10 שנים למשבר ה״סאב-פריים״ – מה מתכנן הפד?

כל התוכן באתר הוא בגדר לכאורה…

תכנית ה׳הקלה הכמותית׳ של הפדרל-רזרב, שהזרימה טריליוני דולרים למשק האמריקני, לא הצליחה להתניע את הכלכלה אך כן יצרה בועות מבהילות בתחומי הנדל״ן, המניות והאג”ח.

האם הפד מתכוון לפוצץ את בועת החוב הלאומי במשמרת טראמפ?

 

 

  • פיטר שיף, אשר ניבא במדויק את המיתון של 2008, טוען כי הבעיות איתן אנחנו מתמודדים עכשיו גדולות הרבה יותר. אנחנו לקראת משבר כלכלי גדול נוסף ואחד החששות העיקריים הוא החוב הלאומי של כמעט 21 טריליון דולר.
  • שיף מדגיש כי אמצעי התקשורת המרכזיים המתעלמים מנושא החוב הלאומי למעשה מנסים להסתיר את את שעתיד להתרחש.
  • הוא גם מאמין שהפד ומדינת העומק (דיפ סטייט) לא יהססו לפוצץ את הבועה דווקא במשמרת טראמפ.

 

על הקריסה הכלכלית במשמרת טראמפ, אומר שיף:

״למרבה הצער, זה מה טראמפ ירש מאובמה. אבל זה אפילו לא רק אובמה, זה הפדרל רזרב. זו המדיניות המוניטרית שעברה כמו שרביט מקלינטון לבוש לאובמה ועכשיו לטרמפ. ואנחנו לקראת סוף המשחק ולמרבה הצער, טראמפ הולך להיות הבחור הרע. כל זה הולך להתמוטט בזמן שהוא נשיא״.

עוד על המשבר שהוא צופה, אומר שיף:

״החדשות הרעות הן, שאנחנו הולכים לכיוון עוד משבר כלכלי גדול ושונה מאוד. זה יהיה במובנים רבים, הרבה יותר גרוע, ממה שאנשים היו צריכים לסבול במהלך השפל הגדול״…״זה הולך להיות משבר הדולר״.

״מדדי האינפלציה הגבוהים שאנחנו מקבלים הולכים להיות הרבה יותר גבוהים … כל האינפלציה הזו בשווקים הפיננסיים, בשוקי המניות, בשוק האג"ח, בשוק הנדל״ן, כולם אהבו את האינפלציה כאשר היא עושה אותך עשיר … הבעיה תהיה כאשר היא תעשה אותך עני. אז זה מתחיל לתת אותותיו ביוקר המחיה; כל הדברים שאתה צריך לקנות בסופו של דבר הרבה יותר יקרים.״

"כאשר אתה מדבר על מימדי החוב שיש לנו, אותו כסף נוסף (העלאת מדדי הריבית) הוא גדול. זה הולך להעמיס עול ענק על הכלכלה כי צריכים לשלם ריבית גבוהה יותר לנושים בינלאומיים … הרבה מהתמ״ג המזויף מגיע מהצריכה, בעוד האמריקאי הממוצע שקוע עמוק בחובות, בתוספת הריבית על החוב שיש לנו…״

"הפד חושבים שהם יוצרים צמיחה כלכלית … על ידי זה שאומרים ׳בואו נעלה את שוק המניות ואז הכלכלה תגדל ואנשים יצאו ויוציאו יותר כסף׳. זה בעצם עושה נזק. אם אתה יוצר עושר מזויף, ואנשים בסופו של דבר מוציאים כספים שאחרת היו חוסכים, אתה מערער את הצמיחה הכלכלית.״

"כל מה שעשה הפד ערער את הצמיחה הכלכלית הריאלית, ולכן ההתמוטטות הקרובה תהיה כה הרסנית״, אומר שיף. ״זו הממשלה המתכווצת שמגדילה את הכלכלה. כאשר אתה הופך את הממשלה לקטנה יותר ואתה מפנה משאבים חזרה למגזר הפרטי, זה מה שמגדיל את הכלכלה.״

שיף שוב ממליץ על זהב כדרך להגן על עצמך מפני קריסת הדולר.

 

עכשיו נעבור לסרטון שתרגמנו בזמנו עבורכם בשם ״מהי אינפלציה?״ של ביל קופר:

מתוך תוכנית HOUR OF THE TIME מאת מילטון וויליאם (ביל) קופר ז"ל, בו מסביר כל מה שלא לימדו אותכם בשיעורי כלכלה! אינפלציה היא המס הנסתר והנחשי ביותר שכולנו משלמים כדי שקבוצה קטנה תעשה חיים על ידי שיעבוד כל השאר. כדאי להקשיב וללמוד איפה אנחנו חיים ואיך המערכת גורמת לכולנו לרוץ במעגלים ולריב עם כל העולם, אשתו והשכנה (החרדית) כשבזמן הזה יושבת חבורה שמנה עם סיגרים ונוחרת לה מצחוק… אינלפציה, חברים, היא מה שאתם קוראים "עליית מחירים"! בוקר טוב ישראל 🙂 זהו רק קטע ראשון מתוך תוכנית של שעה (מתוך הרבה מאוד שעות של תוכניות ששודרו בשנים 1992-2001 עד למותו של ביל ע"י אנשי המשטרע המקומית) אם התמודדתם עם האזעקה והאינפורמציה ואתם רוצים עוד תשאירו תגובות ואם אני אראה שיש ביקוש אני אשב לתרגם את שאר התוכנית (ואולי עוד בהמשך) למען חברינו בארץ הקודש..

 

לבסוף נעבור לכתבה בשני חלקים שפרסמנו בעבר שהיא מסע אל סודות הבנקים של הסדר העולמי החדש.

בחלק א׳ הראנו כיצד הפדרל רזרב שולט בכלכלה האמריקאית וכיצד הוא הוקם על ידי האילומינטי.

בחלק ב׳ הראנו איך באותם שיטות הם שינו את כלכלת ארה״ב, ומחזקים את כוחו של הממשל המרכזי והפדרל רזרב ממשבר למשבר שהם יוצרים.


הבנקים של האילומינטי – חלק א'

הבנקים של האילומינטי – חלק ב'

Leave a comment

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *