מומלץ מאוד לקרוא, לכל מי שרוצה להבין איך מזלזלים לכם באינטילגנציה

כל התוכן באתר הוא בגדר לכאורה…

יונתן יעקובוביץ׳:

מומלץ מאוד לקרוא, לכל מי שרוצה להבין איך מזלזלים לכם באינטילגנציה

תכירו את מיכאל תקליט, נער הפוסטר החדש של פעילי הסיוע וארגון ה- BDS הבכיר JVP. מיכאל חושב שהמדיניות של ישראל כלפיו נובעת אך ורק מצבע עורו, ולא נגיד בגלל שהסתנן לישראל בניגוד לחוק יחד עם עוד עשרות אלפים תוך יצירת אנרכיה בשכונות שלמות בדרום תל אביב.

בשבוע שעבר מיכאל נתן ראיון מדהים לאתר PRI אותו אביא כאן בקצרה:

בתור נער בן 14, מיכאל רצה להתחרות באולימפיאדה כאצן, אבל מרוב אימונים הוא נאלץ לקנות זוג נעליים חדשות בכל חודש וכדי לממן זאת הוא עבד במפעל ששייך לממשלה. פעם אחת הוא דרש מהמעסיק את המשכורת שלא קיבל, ובתמורה נעצר בתור מתנגד משטר.

לאחר שנה בכלא, הוא וחבר קפצו מעל לגדר וברחו בלילה. ניסו לירות עליו בגבול, אבל הוא רץ מהר והרבה, לא פחות מ- 100 קילומטר ביום אחד. כשהגיע לחרטום בירת סודן, הדבר הראשון שעשה היה להיכנס לאצטדיון ריק ולרוץ שם להנאתו, תוך שהוא מדמיין שיש קהל מעריץ שמעודד אותו.

בסודן הוא עבד במשך תקופה מסוימת, אך לאחר ששמע כי הרשויות בסודן מגרשים מהגרים חזרה לאריתראה, שילם למבריחים על מנת להסתנן לישראל.
בישראל, הוא המשיך להתאמן, אך נאמר לו כי הוא לא יכול להתמודד כיוון שאין לו מסמכי נסיעה ישראליים. המאמן הישראלי שלו הציע שימיר את דתו ליהדות וכך אולי יקבל מעמד. הוא ישב בכנסיה כדי לחשוב על כך לעומק, אבל קם עם התחושה כי הוא נוצרי אורתודוקסי גאה ולכן אין הוא יכול ל"בגוד" בזהותו.

אין ספק, סיפור מדהים שבקלות היה יכול להפוך לסרט מצליח של מל גיבסון, עם כל המוטיבים הידועים.

לזכותה של הכתבת יאמר שאת הפרט היחיד בסיפור שניתן היה לבדוק, היא ניסתה לאמת עם הדובר של איגוד האתלטיקה הישראלית שטען כי "מעולם לא שמע על דבר כזה". אבל, כמו בעשרות כתבות אחרות, גם היא מאבדת כל חוש ביקורת כשמסתנן מספר לה איך רץ שניים וחצי מרתונים ביום אחד.

עכשיו, אם הייתי מקבל שקל על כל פעם שקראתי עדות של אריתראי שבאורח פלא הצליח לברוח מהכלא, הייתי יכול לממן חזרה מרצון לכולם, אבל מקריאת מאות כתבות ודו"חות בעניין, אני יודע שהסיכוי שתקליט קפץ מעל לגדר, רץ 100 קילומטר ביום וחצה את הגבול ללא תכנון מוקדם וללא התארגנות מתאימה נמוך מאוד.

אבל, למזלנו אנחנו לא צריכים לנחש, כי תקליט עצמו אמר שזה לא סיפור נכון.
כך לדוגמא, בראיון ל"ידיעות אחרונות" מלפני כמה שבועות במסגרת ניכוס ליל הסדר לסיפור האישי שלו, הוא מספר במפורש כי: " הוא גויס לצבא האריתראי, שבו קיימת חובת שירות מגיל 15 עד גיל 50, אבל נכנס לכלא בגלל התנגדותו למשטר. אחרי כמה חודשים שוחרר מהכלא, אבל במקום לחזור לצבא נמלט לסודאן והפך לעריק".

גם בעיתון "Forward" הוא תיאר כי ברח מהשירות הצבאי, אבל כלל לא מוזכר עניין הכלא וכך גם באתר "Middle east eye".

הלאה: תקליט מתאר שהוא ראה נשים שנקרעו מילדיהן, רציחות ואונס בסיני. ניתן היה לחשוב כי כל זה אכן קרה, , אילולא היינו יודעים כי תופעת העינויים בסיני החלה רק ב- 2009, ותקליט הגיע לישראל בשנת 2007.

לבסוף, פעם הוא מתאר כי נעצר בסודן וברח שם מהכלא כי פחד שיסגירו אותו לאריתראה, פעם הוא תיאר כי נחטף ועונה בסיני וברח שם משוביו, והקרם דה לה קרם, בראיון אחד הוא מתאר שעזב את סודן ומצרים כיוון שהיה בסכנה בתור נוצרי קופטי, ובכתבה שתארתי לעיל טען שהוא נוצרי אורתודוקסי.

לסיכום, תקליט גם ברח מהכלא וגם לא, גם עונה בסיני וגם לא, גם נכלא בסודן וגם לא, גם אורתודוקסי וגם קופטי ואני רק חושב, כמה קשה כבר להמציא סיפור אחד ולהישאר איתו?

 

 

מומלץ מאוד לקרוא, לכל מי שרוצה להבין איך מזלזלים לכם באינטילגנציה>>>תכירו את מיכאל תקליט, נער הפוסטר החדש של פעילי…

‎Posted by Yonatan Jakubowicz on‎ ראשון 29 אפריל 2018

Leave a comment

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *