מחיקת הזכרון ביום השואה ברמאללה

כל התוכן באתר הוא בגדר לכאורה…

עדי בן חור:

מחיקת הזכרון ביום השואה ברמאללה – בערב יום השואה, ביום 11.4.18, התקיים ברמאללה כנס בית המקדש האסלאמי הארצי, תחת הכותרת "ירושלים – בירתה הנצחית של מדינת פלסטין", שדן בהיבטים דתיים והיסטוריים המתייחסים לזיקה הנצחית של ירושלים לערבים ולפלסטין.

על השלט שנשא את כותרת הכנס, בו השתתף נשיא הרש"פ מחמוד עבאס, הופיעה דמותו של משתף הפעולה עם הנאצים, חאג' אמין אלחסיני, האיש שנפגש עם היטלר, סייע בהקמת יחידת SS בבלקנים, ותמך בכל ליבו בתכנית ההשמדה של הנאצים.

הכנס ברמאללה נערך בהשתתפות 57 נציגים מסלמים ונוצרים מכל העולם, ובהשתתפותו של ראש עיריית דבלין, מישל מק דונצ'ה, שהצליח להיכנס לארץ למרות צו איסור כניסה שהוציא כנגדו שר הפנים.

הדבר המעניין בכנס הזה הוא כותרתו: "כנס בית המקדש האסלאמי", זאת לאור העובדה כי המגמה הנוכחית בעולם האסלאמי ו/או ערבי היא הכחשת קיומו של בית מקדש ואי-שימוש בשם. אחת מהטענות בהם משתמשים המסלמים להכחיש את זיקת היהודים להר הבית, היא הטענה כי אין כל הוכחה לקיומו של בית מקדש.

הסיבה, כנראה, לשימוש החריג בשם הוא הרצון לאחד נוצרים ומסלמים כנגד ישראל. רעיון בית המקדש מושרש בעולם הנוצרי, ועל כן, מסיבות טקטיות, כנראה, נעשה שימוש בשם.

על רקע זה, יש לראות את השימוש בשם, והעובדה כי מדובר בכנס שמתקיים בפעם התשיעית ברציפות תחת שם זה, כדוגמה לדו-פרצופיות שמאפיינת גורמים העוינים את מדינת ישראל.

בין הדוברים בכנס בית המקדש היה ה"מופתי של פלסטין", מחמד חסין, שהזכיר לנציגים הנוצריים את החיים המשותפים האידיאליים ששררו בירושלים לאחר שכבש אותה הח'ליפה השני, עמ'ר בן אלח'טאב, והעניק להם את "חוזה עמר", שם הוא התיר להם לשמור על דתם ורכושם.

הכיבוש דווקא נעים.

המופתי של צ'צ'ניה, מחמד צלאח א-דין, אמר: "ליבו של כל מסלם מופנה לאלקדס, ואם ישראל רוצה לפגוע בזכויות המסלמים בה, עליה להרוג את כל המסלמים".

בכנס נערך גינוי גורף לפעולות ההגנה העצמית של ישראל כנגד התוקפנות הערבית, בעיקר בעזה, התקיים דיון בנוגע לנסיונות ה"ייהוד" של ירושלים, ונערכה תפילה למען האסירים הערביים, כל זאת כשברקע מתנוססת תמונתו של האדם שהאידיאל שלו ל"פתרון הבעיה היהודית" היה שיתוף פעולה עם היטלר.

תמונה: אלג'זירה.

מחיקת הזכרון ביום השואה ברמאללה – בערב יום השואה, ביום 11.4.18, התקיים ברמאללה כנס בית המקדש האסלאמי הארצי, תחת הכותרת "…

‎Posted by Adi Ben Hur on‎ חמישי 12 אפריל 2018