחוסר ראיית הנולד שהוא מפגין.


ציוץ של חיים רמון מה- 5.2.2019


מקור הפוסט:

'נתניהו תמך בהתנתקות!' עובדה.הוכחה: 'נתניהו הצביע בעדה'. עובדה.זה אחד השקרים שמוכיחים רק עובדה מצערת אחת שגבלס הארור…

Geplaatst door Esther Brand op Donderdag 7 februari 2019

Leave a comment

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *