קומי ניסה את התרגיל המלוכלך של מיולר כדי להפליל את טראמפ ונכשל

כל התוכן באתר הוא בגדר לכאורה…

לפני ימים דיווחנו לכם על עדותו של ראש ה- FBI לשעבר, ג'יימס קומי, בפני חוקרי הקונגרס בדלתיים סגורות:

אהוד ברק מגן ומחפה על ה-טורף המיני של הוליווד

אתמול כוח המשימה של ועדת המשפט והפיקוח של הקונגרס משחרר את תמליל היום השני של עדות ראש ה- FBI לשעבר ג'יימס קומי:

Oversight House: Comey Interview – Part Two

סנטור גאודי שואל את קומי למה הוא התכוון כאשר הוא אישר לנשיא טראמפ ב -8 בפברואר 2017 כי השיחה שלהם היתה "פרטית". קומי אומר כי הוא חשב שהכוונה היא שזה רק שניהם בחדר. גאודי בעצם רומז שקומי ניסה להוליך שולל את טראמפ כמו שעשה לפלין. התרגיל הוא להגיד שעושים שיחה רגילה ללא השלכות וללא עו"ד וידיעה מראש כאשר בעצם מדובר בחקירה שבה אם אתה שוגה בפרט הכי קטן מאשימים אותך בעדות שקר.

מקור

קומי ממשיך לנסח תזכיר על השיחה ה"פרטית" ומשתף אותו עם הנהגת הFBI הבכירה. כלומר כנראה ניסה להפיל את טראמפ בפח.

מקור

בנוסף על כך יש לקחת בחשבון כי קומי מאשר שהוא לא יצר קשר עם התובעת הכללית לורטה לינץ׳ או הנשיא דאז אובמה לאחר שאובמה אמר בטלוויזיה הלאומית, בזמן קיום חקירת הדוא״ל של קלינטון, שקלינטון "רק עשתה טעות". כאן גאודי מכין מלכודת התשאול לקומי.


מקור

קומי ניסה להדוף את התשאול של גאודי, ואומר שהכין את התזכיר, לא חס וחלילה כדי להפיל את הנשיא בפח (כפי שמסמך ה302 מראה שהם עשו לפלין), אלא כדי שלא ישפיע על מהלך החקירה. שיחה פרטית בין שני אנשים שצוות החקירה לא שמע.
קו התשאול של גאודי מוביל לנקודה אחת – מדוע פרסם קומי שיחות פרטיות עם טראמפ כדי לא להשפיע על חקירה, אך לא הודיע לצוות שלו שלא יושפע מההערות הציבוריות של אובמה שיכולות להשפיע על חקירה?


מקור

גאודי לוחץ על קומי לענות האם פלין היה תחת חקירה. קומי שוב ושוב מסרב לענות.


מקור

קומי מודה שהיתה לו גישה ל"עובדות מסווגות" על פלין, שעמדו בסתירה להצהרתו של פלין לסגן הנשיא פנס.

(הדבר מריח כמו FISA, במיוחד בהתחשב בכך שגאודי בדיוק העלה מספר שאלות על ה- FISA קודם לכן), אם גם פה הוצא צו מעקב אחר אזרח אמריקאי (FISA) ייתכן שכמו במקרה של קרטר פייג' (אשר דרכו עקבו אחרי טראמפ והקמפיין שלו) התהליך היה נגוע בשחיתות, כפי שהתגלה במקרה של טראמפ וכפי שפאפאדופולוס רומז בציוצים האחרונים שלו (כאשר הוא טוען שהיו צוים כאלה גם אחריו, אחרי פלין ועוד)

מקור

קומי מאשר: ל- FBI היה את ההקלטה השלמה/תמליל של שיחת פלין עם השגריר הרוסי. (ריח ה- FISA מחריף)


מקור

גאודי שואל למה קומי לא סיפר לטראמפ כי ה- FBI ראיין את פלין 3 ימים קודם לכן וידע כי פלין משקר. גאודי נראה מעולף מתשובתו של קומי. קומי טוען שלא ראה צורך או סיבה לספר לנשיא שהיועץ לביטחון לאומי שלו, פלין, נמצא תחת חקירה פתוחה (וגם לא לפלין מסתבר). זה דיפ סטייט במלוא תפארתו.


מקור

לאחר שטראמפ ביקש מקומי לספר לו האם הוא עצמו נמצא תחת חקירה, העביר קומי את הבקשה לממלא מקום התובע הכללי, דנה בונטה. כאשר פנו אל בונטה בהקשר להודעה פומבית בנוגע לשאלה הוא אמר "אוי, אלוהים, קיוויתי שזה יעלם", גאודי שוב בהלם ומבקש שיחזור על הציטוט. הם ניסו להפיל את הנשיא בפח וקיוו שהוא לא יעלה עלייהם.

 


מקור

 

מו כן במהלך השיחה, לא רק שקומי לא מספר כי פלין בחקירה, הוא גם לא מספר לנשיא שהוא שיקר כביכול לFBI (לפי טענתם שסותרת את דוח ה302 ששוחרר לאחרונה על ידי מיולר בהוראת שופט פדרלי), ולסכן הנשיא.

 

 

נוסיף שמי שכן סיפרה לנשיא כי פלין "שיקר" לחוקרים ולסגן הנשיא הייתה סאלי ייטס ממשרד המשפטים, מינוי בכיר של אובמה, שפוטרה אחר כך על ידי טראמפ, רק שמתברר מהמסמך האחרון ששוחרר על ידי מיולר בבקשת שופט כי היא כעסה מאוד על חוקרי הFBI בנוגע לראיון שעשו לפלין, בעצם הפלתו בפח.

The Daily Caller

כעת מסתבר שניסו לעשות את אותו התרגיל לנשיא מכהן, אך טראמפ היה חכם מספיק להערים עלייהם.

Leave a comment

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *