אלן דרשוביץ: כתב האישום נגד רוג'ר סטון עוקב אחר דפוס מדאיג של מיולר

כל התוכן באתר הוא בגדר לכאורה…

אלן דרשוויץ:
 
כתב האישום נגד רוג'ר סטון עוקב אחר דפוס ארוך שעלול לעורר חששות כבדים לגבי החקירה של המיוחדת של מיולר.
 

תקציר כתבה ב״The Hill״

 

כמו כמעט כל כתבי האישום האלה, כתב האישום נגד סטון אינו מאשים בפשעים מהותיים הנוגעים לרוסיה, שבוצעו לפני שרוברט מיולר מונה לתובע מיוחד. הוא מואשם בפשעים שצמחו מן החקירה עצמה, ולכאורה בוצעו לאחר מינויו של מיולר.
 
נזכיר כי התפקיד העיקרי של מיולר היה לחשוף פשעים שכבר התרחשו ביחס למעורבות רוסית בבחירות 2016. הוא גם הוסמך לחקור ולהעמיד לדין פשעים שצמחו מן החקירה, כגון עדות שקר ושיבוש חקירה, אך תפקיד זה היה משני לתפקיד העיקרי.
ובכן, מתברר כי התפקיד המשני הפיק הרבה יותר כתבי אישום נגד אמריקנים מאשר העיקרי. סקירה של כל כתבי האישום של מיולר מראה כי כמעט כולם נופלים לשלוש קטגוריות.
 
(1) פשעי תהליך שצומחים מתוך החקירה עצמה, כגון הצהרות כוזבות, עדות שקר, שיבוש הליכי חקירה. פשעים אלה נבעו מן החקירה עצמה. זה לא עושה אותם פחות רציניים, אבל זה רלוונטי בכדי להעריך את ההצלחה הכוללת או הכישלון של המשימה העיקרית של מיולר.
 
(2) עבירות שהתרחשו לפני שמיולר מונה אך מכסות פעילויות עסקיות שבוצעו ע״י אנשים הקשורים לנשיא טראמפ. מטרת כתבי האישום האלו היא ללחוץ על הנאשמים למסור עדות נגד הנשיא.
 
(3) כתב אישום אחד נגד אישים רוסים שלעולם לא יובאו לדין בארצות הברית. כתב האישום הזה היה ברובו הצגה.
 
הטקטיקה של מיולר, כפי שתוארה על ידי השופט המחוזי של ארה"ב. אליס, הוא למצוא פשעים שבוצעו על ידי מקורביו של הנשיא טראמפ ולהעמידם לדין על מנת ללחוץ עליהם לשתף פעולה. זה מה שאמר השופט אליס על כתב האישום הקודם של יו"ר הקמפיין לשעבר לנשיאות טראמפ, פול מנפורט:
 
"לא ממש אכפת לך מהונאת הבנק של מר מנפורט – מה שבאמת אכפת לך הוא איזה מידע ייתן לך מר מנאפורט שיקרין על מר טראמפ או יוביל לתביעה או ההדחה שלו".
 
השופט אליס הצביע גם על הסכנות בטקיקה הזו: "מטבע הלשון הזה ׳לשיר' הוא מה שהתובעים משתמשים בו. מה שאתה צריך להיזהר הוא שהם לא רק ישירו, הם עלולים גם להלחין." כל זה טקטיקה נפוצה בשימוש נרחב על ידי התובעים, במיוחד בפשע המאורגן. אבל העובדה כי היא נפוצה לא הופכת את זה לנכון. ליברלים הביעו זה זמן רב דאגה לגבי הטקטיקה של הגשת כתב אישום נגד מישהו שמטרתו העיקרית היא לגרום להם לשתף פעולה נגד המטרה האמיתית.
 
אני כותב על זה כבר עשרות שנים. למעשה, טבעתי את המונח "להלחין", ציטט השופט אליס. אבל רוב הליברלים האזרחיים שמרו על שתיקה ביחס למיולר, כי מטרתו היא הנשיא טראמפ, שאותו הם מתעבים. איגוד החירויות האזרחיות האמריקניות, שהוצף מזומנים מאז כניסתו של טראמפ לנשיאות, הביע ביקורת מועטה על הטקטיקות האנטי-זכויות-אזרח של מיולר.
 
 נראה כי האופן שבו רוג'ר סטון נעצר – הפשיטה בשעות הבוקר המוקדמות על ביתו, שצולמה על ידי התקשורת – נועדה ללחוץ עליו לשתף פעולה. בדרך כלל מותר לנאשם צווארון לבן להסגיר עצמו לרשויות, אלא אם כן יש חשש מפני בריחה, דבר שאינו נראה סביר כאן, כפי שמעידים דמי הערבות הנמוכים. בין אם סטון "שר" או "מלחין" נגלה בהמשך.
 

הוא אמר שלעולם לא ישתף פעולה, אבל עו"ד מייקל כהן אמר שהוא יחטוף כדור במקום הנשיא טראמפ – לפני שהתהפך נגדו במאמץ להקטין את עונשו. לתובעים יש נשק רב העומד לרשותם כדי לגרום לעדים סרבניים לשתף פעולה, כגון איומים להעמיד לדין את בני המשפחה כמו במקרה של מייקל פלין. ליברלים אזרחיים צריכים להיות מודאגים לגבי הטקטיקות שבהן משתמש מיולר כדי לגרום עדים לשיר. כל האמריקאים צריכים להיות מודאגים לגבי גישת המטרה-מצדיקה-את-האמצעים שנקט בה התובע המיוחד.

 

תכורת קונספיל:

דפוסי הפעולה של מיולר

אחרי הפשיטה לעצירת מנאפורט, הפשיטה יוצאת הדופן על משרדו ומעונו של עורך הדין האישי של טראמפ, מייקל כהן והפשיטה עם שחר על מעונו של רוג'ר סטון, אפשר לזהות דפוס חוזר של ניצול ושימוש לרעה בכוח על ידי מיולר המושחת:

כתב רבי המכר של הניו יורק טיימס, ג'רום קורסי מאינפוורז תוקע את החקירה של מיולר ומוביל אותה למבוי סתום

כתבות נוספות בנושא

Leave a comment

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *