חברת כנסת קוראת להתפקד לליכוד כסוסים טרויאנים

כל התוכן באתר הוא בגדר לכאורה…

Amir Weitmann:


מרב מיכאלי קוראת להתפקד לליכוד. שימו לב: היא עושה את זה בחדר אוכל של קיבוץ במקום בו כנראה אין ולו מצביע ליכוד אחד. כלומר היא אומרת בצורה גלויה לחלוטין שצריך לנצל את העובדה שהליכוד היא מפלגה פתוחה עם פריימריז כדי לחטוף אותו.

שתי הערות:

1) קודם כל השמאל מיואש עמוקות. כדי להגיע למצב בו חברת כנסת מכהנת ממפלגת העבודה אומרת לבייס שלה להתפקד למפלגה היריבה מהמחנה הפוליטי היריב, זה דבר מדהים בעיניי. מיכאלי מבינה כנראה שהשמאל לא יחזור פה לשלטון במהלך העתיד הנראה לעין והיא אומרת, במקום להסיק מזה מסקנות דמוקרטיות כמו למשל איתן כבל, לעשות חשבון נפש ולהתמרכז על ידי זניחה קונספציית אוסלו ובאופן כללי התפיסה השמאלנית על מנת למצוא חן בעיני מרבית הציבור הישראלי, היא פשוט קוראת לחטוף את המפלגה שנמצאת ממול. זה גם די חושף לעין כל את העובדה שאין בשמאל יותר מעצורים, מצפון, קבלה של כללי המשחק הדמוקרטי אפילו למראית עין.

כל מה שחשוב זה השלטון והכח, בכל מחיר. יש כאלה שזה תמיד היה ככה אבל אני לא בטוח בזה וזה בכל מקרה בזוי ביותר. מרב מיכאלי נעדרת מוסר והוגנות ותודעה דמוקרטית ברמה הבסיסית ביותר וכנראה שאם היא מרגישה שהיא יכולה להגיד את הדברים בקול רם, מסתבר שהשומעים שלה מוכנים לקבל את דבריה, אחרת היא לא היתה מעיזה להגיד דברים כאלה. אני בז לה ולאנשים שכמותה בוז עמוק. אתם אנשים חסרי יושרה, הוגנות או מצפון. אתם מוכנים לשקר בלי למצמץ כדי להשיג את המטרות הפוליטיות שלכם ואין לי מילים מספיק קשות כדי לתאר את מה שאני חושב על אנשים רעים כאלה.

2) יש לי לא מעט חברים שהרימו גבה בזמנו כאשר ביקרתי את הל"ח. מה שאחנו רואים כעת זאת תוצאה ישירה והחמרה של התופעה הזאת. הקריאה האנטי-דמוקרטית וחסרת המצפון והערכים של הל"ח לפיה "התפקדות לחוד והצבעה לחוד" והעובדה שהליכוד קיבל אותה בשוויון נפש באופן יחסי הובילו אותנו למצב העגום הנוכחי. קבוצה שמגייסת באופן די פתוח אלפים של שמאלנים שלא מזדהים עם הליכוד ואומרת להם באופן מפורש שהם לא באמת צריכים להזדהות עם הליכוד או להצביע למפלגה והופכת את התוצאה הזאת ללגיטימית גורמת לכך שאין יותר שום משמעות אידאולוגית להתפקדות למפלגה. זה הפך להיות נטו עניין של כוח.

כמובן, אני יודע שהם אומרים שזה לא נכון ובפועל הם מחויבים לחוקה וכו', רק שאנחנו כולנו יודעים שבמציאות זה לא נכון. לגבי הסעיפים המשמעותיים של החוקה, בנושא ארץ ישראל והביטחון וההתיישבות למשל, אין להם עמדה (כמה נוח) ואיפה שהחוקה של הליכוד מדברת על זהות יהודית וחינוך יהודי לכולם, פה דווקא הם מתנגדים וקוראים לזה "הדתה" כמיטב מסורת השמאל, כמה מעניין. הם כן תומכים בסעיפים חסרי כל משמעות פרקטית, כמו "ניקיון כפיים" , "חברת מופת", וכו', שאלה אמירות כלליות וסתמיות נטולות כל תוכן פרקטי של מדיניות.

בנושא שוק חופשי הם כביכול תומכים רק שהם בפועל היו שותפים לאנשי "שוד הגז" של השמאל הקיצוני וברגע האמת, אין להם בעיה אמתית אפילו עם הוועדים משום שהאויב האמתי שלהם במפלגה זה הדתיים והמתנחלים. ממש ימנים למופת. אני דרך אגב מכיר באופן אישי לא מעט אנשים, מתפקדים מן השורה של הל"ח ולאו דווקא אנשים פעילים ברשתות, והם כולם שמאלנים וגם אומרים את זה במפורש.

זאת בושה וכלימה, חוסר יושרה והוגנות ופגיעה בדמוקרטיה.

המסקנה אבל היא ברורה: בסופו של דבר הליכוד לא יוכל להסכים למחטף על ידי שמאלנים מוצהרים לרביע, לשליש או למחצה. זה פשוט לא יקרה. אם התופעות הללו לא ימוגרו, הליכוד פשוט ייאלץ לחזור לועדת מסדרת ואף אחד לא ישפיע יותר על הרשימה. הליכוד יהפוך למפלגה שדומה ל"יש עתיד", וזהו. חבל מאוד, אבל לא תהיה ברירה. ואם הליכוד לא יעשה את זה, וייתן לאותם שמאלנים לחטוף אותו, תקום תחת הליכוד מפלגה אחרת שתתפוס את הוואקום שלה במפה הפוליטית. ככה או ככה לאורך זמן השמאל לא יצליח לכופף את רצון הציבור באמצעים של נוכלות ורמאות. זה פשוט לא יקרה. צריך רק לקוות שלא יהיו יותר מדי נזקים בדרך.

ואני רוצה עכשיו לפנות לחבריי מהשמאל שעדיין לא זנחו לחלוטין את מה שנקרא "מצפון": יש לכם עמדות שסותרות בהרבה עניינים את דעותיי וזה בסדר גמור. זאת הדמוקרטיה. תילחמו על דעותכם באופן דמוקרטי, הוגן ופתוח אבל אל תהרסו את כללי המשחק. המשחק הזה, שקוראים לו הדמוקרטיה, חשוב לכולנו. הוא שומר על החברה הישראלית מלוכדת, פתוחה וחופשית והוא נותן לה יציבות. בלי כללי משחק דמוקרטי פתוחים, הוגנים וברורים אנחנו ח"ו עלולים להידרדר למשטר שאף אחד לא מעוניין בו. אנא מכם תתפסו את עצמכם כל עוד זה אפשרי.

 

 


קריאה רלוונטית:


מקור הפוסט:

 

מרב מיכאלי קוראת להתפקד לליכוד. שימו לב: היא עושה את זה בחדר אוכל של קיבוץ במקום בו כנראה אין ולו מצביע ליכוד אחד. כלומר…

‎Posted by Amir Weitmann on‎ שישי, 8 ביוני 2018

Leave a comment

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *