כך שרת המשפטים מעודדת עתירות סרק-פוליטיות

כל התוכן באתר הוא בגדר לכאורה…

בג"ץ דחה את העתירה כנגד העברת שגרירות ארה"ב לירושלים – בג"ץ דחה לפני יומיים, ביום 1.5.18, את העתירה של עמותת "עיר עמים" ועוד 20 תושבי ירושלים כנגד העברת שגרירות ארה"ב לירושלים.

בפסק הדין אין כל התייחסות לעובדה כי עמותת "עיר עמים" הטעתה את בג"ץ, עת טענו אנשיה בתקשורת כי העמותה תתמוך בהעברת השגרירות לירושלים, אם תוקם שגרירות "פלסטין, באל-קודס", עמדה הפוכה לחלוטין מזאת שהביעה העמותה בכתב העתירה שלה בפני בג"ץ.

אל העתירה הצטרף עו"ד שחר בן מאיר, שטען כי העברת השגרירות אינה "מיזם לאומי", ועל כן, אין כל דחיפות בהעברתה לירושלים, טרם תעבור אישור של כמה חודשים עד שנים בוועדת תכנון ובנייה.

יוזכר כי עו"ד בן מאיר היה האדם שעתר בשנת 2015 כדי לקבל את פירוט הוצאות ראש הממשלה, שם הלין כנגד הוצאות הנסיעות של ראש הממשלה, ועתר למען סגירתו של עיתון "ישראל היום" בדרישה להכריז עליו כפלטפורמה פוליטית של ראש הממשלה. הוא משך את העתירה בהצעת בג"ץ.

הנקודה החמורה בעתירה זאת, שברי שהוגשה מסיבות פוליטיות, על-ידי גוף אחד ואדם שמתמחה בעתירות פוליטיות, היא שלא נקבע כל צו להוצאות על העותרים הפוליטיים.

בג"ץ משדר בכך מסר כי הוא מגדיל את זכות העמידה לעותרים שונים, שמשתמשים בבית המשפט כאמצעי לכפות את דעותיהם הפוליטיות, במקום בו נכשלו בקלפי.

טוב יעשו שרת המשפטים והממשלה אם יקבעו בחוק כי במקרים מסוג זה מוטלת על בית המשפט החובה להטיל הוצאות.

חיוניות הדבר עולה בעיקר לאור העוול שיצרה שרת המשפטים, עת קבעה בחוק כי מעתה כל בקשה המוגשת לבית המשפט במהלך הליך תעלה לאזרח הפשוט 35 ש"ח.

בכך שרת המשפטים מעודדת עתירות סרק-פוליטיות, שמטרתן לכפות על הרוב את דעת המיעוט, בעוד האזרח הפשוט שרוצה לקבל פיצוי מחברת הסלולר, מחברת הביטוח או מהבנק צריך לשלם "קנס" בדמות 35 ש"ח לכל בקשה שהוא מבקש להגיש.

הלכה למעשה, שרת המשפטים הקטינה את זכות העמידה של האזרח הפשוט, והגדילה את זכות העמידה של עמותה כגון "עיר עמים" – שהטעתה את בית המשפט במכוון בתיק זה – ושל גורמים פוליטיים אחרים.

 


תזכורת:

מה עומד מאחורי הקרן לישראל החדשה ?

דוגמה לחתרנות המדינית של הקרן לישראל חד״שה והזיקה בינה לבין סורוס

מקור הפוסט:

בג"ץ דחה את העתירה כנגד העברת שגרירות ארה"ב לירושלים – בג"ץ דחה לפני יומיים, ביום 1.5.18, את העתירה של עמותת "עיר עמים"…

‎Posted by Adi Ben Hur Adv on‎ חמישי 3 מאי 2018

Leave a comment

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *