מרד עשבונאי האיהוואסקה והיהודים ברומי

מרד עשבונאי האיהוואסקה והיהודים ברומי

כל התוכן באתר הוא בגדר לכאורה…

מוזמנים להרצאה מרתקת -"מרד עשבונאי האיהוואסקה והיהודים ברומי", עם חיבור למסורת היהודית ולחגיגות לג בעומר הנחגג ביום זה.

 

 

הרצאה מקבילה:

https://www.youtube.com/watch?v=qj5ugHFPXLk

העשבונאים באמזונס מתפלגים לקבוצות רבות ושונות ממש כמו התפלגות הצמחים המגוונת שביערות הגשם. בהרצאה ידובר בעיקר על תפיסת העולם של עשבונאי האיהוואסקה המסטיסוס באמזונס. גם הם תרבות שצמחה מתוך שבר שנגרם כתוצאה ממרד בכנסייה(אדום) ושימרו תרבות מיסטית בדומה לכיתות הזהוריות בקבלה שהתפתחו סביב רבי שמעון בר יוחאי שהתנגד להשלמה עם שליטה זרה של הרומאים לאחר מרד בר כוכבא, ושיום פיטרתו מצויין בל"ג בעומר.

לעשבונאי המסטיזו יש שורשים ילדיים מימיי אימפרית האינקה ומנגד שורשים ארופאים אשר חלקם הגיעו מחצרות אצולה של אלכימאים בתקופת הרנסאנס. נושא זה נחשד בעבר כקשר בעל חשיבות על ידי החוקר וההוגה הפסיכדלי טרנס מקינה שלא הצליח בדיוק לשים את האצבע על הזיקה הקיימת במסורות, אך אנו נמשיך הלאה עוד הרבה מהיכן שהוא .עצר.

ידובר על הצמחים בהם משתמשים העשבונאים -ובעיקר על גפן הרוחות, האייהוואסקה-, הקוסמולוגיה שהתפתחה סביבם וכיצד עובדים איתם יחד הקורנדרוס -השמאנים המרפאים אל מול הברוכוס -המכשפים ביערות הגשם. השירים, המיתוסים, הפולחן ותפיסת עולם שהתפתחו סביב הצמחים יצרו עולם מושגים ציורי ועשיר שבא לתאר את חווית הקורנדרו בעודו צולל אל החוויה הדתית (אקסטטית) כדי לדלות ממנה מרפא וידע בעבורו ובעבור הקהילה.

מי זה ד"רסיטו? מי זאת סירניטה? מה נמצא בבטן כדוה"א? האם פונייה קולרדו, הוויירה קספי, צ'ירי סננגו, אג'ו סאצ'ה ועוד הם יישויות העוסקות ברפואה המתקיימת ביבשות המרוחקות של הנפש? או רק צמחים שבטעות קוסמית מפעלים בנו כפתורים ומפתחות כאלה ואחרים?

היהלום שבכתר ההרצאה יהיה הקשר היהודי, ואף של כיתות קבליות וזוהריות מתקופת הרנסאסנס והתפקיד החשוב שלהם בחשיפת תפיסת עולמם של השמאנים למערב, קשר שהחל כבר לפני כ400 שנה, ולא רק לאחרונה כפי שמעטים כבר שמו לב בארץ.

המרצה
********
את הערב יעביר אלעד פרסמן, מייסד קונספיל, החוקר ומרצה בכל הארץ בנושא למעלה מ10 שנים.

איפה ומתי?
*************
יום חמישי – צאת לג' בעומר – 3.5
20:00 – התכנסות
20:30 – מתחילים
ריב"ל 25, תל אביב
כניסה מאחורה – דרך פאול קור 16
פלא – מרחב לאירועים

כמה?
******
הכניסה לערב בתרומה מומלצת של 50 שקלים

 

לחץ כאן לדף האירוע בפייסבוק להרשמה.

Leave a comment

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *