בנט מתיישר עם הליגה נגד השמצה (ADL) המאשימה את הימין בארה״ב בכל מקרי הרצח בידי קיצונים ב- 2018

כל התוכן באתר הוא בגדר לכאורה…

בישיבת הממשלה השבוע משרד התפוצות של בנט הזהיר בדוח שהציג לשרים מפני גל אנטישמיות מחודש של הימין הקיצוני בארה"ב ובאירופה. נתניהו מצידו בהצהרה לתקשורת בפתח ישיבת הממשלה טען שהדבר המשמעותי יותר זה האנטישמיות של השמאל והמוסלמים

ב-מ-ק-ר-ה הליגה נגד השמצה (ADL) פרסמה בשבוע שעבר הצהרה שקרית הקובעת כי "קיצוניות הימין" קשורה לכל אחד מ-50 מקרי הרצח שהוא מכנה "רציחות הקשורות לקיצוניים" ב -2018.

כך נראה הימין החד״ש של בנט

כתבה בברייטברט מדווחת כי מנכ"ל ADL לשעבר, איש ממשל אובמה, ג'ונתן גרינבלט, חזר על קביעה זו בדוא"ל ביום שני.
זאת למרות שהדו"ח של הליגה נגד השמצה עצמה מטיל ספק בקביעת הכותרת הזו.

הדו"ח, "רצח וקיצוניות בארצות הברית ב -2018", מתחיל בהצהרה: "כל מקרה הרג של קיצונים – מפיטסבורג ועד לפארקלנד – היה קשור לקיצוניות הימין".

כאן המקום לציין, כי הליגה נגד השמצה כוללת את הירי של בית הספר בפארקלנד – האחראי למספר הגדול ביותר של הרוגים (17/50) – בין ה"רציחות הקשורות לקיצונים", למרות שהוא מודה כי "לא ברור" אם הדעות עליונות לבנה של היורה שיחקו תפקיד בכלל.

בהמשך הדו"ח מודה הליגה נגד השמצה כי האידיאולוגיה הפוליטית היתה מניע רק במיעוט הרציחות – ויתרה מזאת, ששיעור מעשי ההרג בידי קיצונם שניתן לייחס למניעים פוליטיים ירד למעשה בשנת 2018:

Ideological motives appear to have played a primary or secondary role in 19 of the 50 extremist murders (38%) in 2018.  In the remaining murders, either the role that ideology may have played is unclear, the motives in general are unclear or the murders were likely committed for non-ideological reasons. Over the past 10 years, 51% (216 out of 427) of domestic extremist-related murders have had a primary or secondary ideological motivation, so the 2018 proportion of ideologically-related killings is somewhat lower than average

על אף זאת, הצהרת הליגה נגד השמצה הכריזה: "קיצוניות הימין קשורה לכל רצח בידי קיצונים בארה"ב ב-2018,המונח "קשור" בבירור מרמז על מניע, אך הדו"ח עצמו מפריך את טענת הכותרת.

הטענה של הליגה נגד השמצה כבר חוזרת על עצמה, ללא תימוכין, במאמרי חדשות ברחבי העולם, כמו גם על ידי פוליטיקאים שמאלנים ופוליטיקאים שמנצלים את ההזדמנות כדי לגנות את אלימות פוליטית ״של הימין״. וגם ע״י נפתלי בנט מה״ימין החדש״…

ואת מי הנראטיב השקרי הזה משרת?
לדוגמא את חברת הקונגרס הדמוקרטית המוסלמית הראשונה, אילאן עומר ממינסוטה, הידועה בשל שימושה ברטוריקה אנטישמית בעבר:

היום אנו זוכרים את רצח 17 מיליון בני אדם, כולל 6 מיליון יהודים בידי הנאצים.

עם עליית האידיאולוגיה האנטישמית והניאו-נאצית, חשוב יותר מאשר אי פעם ללמוד מהזוועות של העבר ולהתחייב למלחמה באי-סובלנות.

גרינבלט הוסיף, בהצהרה של הליגה נגד השמצה, כי מנהיגים פוליטיים הקדישו תשומת לב "לא פרופורציונלית" "יותר מדי זמן" לאיום האלימות מצד קיצונים איסלאמיים, לעומת האלימות מצד קיצונים ימניים.

גרינבלט הואשם בעבר בהפיכת ה- ADL, ארגון זכויות אדם יהודי, לשופר פוליטי.

בשנת 2017, ה- ADL הבליט איומי סרק על הטמנת הפצצות כנגד מרכזי הקהילה היהודית כדוגמאות לקיצוניות שחודשה מאז בחירתו של הנשיא דונלד טראמפ. האיומים התבררו בעיקר כמעשה של נער יהודי מופרע בישראל, ושל עיתונאי לשעבר משמאל, אפרוי-אמריקאי לשעבר.

ב- 2018, טענה הליגה נגד השמצה כי היתה עלייה במספר האירועים האנטישמיים בארה"ב בשנת 2017 – אף על פי שהתקפות הפיזיות על יהודים דווקא ירדו באותה שנה.

ביום שני, ארגון ציוני אמריקה (ZOA) מתח ביקורת על גרינבלט על שקיבל את "ההתנצלות" של חברת הקונגרס הדמוקרטית המוסלמית הראשונה, אילאן עומר ממינסוטה, על שימושה ברטוריקה אנטישמית בעבר, למרות שעומר לא התנצלה.

״ברייטברט״

בישיבת הממשלה הבוקר משרד התפוצות הזהיר בדוח שהציג לשרים מגל אנטישמיות מחודש של הימין הקיצוני בארה"ב ובאירופה. נתניהו מצידו בהצהרה לתקשורת בפתח ישיבת הממשלה טען שהדבר המשמעותי יותר זה האנטישמיות של השמאל והמוסלמים

בדוח אותו הגיש שר התפוצות בנט נכתב כי בניגוד לשנים הקודמות, שבהן האנטישמיות האסלאמיסטית הייתה האיום המרכזי והמסוכן ביותר בעבור הקהילות היהודיות, ב-2018 חלה תפנית וכעת אירועים אנטישמיים שמקורם בימין הקיצוני הם הגורם העיקרי והמסוכן ביותר בעבור יהודים בארצות הברית ובאירופה

מנגד, נתניהו בדבריו אל מול המצלמות בפתח הישיבה ניסה להציג מציאות שונה מזו המתוארת בדוח משרד התפוצות. "אנטישמיות מימין זה לא דבר חדש", אמר נתניהו. "מה שחדש באירופה זה שילוב של אנטישמיות איסלאמיסטית ושל השמאל הקיצוני, כמו שקורה בבריטניה ואירלנד. בושה"

בניגוד לטענת נתניהו כי "אנטישמיות מימין אינה דבר חדש" דוח משרד התפוצות קובע כי בארה"ב תומכי אידיאולוגיית "העליונות הלבנה" חווים "תחייה מחודשת" מאז קמפיין הבחירות לנשיאות ארה"ב ב-2016 שהביא להתחזקות הימין האלטרנטיבי – האלט-רייט

מבולבלים?
אנחנו ממש לא:

הפוטש: על מי ועבור מי איילת שקד עובדת?

הפוטש: על מי ועבור מי איילת שקד עובדת?

Leave a comment

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *