בני גנץ: הזמיר בתיבת התהודה של הדיפ סטייט

בני גנץ: הזמיר בתיבת התהודה של הדיפ סטייט

כל התוכן באתר הוא בגדר לכאורה…

בני גנץ פעל כסוכן של ממשל אובמה והאיראנים לקידום הסכם הגרעין האיראני.

בעבר כתבנו לכם על טריטה פרסי, מי שנתפס והתגלה כסוכן איראני בארה"ב דרך עמותה שהקים באמריקה אשר קיבלה כסף מממשל אובמה במימון ג'ורג' סורוס כדי לעזור לקדם תיבת תהודה של עיתונאים וביטחוניסטים אמריקאים וישראלים שיתהדו מסרים לקדם את הסכם השואה הגרעינית האיראנית של ממשל אובמה.

בן גוריון ואליטת המפא"יניסרים השבתאית של מדינת העומק הישראלית

בספרו (ראו תמונות לעיל) מ2015 Losing an Enemy: Obama Iran and the triumph of diplomacy, פרסי מתאר לנו כמה מבעלי הברית של ממשל אובמה בכל התהליך, אחד מהם מתמודד היום לראשות הממשלה בארץ:

"אובמה והמוסד נגד נתניהו"

בני הברית הסודיים של אובמה

מה שלא ידוע לציבור הרחב הוא שלממשל אובמה היה מקור מפתיע של בריתות חזקות כנגד נתניהו: הממסד הבטחוני של ישראל. הערכתו של נתניהו סתרה באופן חד את זאת של הדרג המקצועי בתוך המוסדות הישראליים הא-פוליטיים. מתוכם, אף מוסד לא התנגש איתו יותר מסוכנות המודיעין של ישראל, המוסד.

בכמעט כל עניין מרכזי, הם נחלקו. תמיר פרדו, ראש המוסד, לחלוטין ביטל את ההנחה שאיראן היא איום קיומי לישראל — מנטרה שנתניהו בא לתאר, ושוושינגטון קיבלה ללא חשיבה ביקורתית. בפגישה עם שגרירים ישראלים, הוא נימק את התנגדותו לטענה של נתניהו. "האם איראן מהווה איום קיומי לישראל?" פרדו שאל. "לחלוטין. אך אם מישהו טוען שפצצה גרעינית בידיים איראניות היא איום קיומי, כלומר לסגור חנות וללכת הביתה, זה פשוט לא המצב. המונח 'איום קיומי' נזרק בחופשיות מידי.  פרדו היה ראש המוסד העוקב השלישי אשר שלל את הרעיון שאיראן מהווה איום קיומי. שני קודמיו, מאיר דגן ואפרים הלוי, גם כן ביטלו את טענת נתניהו. היכולת של איראן היתה "רחוקה מלהוות איום קיומי על ישראל," ציין הלוי."ההקצנה הגוברת בקרב חרדים היוותה סיכון גדול יותר מאחמדינג'אד," הוסיף.

היה עוד. נתניהו והרבה בממסד הפוליטי טענו במשך שנים כי איראן אינה ראציונלית, משיחית, והתאבדותית. הטענות הללו היוו את היסוד עבור הגישה הישראלית כלפי איראן. כל עוד היה מקובל כי איראן לא היית הגיונית, דיפלומטיה והרתעה נחשבו חסרי תוכלת. וככל שהתקבל יותר כי איראן היא בעלת נטיות התאבדותיות, למערב לא יישאר ברירה אלא לנקוט פעילות מונעת באמצעים צבאיים. אילו הטענות הללו על איראן לא ייאומצו, מתקפת מנע צבאית לא תהיה האופציה ההגיונית היחידה בנוגע לאיראן. לא רק שאנשי המוסד דחו את הרעיון שהאיום האיראני הוא קיומי, הם גם דחו שאיראן היית לא ראציונלית והתאבדותית. "המשטר באיראן הוא מאוד הגיוני", אמר דגן לCBS בתוכנית 60 דקות. "אין ספק, הם שוקלים את כל ההשלכות של המעשים שלהם". הדברים של דגן תוהדו על ידי הרמטכ"ל הישראלי, בני גנץ, אשר הכעיס את נתניהו כאשר תאר את המנהיגים האיראנים כ"אנשים מאוד רציונלים".

גנץ ועוד בממסד הבטחוני אפילו טענו שאיראן בסופו של דבר לא יבחרו לבנות נשק גרעיני, בדיוק בגלל כוח ההרתעה של המערב. ההצהרה של גנץ תיהדה את ההערכות של ממשלת ארה"ב, אשר ראו באיראן מדינה המחפשת להגיע ליכולת לייצר את הנשק הגרעיני ולא את הנשק עצמו.

סוכן איראני
סוכן איראני

כדי להראות שנשמרה עקביות בחתרנות, רק לאחרונה, כאשר טראמפ החליט על לצאת מהסכם הגרעין עם איראן, גנץ נשאר דבק בעמדת הדיפ סטייט.

ב-26 למרץ 2018, בפאנל של ידיעות אחרונות, בני גנץ, בוגי יעלון, שאול מופז ודן חלוץ מתנגדים ליציאה של טראמפ מהסכם הגרעין. מדברים הרי על איחוד של בוגי וגנץ, הנה משהו שהם מסכימים עליו…

Ahead of Trump Decision, Four Israeli Military Chiefs Oppose Nixing Iran Nuclear Deal

During a panel at a Yedioth Ahronoth conference, Shaul Mofaz, Benny Gantz, Dan Halutz and Moshe Ya'alon, say they are against withdrawing from the international accord reached in 2015

March 26 2018

 

האם בני גנץ סוכן של ממשל אובמה והאיראנים עבור תוכנית הגרעין ?

שימו לב כיצד מתואר גנץ בספר של הסוכן האיראני שפעל לקדם את הסכם הגרעין עם ממשל טראמפ:

"ההצהרה של גנץ תיהדה(echoed) את ההערכות של ממשלת ארה"ב"

"הדברים של דגן תוהדו (echoed) על ידי הרמטכ"ל הישראלי, בני גנץ, אשר הכעיס את נתניהו כאשר תאר את המנהיגים האיראנים כ"אנשים מאוד רציונלים"."

נזכיר לכם שוב כתבה על תיבת התהודה של סורוס עבור ההסכם, היא קיבלה את השם הecho chamber (תיבת התהודה). וזה מה שעשה גנץ בדיוק:

כיצד כסף גדול מימן את "תיבת התהודה" שדחפה את הסכם הגרעין האיראני

How big money funded the ‘echo chamber’ that pushed Obama’s Iran deal
By Post Editorial Board May 23, 2016

נראה שהסכם הגרעין עם אירן של אובמה נזקק ליותר מרק כמה עיתונאים ידידותיים בשביל לעבור.

מסתבר ש"תיבת התהודה" (Echo chamber) האדירה אשר היועץ הבכיר לביטחון לאומי של אובמה, בן רוהדס, התרברב בה הייתה לא רק ידידותי, אלא גם ממומנת נכבדות – כולל מיליונים שהועברו בנדיבות רבה לתקשורת.

בראיון עם הניו יורק טיימס, רוהדס זיהה את קרן המגלים (Ploughshares Fund) כמרכזית בהפצת המסר של קבוצת אובמה בנוגע לאירן. אפשר עכשיו לראות דיווחים שהן עשו זאת בעזרת כסף מתורמים בעלי נטיות שמאלניות כמו ג"ורג' סורוס כדי לממן ארגונים חדשים – כולל רדיו לאומי ציבורי (NPR) – ו"מאמצים מתואמים" לדחוף את הסכם הגרעין.

נשיא קרן המגלים, ג'ו סירינסיונה, התרברב שהקבוצה שלו "רשת של 85 ארגונים ו200 אנשים היית מכרעת במאבק על דעת הקהל".

(למען האמת, זה לא מדוייק: זה אולי עזר לכופף ידיים בגבעת הקפיטול לדאוג שההסכם לא ייבלם, אך דעת הקהל נשארת ברובה נגד)

כמה אירוני: אובמה התבכיין על כך שלוביסטים ממומנים היטב עבדו להביס את ההסכם. הוא אפילו דרש מקונגרס להכריע בנידון "בלי להתבסס על על לוביסטים" אלא על "בטחון לאומי".

אך כדי שההסכם יעבור על ידי אנשי הדין, אובמה נזקק ללובי משלו לפעול מאחורי הקלעים ולהעביר מזומן לסוגי תקשורת וקבוצות חברותיות שיהדהדו את דף המסרים המתעתע של הבית הלבן.

או כפי שרוהדס אמר זאת "הם אמרו דברים שמאשררים מה שנתנו להם לאמר".

ולמרות טענות קרן המגלים על כך שהם פועלים כנגד פרוליפרציה של גרעין בעולם, הם תמכו בגישה רכה כלפי איראן ועבדה לאפשר הסכם אשר במקרה הטוב רק יעכב את טהרן מלהשיג נשק גרעיני.

לפחות אובמה צדק במשהו אחד: הכסף הגדול מנצח

ובכן, כדי להבין מי כיום מריץ את גנץ, שימו לב, סורוס אינו פועל לבד בתחום זה. יש גם את קרנות רוקפלר.

סורוס לא רק תרם לקרן המגלים עבור אובמה והיועץ שלו בן רוהדס כדי ליצור את תיבת התהודה ששיתפה פעולה עם השדולה האיראנית של טריטה פרסי(NIAC) ובכירים ישראלים, הוא גם תרם ישירות לNIAC. יחד עם סורוס שממן ארגוני BDS (חרם על ישראל, ולא על איראן כי שטראמפ עושה היום) באסטרטגיית דרבן (ראו דוח של פרופ' ג'ראלד סטיינברג יו"ר NGO-MONITOR על סורוס),יש את קרן רוקפלר כמובן, גם היא בעלת קשרים ענפים לארגוני הקרן החדשה לישראל, BDS, ותרומה למען שדולה ותיבת התהודה הפרו איראנית עבור אובמה והסכם הגרעין. קרן רוקפלר וקרן החברה הפתוחה של סורוס הם קרנות מזוכות ממס המשמות את משרד החוץ וארגוני הביון האמריקאי, כיום הדיפ סטייט.

ובכן, NIAC לא המציאו את השתדלנות וריגול דרך חברה אזרחית שורשית שהיא פעילות ידועה של הקרנות המזוכות ממס בארה"ב אשר היו תחת מספר חקירות בנושא. המרכז הידוע ביותר שלהם הוא הCFR (ראשי תיבות לקרנות המזוכות ממס קרנגי פורד רוקפלר), וגם החתרנות שלו נחקרה לא פעם כמרכז של הסדר העולמי החדש המחפש להחליש ולחתור תחת ארה"ב כמו שהקרן החדשה עושה בארץ. הCFR בחרו בספרו של טריטה פרסי הבוחן את יחסי ישראל איראן ארה"ב לספר הטוב ביותר לשנת 2012, כבר מראה שהוא חתרן המוכר על ידי הסדר העולמי החדש. קרן רוקפלר המעורבת ביותר מבין הקרנות בניהול ה CFR תורמת נכבדות לשתדלנות למען הסכם הגרעין, גם בקרב יהודים (דרך רפורמים), וחברה אזרחית גם בארץ מחברי הקרן החדשה לישראל.

ואת מי סורוס ורוקפלר מממנים? ארגון דרכנו, לשעבר V15, לשעבר OneVoice, להלן מאמרים באתר עם כל המסמכים וראיות:

ראו מאמרים לעיל. ידוע שבגלגול שלהם כV15 הם ניסו לעשות הפיכה בבחירות 2015 עם כסף שקיבלו ממחלקת המדינה של ג'ון קרי (המתווך הראשי בהסכם הגרעין האיראני). מאז תמכו בהלך רוח של פוטש צבאי, אבל כעת הם כנראה בקטע של מפלגה צבאית. שימו לב:

בני גנץ, קובי ריכטר – והפרקליט הבכיר שפרש כדי לרוץ לכנסת
לפני שהחליט הפרקליט עמית בכר לפרוש מתפקידו, פגש בריכטר, ובהמשך קיבל הצעות למקום ריאלי באחת משתי המפלגות – חוסן לישראל בראשות גנץ, או מפלגת תל"ם בראשות יעלון, הצפויות לרוץ ברשימה משותפת בבחירות הקרובות

גור מגידו התראות במייל
06.01.2019 20:25 עודכן ב: 22:22

מאחורי הידיעה על פרישתו מתפקידו של הפרקליט הבכיר עמית בכר כדי לרוץ לכנסת, מסתתרת עדות לקשר מסוים בין איש העסקים קובי ריכטר, המשמש יו"ר תנועת דרכנו (לשעבר V15), לבין מפלגותיהם של בני גנץ ומשה (בוגי) יעלון. ל-TheMarker נודע כי לפני שהחליט הפרקליט לפרוש, נוצר קשר בינו לבין ריכטר. לאחר שהשניים נפגשו, קיבל בכר הצעות למקום ריאלי באחת משתי המפלגות – חוסן לישראל בראשות גנץ, או מפלגת תל"ם בראשות יעלון, הצפויות לרוץ ברשימה משותפת בבחירות הקרובות.

הכסף ממחלקת המדינה לדרכנו לא פסק ב2015, ומסתבר שעבר גם דרך אנשי הדיפ סטייט גם ב2017. רק לאחרנה חשף עקיבה ביגמן:

דרכנו

נזכיר לכם על המאמר שהתפרסם בניו יורק טיימס ב2018 על אנשי הדיפ סטייט בממשל טראמפ ומהווים התנגדות לממשל מבפנים והמשך המדיניות של ממשל אובמה (כמו קרן וקסנר בארץ):

Leave a comment

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

2 תגובות

  1. ראובן 2021-09-01

    האם יש עדכוני המשך למאמר הזה? חשוב מאד לדעת איך זה מתפתח בימינו אלה, 100 ימים לממשלת החורבן שלנו ובשליש הראשון לכהונתו של ביידן

  2. צוות קונספיל 2021-09-05

    בנתיים אתה יותר ממוזמן לעקוב אחרינו בטלגרם יש שם יותר עדכונים על בסיס אקטואלי
    https://t.me/conspil