מה קורה כש-me_too מגיע לארגוני זכויות אדם 

לפני שבועיים, ערב הניצחון המזהיר באירוויזיון, העברתי הרצאה קצרה על האופן בו מתייחסים בחלק מארגוני זכויות האדם להטרדות מיניות בשורותיהם. המטרה הייתה להראות שיש ארגונים שמעדיפים לא לדווח על התנהגות פסולה כדי לא לפגוע באג'נדה הפוליטית שלהם ובמוניטין שלהם כ"מוסריים".

בהרצאה, הזכרתי את המקרה של אוקספם (ארגון סיוע ההומניטארי הגדול בעולם) ופרשת הסחר בקטינות למטרת זנות, שהוסתרה על ידי הארגון במשך 7 שנים. נתתי דוגמא ל"סדנאות" שלהן זכו פעילות הארגון הישראלי סולידריות שייח ג'ראח ברגע שהתלוננו, וסיפורים מאירופה על פעילים שמושתקים עת באים להתלונן על תקיפה מינית.

והנה, צץ סיפור חדש ומטריד, הפעם מדרום אפריקה. תהיו איתי.

דורון אייזיקס וזכי אחמט הם פעילים אנטי-ישראלים מוכרים. בשנת 2009 הם החליטו להקים את הארגון "Open Shuhada Street", שאימץ לעצמו אסטרטגיה של קריאה לחרם ודה-לגיטימציה נגד ישראל, במיוחד בקמפוסים בדרום אפריקה (פרט לא חשוב: באוגוסט 2013 הארגון אירח את נציג שוברים שתיקה בקייפטאון).

וכמו כל תעשיית זכויות האדם, אייזיקס ואחמט התקדמו ופתחו במקביל ארגון חדש, ממומן היטב, בשם "Equal Education". הם כבר לא "פעילי קמפוסים", אלא פעילי "זכויות אדם" רבי זכויות ואפשרויות לעשות כל העולה על רוחם. זה כבר ארגון רציני, עם סניפים, עם כסף מקרן החברה הפתוחה של ג'ורג' סורוס, של האיחוד האירופי וקרנות בינלאומיות רבות.

לפני שבוע הכל התפוצץ. מסתבר שיותר מ-12 (!!!) עובדות הארגון התלוננו במשך שנים על הטרדות מיניות קשות מצד אייזיקס, עוד מהקמת הארגון (כולל ניסיון לאונס). כולם ידעו כמובן. אף אחד לא דיבר. עוד התגלה שבשנת 2011, הארגון החליט לפתוח בחקירה פנימית בנושא, כאשר האחראי עליה הוא לא אחר מזכי אחמט, ידידו הטוב של המטרידן. החקירה הסתיימה בטיוח המקרים, כאשר המתלוננות זכו לאיומים קשים מצד אחמט.

רגע. זה לא הכל. באפריל הקודם מנכ"ל הארגון פוטר לאחר תלונות על הטרדות מיניות, ואחד מחברי ההנהלה הקודמים מואשם בשידול לזנות.

ומה קורה עכשיו? הנהלת הארגון החליטה להשעות את אייזיקס, וקראה לחקירה חיצונית ועצמאית. 9 שנים לקח לארגון זכויות אדם להשעות את הבחור ולפתוח בחקירה עצמאית. 9 פאקינג שנים.

הדבר הזה מראה לנו שאין הבדל בין ארגון "זכויות אדם" לכל ארגון או התארגנות אחרת בחברה האנושית. גם שם יש אנשים טובים לצד אידיוטים בדיוק בכל מקום אחר, ולכן הביקורת על הארגונים האלה היא חשובה. הם לא יותר מוסריים, הם לא מעל החוק. מה שגם, ההתנהלות הזאת מזכירה כת דתית יותר מכל דבר אחר…

בתמונה: מטרידן.

 

מקור הפוסט:

מה קורה כש-me_too מגיע לארגוני זכויות אדם —->לפני שבועיים, ערב הניצחון המזהיר באירוויזיון, העברתי הרצאה קצרה על…

‎Posted by Itai Reuveni on‎ חמישי 24 מאי 2018