פרשת וקסנר/ברק: ׳אם לא נקבל תשובות נחפש אותן בארה״ב׳

כל התוכן באתר הוא בגדר לכאורה…

עוד גילויים בפרשה:

האם אהוד ברק באמת היה איש פרטי כשקיבל מקרן וקסנר כשני מיליון דולר? • עו״ד מיכאל דבורין הגיש תלונה ליועמ״ש לדרוש לחקור את הכספים שקיבל אהוד ברק מקרן וקסנר


מקור: 103 עם אראל סגל:

 

״אם לא נקבל תשובות נחפש אותן בארה״ב״

עורך התוכנית של אראל סג"ל ב-103fm, איתמר פליישמן ועורך הדין מיכאל דבורין התייחסו הבוקר (ד') לפרשת העברת הכספים מקרן וקסנר לראש הממשלה לשעבר אהוד ברק: "הקרן העבירה שני מיליון דולר לברק ועד כה לא התקבלה תגובתם בנושא".

קרן וקסנר היא קרן אמריקאית שבוחרת בין היתר פקידים ישראלים נבחרים ומוציאה אותם לשנת לימודים בהארווארד. בין השנים 2004-2006 הקרן שילמה לראש הממשלה שלעבר, אהוד ברק, 1.8 מיליון דולר עבור מחקרים. בהמשך הוא קיבל עוד חצי מיליון דולרים מקרן נוספת שייכת לקרן וקסנר, סה"כ 2.3 מיליון דולר וכולם עבור המחקר.

איתמר פליישמן פירט: "הבעיה היא שאף אחד לא יודע מהו המחקר הזה, לא שמעו עליו ושני הצדדים מסרבים לומר עבור מה ניתן הכסף. ברק ממשיך להבהיר הוא היה אדם פרטי אך כבר בשנת 2003 הוא התחיל לגשש את דרכו חזרה לפוליטיקה והיה בחזית הריצה לראשות מפלגת העבודה. חפרנו וחפרנו והגענו בעזרתו של שאול אבנרי לקטע מתוך מסיבת עיתונאים מיוני 2005. כמובן שהחדר בו התקיימה מסיבת העיתונאים היה מלא בשלטי קמפיין שלו עצמו בהם כתוב 'אהוד ברק- מנהיגות אמיצה לעבודה. ברק הבהיר במסיבת העיתונאים שהוא מועמד ושהוא הולך לנצח וקרא לא להקשיב לסקרים שמנבאים את נפילתו.

"לא רק שהוא התמודד, הוא הבהיר שהוא זה שרצה להקדים את הבחירות כדי שיוכל להתמודד בהם. שימו לב לדברים שאמר עמרם מצנע באותה מסיבת העיתונאים. ראש המטה של מפלגת העבודה בעצמו קרא להצביע לאהוד ברק ולא למועמדים מטעם מפלגת העבודה (שמעון פרס ועמיר פרץ)".

פליישמן אף ציין שבמוצאי השבת האחרונים אהוד ברק התראיין לתוכנית 'פגוש את העיתונות' עם רינה מצליח ולא נשאל אף שאלה בנושא: "מי שהייתה הכתבת מטעם חדשות 2 באותה מסיבת העיתונאים הייתה גם כן רינה מצליח".

עו"ד מיכאל דבורין התייחס לדברים: "הגשנו תלונה לפרקליט המדינה וליועץ המשפטי לממשלה בנושא. מדובר באדם שקיבל 2.3 מיליון דולר וסווג באופן שקרי על מנת להסוות את הסיבה שבגללה הוא קיבל את הכסף. זה לבדו מצדיק בדיקה. גם אם לא היה מחקר, ייתכן שברק עשה עסקאות כלשהן ונשאלת השאלה למה הוא ניסה להסתיר את זה".

"גם אם ברק היה אדם פרטי באותן שנים", הבהיר, "אין זה אומר שהוא קיבל את הכסף בתקופה שהוא היה אדם פרטי וגם זה לא בסדר. מדובר באדם שקיבל מיליוני דולרים מבלי שנבין על מה ולמה. זכרו שיש ראש ממשלה שישב בכלא על דברים פחות חמורים מזה. לא מעניין את מערכת האכיפה מי שילם פה ועל מה? קרן וקסנר כפופה לכללים האמריקאים. אם לא נקבל את התשובות ממדינת ישראל נפנה לארצות הברית, נהפוך את כל האבנים עד שנגלה את המחקר הזה".

אראל סיכם: "אני מצפה מהאנשים הישרים שמאמינים בשקיפות ובמנהל תקין, אלו שיצאו כנגד איילת שקד כשביקרה את בית המשפט העליון, לשאול על מה היה המחקר".


התלונה ליועמ"ש: לחקור את הכספים שקיבל אהוד ברק מקרן וקסנר
[לחץ/י להגדלה]

ועוד כתבה של איתמר פליישמן מצוטטת בפוסט של נתניהו:

איתמר פליישמן בישראל היום: מדוע קיבל ברק 2.3 מיליון דולר?
==
״אהוד ברק מוכר לציבור הישראלי כקצין נועז, רמטכ"ל וראש ממשלה לשעבר שכיהן בתקופה הקצרה ביותר בתולדות המדינה. לאחרונה נוסף תואר חדש ומפתיע לקורות חייו: חוקר אקדמי מבוקש.

על פי פרסום של העיתונאי אראל סגל בתוכניתו ברדיו 103FM, ברק זכה לשכר של לא פחות ממיליון דולר על מחקר שערך עבור קרן וקסנר. מדובר בקרן אמריקנית, שבין היתר מממנת לפקידים ישראלים נבחרים תוכנית לימודים יוקרתית לתואר שני באוניברסיטת הרווארד.

פרסומו של סגל מצטרף לפרסומים של תומר אביטל ואורי בלאו בעיתון "הארץ" על 800 אלף דולר נוספים שקיבל ברק מקרן וקסנר בין השנים 2004 ו־2006, "עבור מחקר". לאחרונה חשף עקיבא ביגמן ב"ישראל היום" עוד כחצי מיליון דולר שקיבל ברק באותן שנים מקרן הצדקה ע"ש לסלי וקסנר, גם זה "עבור מחקר".

מה היה נושא המחקר, השווה יותר מעשרה מיליון שקלים? אנשי קרן וקסנר וברק מסרבים לספק תשובה. פרט אליהם, לא נמצא אדם שראה, הועסק או נטל חלק במחקרים היקרים האלה.

התגובה הרשמית מטעם ראש הממשלה לשעבר היא שילוב של מלל ארסי כלפי ראש הממשלה הנוכחי, בתוספת הטענה כי בזמן שערך את המחקרים העלומים, היה ברק אדם פרטי שאינו חייב דין וחשבון לציבור.

ספק רב אם גרסתו של ברק עומדת במבחן המציאות. פעילותו בשנים הרלוונטיות מלמדת שעסק רבות בפעילות ציבורית ואף הכריז על חזרה לחיים הפוליטיים וריצה לראשות מפלגת העבודה.

הוא גם דיווח על כך רשמית למבקר המדינה דאז, מיכה לינדנשטראוס. עוד ב־2003, שנתיים בלבד לאחר שהובס על ידי אריאל שרון, התנהל ברק כמי שפניו למשרה ציבורית, וביולי אותה שנה הצטרף מחדש ללשכת מפלגת העבודה. חודש לאחר מכן הבהיר בגלי צה"ל כי יחליט אם להתמודד על ראשות העבודה, ובפגישה עם צעירי העבודה לא פסל את חזרתו אם ייקרא על ידי המפלגה.

וזו היתה רק ההתחלה. במהלך 2004 הספיק ברק לבקר בישיבת סיעת העבודה ולנהל ויכוח פומבי עם בכירים במפלגה – ובהם שמעון פרס וחיים רמון – בנוגע לתאריך שבו תיערכנה הבחירות לתפקיד היו"ר. שיא הוויכוח היה כינוס מרכז המפלגה שבו חטף ברק את המיקרופון וניסה להשתלט על הישיבה.

כוונתו להתמודד היתה ברורה, והוא זכה ללעג מצד מתן וילנאי, שהתמודד אז והפיץ שלטים נגד ברק. לבסוף, בעקבות כניסת העבודה לממשלת שרון כדי לאפשר את ההתנתקות, נדחו הבחירות. ברק מצידו המשיך להתמודד, באופן שמעמיד באור מגוחך את טענתו שהיה אדם פרטי.

ביוני 2005 כינס ברק מסיבת עיתונאים שבה הוקף בתומכיו לראשות המפלגה – ובהם עמרם מצנע, שהוכתר לראש מטה הבחירות, בייגה שוחט, דני יתום ואחרים. על קירות החדר שבו דיבר ברק נתלו שלטי קמפיין עם סיסמת הבחירות שלו: "מנהיגות אמיצה לעבודה".

לעיתונאים אמר בקולו: "אנחנו מועמדים שמתכוונים לנצח במפלגה ובמדינה". הוא הבהיר שבכוונתו לרוץ עד הסוף, חרף מצבו בסקרים; "סקרים הם ביטוי למצב רוח רגעי", טען. מצנע הבהיר באירוע: "הגעתי למסקנה ברורה וחד־משמעית, שרק אהוד ברק".

גם במקרה זה נדחו לבסוף הבחירות. ברק המשיך במרוץ חודשים אחדים, אך פרש ממנו לאחר שנתחוור לו שסיכוייו קלושים. במקביל לפעילות הזאת, זרמו אליו מיליונים מקרן וקסנר. הסיבה עדיין עלומה״.

איתמר פליישמן בישראל היום: מדוע קיבל ברק 2.3 מיליון דולר?==״אהוד ברק מוכר לציבור הישראלי כקצין נועז, רמטכ"ל וראש ממשלה…

Geplaatst door ‎Benjamin Netanyahu – בנימין נתניהו‎ op Woensdag 7 november 2018



תזכורת: התחקיר של קונספיל:

 

כתבות אחרונות בנושא:

ניסיונות נמרצים למחוק מויקיפדיה שאהוד ברק קיבל מקרן וקסנר כעשרת מיליון שקלים על ביצוע מחקר

למה טראמפ לא מפחד לפתוח את תיק אפשטיין-ברק

לחקור אם אהוד ברק נסחט על ידי כנופיית הלוליטה של וקסנר

 

 

Leave a comment

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *