ממשיכים עם גילויים חדשים בפרשת ברק וקסנר ושוחד הלוליטה

כל התוכן באתר הוא בגדר לכאורה…

ממשיכים עם גילויים חדשים בפרשת ברק וקסנר ושוחד הלוליטה.

אהוד ברק/ צילום: תמר מצפי
אהוד ברק/ צילום: תמר מצפי

מה שמפחיד את ברק הוא שככל שיותר אנשים בודקים את הנושא הם מגלים שמנהל הקרנות שהעבירו את הכספים באותו הזמן היה הפדו מיליארדר, ג'פרי אפשטיין, ומפה עד ללברר מי זה והקשרים בינייהם, נוחתים בדיוק בעדויות המצולמות שחשפנו באתר. בעתיד התמונות יהפכו ממם ובדיחה פנימית של הקבוצות שלנו לסערה אמיתית עבור ברק.

הכתבה היום היא מעיתון הכלכלי גלובס.

 

העיקרון ברור: הקרן מעניקה מלגות לימודים, והיא אינה זקוקה למנגנון תפעולי יקר ובוודאי איננה צריכה שירותי מחקר מקיפים.

■ והנה, בתוך שלוש שנים, בין 2004 ל-2006, משלמת הקרן לאהוד ברק, בשלוש פעימות, כ-2.3 מיליון דולר, קרוב ל-10 מיליון שקל, עבור מה שמוגדר במסמכי הקרן במילה אחת – "מחקר". שימו לב ליחס שבין התרומות לקרן לתשלום לברק: בשנת 2004, שבה קיבל ברק סכום של מיליון דולר, התרומות לקרן ממשפחת וקסנר עמדו על 8 מיליון דולר. כלומר, ברק קיבל באותה שנה 12.5% מסך התרומות של הקרן – סכום חריג לכל הדעות ביחס לכל קרן או עמותה ללא כוונת רווח שעיסוקה בסך הכול בהענקת מלגות. העניין חזר על עצמו ב-2006, אז קיבל ברק סכום של 800 אלף דולר. היקף התרומות לקרן באותה שנה עמד על 6.5 מיליון דולר, כלומר, 12.3% מסך הפעילות של הקרן זרם לברק. שוב, סכום חריג לכל הדעות. בשנת 2005 קיבל ברק 505 אלף דולר מקרן אחרת, שבאותה שנה לא היו בה כלל מקבלי שכר, לא שכירים ולא חיצוניים.

■ ברק מוגדר במסמכי הקרן סוג של קבלן שירותים חיצוני, בזמן שבמשך לא מעט שנים אין בכלל שירותים חיצוניים לקרן ואם יש כאלה הם בסכומים נמוכים מאוד ורחוקים מאוד מאלה שקיבל ברק. למעשה, מבדיקה שעשיתי לגבי השנים 2001-2015, בשנים שבהן קיבל ברק שכר, הוא היה הגבוה ביותר. איך בדיוק הוא הגיע למעמד הזה ומדוע קרן שעוסקת בהענקת מלגות עם מימון מובטח צריכה את שירותיו ועוד בסכומי עתק שיכולים לממן עשרות מלגות? תעלומה.

■ את הסכומים הגדולים – מיליון דולר ו-800 אלף דולר – קיבל ברק בכתובת הבאה: רח' אבא הלל 14 ברמת גן, כתובת משרדיו של עו"ד דורון כהן, גיסו של ברק ומי שהיה שותף (או עדיין) לחלק מהחברות בשליטתו של ברק. בתגובתו, כהן למעשה מאשר שהכסף הגיע למשרדו. זו לשון התגובה: "כתובת משרדי הייתה אכן ברחוב אבא הילל 14 רמת גן. אין ולא היה כל קשר בין משרדי או ביני לבין קרן וקסנר בכל נושא שהוא. בנוגע לתשובות בקשר לכספים הממוענים לאהוד ברק נא לפנות לאהוד ברק".

לפי המסמכים, את הסכום ה"קטן" יותר, 505 אלף דולר, ברק קיבל בכתובת רח' הרבן 17 בת"א (אין רחוב כזה בת"א, אלא אם כן הכוונה היא לרח' רבן גמליאל). זו פרקטיקה מקובלת בהיקפים כאלה – לא מקבלים את הכסף ישירות, אלא באמצעות חברות בע"מ שבשליטתך (בין היתר, זה מאפשר תכנוני מס).

■ לברק יש היסטוריה של הליכה על חבל דק בכל הנוגע לעניינים כספיים: מפרשת העמותות, דרך דוח המבקר בהעברת עסקיו לבנותיו, שחשף את מבנה החברות המסועף שבשליטתו, וגם החברה שפתחה בזמנו אשתו נילי פריאל, כשהיה במשרה ציבורית. הכסף גדול, ההסברים די צולעים.

 


תזכורת לתחקיר:

לחקור אם אהוד ברק נסחט על ידי כנופיית הלוליטה של וקסנר

Leave a comment

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *