פיסה-גייט: עוד גילויים לקראת הסרת החיסיון ממסמכי הריגול נגד טראמפ השבוע

כל התוכן באתר הוא בגדר לכאורה…

  • טראמפ יסיר את החיסיון מהמסמכים הצפויים לגלות כיצד ממשל אובמה הצדיק ריגול אחר קמפיין טראמפ

  • החשיפה תוכיח כי חקירת מיולר כולה אינה לגיטימית מלכתחילה

  • בנוסף: הודעות טקסט ומסמכים חושפים כי בכירי ה- FBI ומשרד המשפטים הובילו מאמץ מתואם להדליף מידע לא מאומת לעיתונות על קנוניה לכאורה עם רוסיה במטרה לפגוע בממשל טראמפ

טראמפ עומד להסיר את החיסיון ממסמכי בקשת צו הריגול FISA

 

הנשיא טראמפ עומד להסיר את החיסיון מהמסמכים של מחלקת המשפטים והFBI, הצפויים לגלות כיצד ממשל אובמה הצדיק את הריגול אחר קמפיין טראמפ, ותפקידו של ברוס אוהר.
הסרת החיסיון מאותם מסמכים תוכיח כי חקירת מיולר כולה אינה לגיטימית מלכתחילה.

ברוס אוהר שיחק תפקיד של מתווך בין מחלקת המשפטים, המרגל הבריטי לשעבר ועורך הדוסייר המזוייף כריסטופר סטיל, וחברת המחקר שהושכרה ע״י קמפיין קלינטון והמפלגה הדמוקרטית לשם יצירת הדוסייר, פיוז׳ן GPS.

אשתו של אוהר, נלי, עבדה במקביל עבור פיוז'ן GPS ושולם לה $45,000 עבור ״עבודתה״ על התיק אשר ביסס את עיקר הבקשה לקבלת צו ריגול אחר איש קמפיין טראמפ, אך מעורבותו של אוהר ושל אשתו הוסתרו מבית המשפט המעניק את הצו.

אוהר העיד לאחרונה בדלתיים סגורות בפני ועדת הפיקוח והמשפט של הקונגרס, ומאז נודע כי אהר, שהכיר את המרגל סטיל במשך יותר מעשור, מילא תפקיד משמעותי בסיוע לדחוף את התיק המזוייף (שאישתו עמלה עליו יחד עם סטיל בחברת פיוז׳ן GPS במימון קמפיין קלינטון) בתוך משרד המשפטים וה FBI. לפי הדיווחים אוהר אמר לחוקרי הקונגרס שהוא היה מודע להיותו של הדוסייר "מידע גולמי ולא מאומת".

יו"ר שדולת החרות בבית הנבחרים, מארק מדואוס, אמר ביום ראשון:

"לאחר שנתיים של חקירות והאשמות משני צידי המתרס על משמעות הכתוב במסמכים, הגיע הזמן לחשוף את המסמכים ולהניח לאמריקנים להחליט בעצמם אם משרד המשפטים וה FBI פעלו כראוי."

טראמפ גם רמז בפומבי בהקשר לשחרור המסמכים לפני שבועיים:

"בזמן הנכון, אני חושב שאני אצטרך לגשת למסמכים"

מקור: ״ברייטברט״

הודעות טקסט בין סטרוק לבין פייג׳ חושפים אסטרטגיית הדלפות מתואמת בין הFBI לתקשורת במטרה לפגוע בטראמפ

מארק מידואוס שלח מכתב לסגן התובע הכללי רוזנשטיין האומר כי

"סקירת המסמכים החדשים מעלה חששות חמורים לגבי תרבות ההדלפות המערכתית והשיטתית לכאורה לתקשורת על ידי בכירים ב- FBI ובמחלקת המשפטים בהקשר לחקירות המתנהלות"

הודעות טקסט שפורסמו ומסמכים שהושגו על ידי ועדת בית הנבחרים והרפורמות הממשלתיות חושפים כי בכירי ה- FBI ומשרד המשפטים הובילו מאמץ מתואם להדליף מידע לא מאומת לעיתונות על קנוניה לכאורה עם רוסיה במטרה לפגוע בממשל של הנשיא דונלד טראמפ, לפי למכתב שנשלח על ידי הוועדה למשרד המשפטים ביום שני.

הדלפות הללו נוגעות למידע בדבר צו המעקב FISA לריגול אחר קרטר פייג' מקמפיין טראמפ.

שימו לב לטיימליין:

אפריל 10, 2017:

[הסוכן המיוחד של הFBI לשעבר] פיטר סטרוק פונה [לעו"ד הFBI לשעבר] ליסה פייג׳ כדי לדון על "אסטרטגיית הדלפות לתקשורת". באופן ספציפי, הטקסט אומר: "אני הלכתי ליטרלית למצוא את הטלפון הזה כדי להגיד לך שאני רוצה לדבר איתך על אסטרטגיית הדלפות למדיה עם מחלקת המשפטים לפני שאת הולכת."

אפריל 11, 2017

הוואשינגטון פוסט מפוצץ את פרשת צו הFISA וקרטר פייג׳

אפריל 12, 2017:

פיטר סטרוק מברך את ליסה פייג׳ על עבודתה המוצלחת בהתייחסות לשני מאמרים גנאי על קרטר פייג׳. בטקסט, סטרוק מודיע כי שני מאמרים עומדים להתפרסם, אחד מהם גרוע יותר מהשני על האיש בעל אותו שם משפחה כמו שלה [פייג׳ קרטר]. סטרוק מוסיף: "כל הכבוד, פייג׳״

 

המכתב מציין את האופי המטריד של הודעות הטקסט. סגן המנהל לשעבר, אנדרו מקייב, פוטר על ידי התובע הכללי, ג'ף סשנס, לאחר שפורסם דו"ח חריף של המפקח של משרד המשפטים, מייקל הורוביץ, אשר האשים את מקייב ששיקר לחוקרים והדליף לעיתונות. בשבוע שעבר הודיעה מחלקת המשפטים כי מקייב נמצא כיום תחת חקירה של חבר מושבעים גדול.

המכתב מציין כי שתי הודעות טקסט באפריל 2017 היו באותה מסגרת זמן שפקידי ה- FBI ומחלקת המשפטים ניהלו שיחות עם כתבים. במהלך אותה תקופה, פרסם ה"וושינגטון פוסט" חשיפה על בקשה להוצאת צו מעקב FISA כנגד קרטר פייג׳ ב -11 באפריל 2017, דבר שהצית הצפת מאמרים המייחסים קשרים אפשריים בין הנשיא טראמפ לרוסיה ".

מידואוס גם דורש כי משרד המשפטים ישחרר יותר הודעות דוא"ל והודעות טקסט של בכירים נוספים במשרד המשפטים וה FBI.

לאור המידע החדש שנחשף, כוח המשימה שלנו דורש לבדוק את הודעות הטקסט, הדוא״ל, והתכתבות בין פקידי הFBI ומחלקת המשפטים – סטו אוונס, מייק קורטן וג׳ו פיאנטקה – בין יוני 2016 ליוני 2017, כתב מידואוס במכתב. ״ליתר בהירות, איננו קובעים שנעשו מעשים בלתי ראויים מצד אוונס, קורטן ופיאנטקה, אלא למעשה מבדיקת מסמכים בעבר מצביעה על כך שכמה מהם הביעו חששות זהות לשלנו״.

עם זאת, מסמכים נוספים אלה, עם דגש על תקשורת בין האנשים הנ"ל ופיטר סטרוק, אנדרו מקייב, ליסה פייג', ברוס אוהר, אנדרו וייסמן, תספק תובנה קריטית על רקע החקירה של רוסיה.

פיאנטקה, סוכן מיוחד של חטיבת רוסיה של הFBI, ראיין את היועץ לביטחון לאומי לשעבר מייקל פלין בתחילת 2017 עם סטרוק בבית הלבן.

עד כה הFBI לא העניק אישור לוועדה לזמן את פיאנטקה, שהיה סוכן הFBI היחיד שראיין את פלין. לדברי מנהל הFBI לשעבר ג'יימס קומי, לא פיאנטקה ולא סטרוק האמינו שפלין שיקר במהלך הראיון איתם. ולמרות זאת, פלין הודה בסעיף אחד של שקר לFBI. לאחר שמשרדו של רוברט מיולר ישב עליו וחקר אותו חודשים. מקורבים לפלין סיפרו כי הצוות של מיולר איים ללכת אחרי המשפחה שלו, דבר שהוביל להחלטתו להודות באשמה.

במרץ נחשף כי וייסמן, חוקר בכיר מאד בצוות מיולר, נפגש עם כתבי AP באפריל 2017, יממה אחת בלבד לפני החשיפה שלהם על פול מנפורט ועסקיו עם פקידים אוקראינים.

על פי מקורות המצויים בפרטי הפגישה, הבטיחו העיתונאים לשתף מסמכים ומידע אחר שיושג מהחקירה שלהם עם מחלקת המשפטים.

בעת הפגישה עמד ויסמן בראש מחלקת ההונאה של מחלקת המשפטים. הוא היה הבכיר ביותר במחלקת המשפטים שהצטרף ליועץ המיוחד מיולר במאי.

הפגישה עם AP שאורגנה על ידי וייסמן באה לידי ביטוי במכתב שנשלח לסגן התובע הכללי רוד רוזנשטיין ע״י יו"ר ועדת המודיעין של הקונגרס דווין נונס, בסוף השנה שעברה, עם בקשת מסירת מסמכים ספציפיים של הFBI ומחלקת המשפטים הקשורים לתיק המזוייף של פיוז׳ן GPS בדבר ״הקנוניה הרוסית״ בין קמפיין טראמפ לבין רוסיה.

בפגישה זו השתתפו שלושה משרדי ליטיגציה שונים. שני עובדים ממחלקת המשפטים והנציג האחר מהפרקליטות האמריקאית, על פי המקורות. סוכני ה- FBI גם נכחו בישיבה.

על פי מקורות, סוכני הFBI שנכחו בפגישה הגישו תלונה נגד ויסמן והפגישה עם משרד המשפטים מחשש שארגון פגישה זו על ידו עלולה לפגוע בחקירה.

מקור: ״saraacarter.com״

Leave a comment

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *