האם טראמפ ׳נכנס׳ בפדרל ריזרב רגע לפני שהוא ׳משתלט׳ עליו?

האם טראמפ ׳נכנס׳ בפדרל ריזרב רגע לפני שהוא ׳משתלט׳ עליו?

כל התוכן באתר הוא בגדר לכאורה…

טראמפ נהג בצעד חריג ומתח ביקורת חריפה על הפדרל ריזרב, לאחר שזה הצהיר על ההכוונה להעלאת הריבית פעם נוספת השנה, ואמר כי התנהלותם עלולה לחבל בהבראת הכלכלה האמריקאית: ״הכלכלה במגמת עלייה, אולם בכל פעם שזה קורה, ׳הם׳ מחליטים להעלות את הריבית שוב״

האסטרטג מארק גרנט: ״לנשיא טראמפ יש זכות לפנות בקריאה לפד אם הוא מרגיש שהבנק המרכזי אינו פועל לטובת האינטרסים של ארה״ב״ …״הבנק הפדראלי אינו מייצג את השווקים המתעוררים או את האיחוד האירופי, הוא מייצג את ארצות הברית של אמריקה״

האנליסט דיק בוב: ״טראמפ עומד להשתלט על הפדרל ריזרב״… ״לטראמפ תהיה הזדמנות לעצב את הבנק המרכזי כרצונו היות ויש בידיו ארבע משרות פנויות למלא במועצת הנגידים״

Image result for trump vs federal reserve


הנשיא טראמפ נהג ביום ה' האחרון בצעד חריג, ומתח ביקורת על הפדרל ריזרב לאחר שבפד הצהירו על כוונתם להעלאת הריבית פעם נוספת השנה.

טראמפ הביע תסכול רב מהפד, ואמר כי התנהלותם עלולה לחבל בהבראת הכלכלה האמריקאית.
הפד החליט כבר על שתי העלאות ריבית במהלך השנה, ורמזו כי בכוונתם להעלותה פעמיים נוספות עד לסוף שנת 2018.

בראיון שהעניק טראמפ ל- CNBC, אמר כי הוא ״אינו מרוצה, כיוון שהכלכלה במגמת עלייה, אולם בכל פעם שזה קורה, הם (חברי הפד) מחליטים להעלות את הריבית שוב. אני לא מרוצה מזה בכלל. אבל באותו הזמן, אני מאפשר להם לעשות מה שהם חושבים לנכון״.

הדברים נאמרו לאחר שביום ג' נשא יו"ר הפדרל ריזרב  נאום לסאנט, בו הוא אמר כי הכלכלה האמריקאית מתקדמת בקצב מהיר מספיק בכדי להצדיק העלאת ריבית.

 

 

עכשיו נעבור רגע ל Q שבקרוב נדע כמה הוא שווה:

בימים האחרונים חזר לרשת לאחר העדרות של 20 יום.
מדבריו ניתן להבין שטראמפ בונה על שינוי פרסונלי מהיר של הפד והדבר גם נתמך ע״י הקישורים לכתבות ששיתף שהשורה התחתונה שלהם היא הנשיא יכול וגם ׳ישתלט׳ על הפד באמצעות המינויים:

 

2+2  [מינויים] מאושרים
מהיר
לעולם לא נהיה שוב תחת שליטתם

 

Image may contain: text

No automatic alt text available.

קישור 1

האנליסט דיק בוב: ״טראמפ עומד להשתלט על הפדרל ריזרב״

 

הנשיא טראמפ מתח ביקורת חריפה על הפדרל ריזרב השבוע, ואמר כי העלאות הריבית פוגעות בכלכלה.
לטראמפ תהיה הזדמנות לעצב את הבנק המרכזי כרצונו היות ויש בידיו ארבעה משרות פנויות למלא במועצת הנגידים.
התוצאה יכולה להיות הפד פוליטי יותר.

הנשיא טראמפ מתח ביקורת חריפה על הפדרל ריזרב השבוע, ואמר כי העלאות הריבית פוגעות בכלכלה.לטראמפ תהיה הזדמנות לעצב את הבנק המרכזי בתמונה הוא רוצה להיות ארבעה משרות פנויות למלא את חבר הנאמנים.
התוצאה יכולה להיות פד פוליטי יותר.

לנשיא דונלד טראמפ יש מספר סיבות מדוע הוא צריך להשתלט על הפדרל ריזרב. הוא יעשה זאת הן משום שהוא יכול והן משום שמדיניותו הרחבה יותר טוענת כי עליו לעשות כן. הנשיא הוא אנטי רגולציית יתר על התעשייה האמריקנית. הפד הוא המוביל בדחיפת רגולציה מחמירה על המדינה. על ידי העלאת הריבית ועצירת הצמיחה באספקת הכסף הוא עומד בדרכה של צמיחה נוספת בכלכלה האמריקאית.

ראשית, הוא יכול
על מועצת הנגידים של הפדרל ריזרב להיות מורכבת משבעה מנהלים. יש בה שלושה. שניים מהנגידים הנוכחיים הוכנסו לתפקידם על ידי הנשיא טראמפ. שניים נוספים מונו על ידי הנשיא והם ממתינים לאישור הסנאט. לאחר ששני אלה יכנסו למועצת הנגידים של הפד, הנשיא ימנה שניים נוספים בעיקבותיהם. בעיקרו של דבר, ייתכן ששישה מתוך שבעת הנגידים ימונו על ידי טראמפ.

הועדה  הפדארלית לשוק הפתוח מונה 12 חברים וקובעת את המדיניות המוניטרית. שבעה מתוך 12 החברים הם חברי מועצת הנגידים. חמישה נוספים הם נשיאי בנקים מחוזיים של הפדרל ריזרב. מלבד ראש הבנק הפדרלי בניו יורק, שמונה על ידי הנשיא, ארבעת האחרים יכולים לקבל את תפקידם כנשיאי בנקים המחוזיים אם מועצת הנגידים בוושינגטון מאשרת את העסקתם. אחד מהם, נשיא הבנק הפדראלי במיניאפוליס, ניל קשקארי, מנהל כבר ויכוחים כנגד העלאת ריביות.

שנית, רגולציה

בעקבות המעבר של חוק דוד פרנק בחודש יולי 2010, הוענק לפד כוח עצום לערוף רגולציה של הענף הבנקאי. היא עברה במהירות ליישם מספר חוקים חדשים. הפד הקים מערכת שתעניש בנקים שלא יצייתו לחוקים החדשים. חוקים אלה כללו קביעת מגבלות לגבי מידת הגודל של בנק יחיד; כמה כסף יהיה על הבנקים להשקיע בקרנות הפד ומגזרות כאחוז מנכסיהם; איזה הלוואות רצויות ואיזה לא; מהיכן על הבנקים להשיג את המימון שלהם, ועוד ועוד, כולל עד כמה הבנק יכול לשלם למשקיעים שלו ודיבידנדים.

חוקים אלה האטו באופן משמעותי את השקעות הבנקים במשק (חוק וולקר), והם השפיעו בצורה משמעותית על ההלוואות הבנקאיות בשוקי הדיור (סוכנויות אחרות השפיעו גם כאן).

לכן, מכל הסוכנויות הממשלתיות הפד היה אולי המגביל ביותר. הנשיא כבר החל לתקן את החריגות הללו על ידי מינוי נגיד פד חדש (רנדל קארלס) כדי להסדיר את ענף הבנקאות.

שלישית, הרג הצמיחה הכלכלית

ברבעון השני של 2018, הגידול באספקת הכסף הלא מותאם עונתית (M2) היה אפס. נכון, אספקת הכסף לא גדלה כלל. הסיבה לכך היא שהפד מכווץ את גיליון מאזן התשלומים שלו ב 50 מיליארד דולר לחודש. בנוסף, הפד העלה את הריבית שבע פעמים מאז הרבעון הרביעי של 2015. לכאורה ישנן עוד חמישה עליות צפויות.

זוהי המדיניות המוניטרית ההדוקה ביותר מאז שפול וולקר עמד בראש המוסד באמצע שנות השמונים. נזכיר כי מדיניותו הובילה למיתון של גב אל גב. המדיניות המוניטרית הנוכחית נוגדת באופן ישיר את היעדים הכלכליים של הנשיא.

יתר על כן, האוצר מעריך כי ישלם 415 מיליארד דולר ריבית על החוב הפדרלי בשנת הכספים הנוכחית. אומדן טוב יותר עשוי להיות 450 מיליארד דולר אם המחירים ימשיכו לעלות. יש הרבה גשרים ומנהרות ועבודות שניתן ליצור עם הכסף הזה.

ואז יש אינפלציה. היא עלולה לעלות אם הפד יקל במדיניותו. אם זה קורה, לשלם את החוב הפדרלי הופך להיות קל יותר. בנימה פחות רצויה, מדדי ריבית גבוהים יותר מורידים את ערך הנדל"ן. מדדים נמוכים המעודדים אינפלציה מעלים את ערך הנדל"ן.

השורה התחתונה

הנשיא יכול וגם יקח את השליטה על הפד, יכול להזכיר כאשר נכתב החוק שיצר את הפדרל ריזרב, שר האוצר מונה לראש הפדרל ריזרב. אנחנו עומדים לחזור לאותו עידן. תאהבו או לא הפד עומד להפוך לפוליטי.


האסטרטג מארק גרנט: לטראמפ יש זכות לפנות בקריאה אל הפד אם זה לא פועל לטובת ארה"ב

 

לנשיא טראמפ יש זכות לפנות בקריאה לפד אם הוא מרגיש שהבנק המרכזי אינו פועל לטובת האינטרסים של ארה"ב, אומר האסטרטג מארק גרנט.
בראיון עם CNBC בשבוע שעבר, טראמפ הביע תסכול מהמהלך האחרון של הפד להעלות את הריבית.
"הבנק הפדראלי אינו מייצג את השווקים המתעוררים או את האיחוד האירופי, הוא מייצג את ארצות הברית של אמריקה", אומר גרנט.

 

 

לנשיא דונלד טראמפ יש "זכות" לקרוא לפדרל ריזרב אם הוא מרגיש שהבנק המרכזי אינו פועל לטובת האינטרסים של ארה"ב, אמר האסטרטג מארק גרנט ל- CNBC.

"בנק הפדרל ריזרב אינו מייצג את השווקים המתעוררים של האיחוד האירופי, הוא מייצג את ארצות הברית של אמריקה", אמר גרנט.

"אם [הממשל] מרגיש כאילו הפד אינו פועל במסגרת המדיניות של ממשל ארצות הברית, יש להם זכות לקום ולומר משהו", הוסיף גרנט. "יש לך את הפד הולך בכיוון הפוך לממשל."

גרנט אמר שלשאול על המדיניות של הפד אינו מהווה התערבות בהחלטותיו.

בראיון בלעדי עם ג'ו קרנן מ- CNBC ששודרה ביום שישי, טראמפ הביע תסכול מהצעד האחרון של הפד להעלות את הריבית ואמר שהבנק המרכזי עלול לשבש את ההתאוששות הכלכלית של ארה"ב.

טראמפ שוב מתח ביקורת על המדיניות המוניטרית של הפד בציוץ ביום ביום שישי.

פקידי הפד, כולל היו"ר ג'רום פאוול, העלו את הריבית פעמיים השנה והודיעו ששתי העלאות נוספות לפני סוף 2018.

גרנט, שהיה בעבר מנכ"ל ואסטרטג ראשי בחברת הילטופ סקיוריטיס, אמר כי הוא אינו מסכים עם "החזרה לנורמליות" של הבנק המרכזי. הוא אמר שאם הפד ימשיך להעלות את הריבית, הוא יאט את הצמיחה הכלכלית.

"אני לא חושב שהפדרל ריזרב צריך להעלות את הריבית בזמן שהקונגרס והנשיא מנסים להצמיח את הכלכלה תחת חוק הקיצוצים והמסים", אמר גרנט.

אז ״הפדרל ריזרב אינו פועל לטובת האינטרסים של ארה״ב״?
לא היינו מעלים זאת בדעתנו…

תזכורת נוספת מכתבת ״קונספיל״:


האם הפד מתכוון לפוצץ את בועת החוב הלאומי במשמרת טראמפ?

 

הבנקים של האילומינטי – חלק ב'

 

 



לבסוף נעבור לכתבה בשני חלקים שפרסמנו בעבר שהיא מסע אל סודות הבנקים של הסדר העולמי החדש.

בחלק א׳ הראנו כיצד הפדרל רזרב שולט בכלכלה האמריקאית וכיצד הוא הוקם על ידי האילומינטי.

בחלק ב׳ הראנו איך באותם שיטות הם שינו את כלכלת ארה״ב, ומחזקים את כוחו של הממשל המרכזי והפדרל רזרב ממשבר למשבר שהם יוצרים.

 

הבנקים של האילומינטי – חלק א'

הבנקים של האילומינטי – חלק ב'

 

 

Leave a comment

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *