תראו את ה׳דיפ סטייט׳ בשידור חי

כל התוכן באתר הוא בגדר לכאורה…

עקיבא ביגמן:

 

הדיפ סטייט בשידור חי

תראו מי מתראיין ומתערב בבוטות בחקירת ראש הממשלה המתנהלת כעת. אלו דברים שאמר בראיון ל'כאן' השופט דוד רוזן, לשעבר שופט בבית המשפט המחוזי בתל אביב, והיום פקיד ציבור בכיר בתפקיד נציב תלונות הציבור על מייצגי המדינה בערכאות.

 

"עובד ציבור לא צריך לקחת מתנות בכלל לא צריכים בשביל זה חוק זו לא גריזה. עובד ציבור נהנה מעבודתו הוא מקבל תמורה על עבודתו, סיפוק, הוא מקבל שכר ראוי. תאמיני לי אני יודע. אני עובד ציבור. מתנות זה לא חלק מהשכר של עובדי ציבור".

– גם לא מחברים?

"מה זה חברים. אם הבן שלך נישא כמובן שאת יכולה לקבל מתנה. אם מקובל לתת 600, 700, 1500 שקל. אבל אם את מקבלת מסו קאלד חבר פתאום 10,000 שקל כשאת לא נתת לו אני לא לוקח גם מחבר וגם אם הוא יעלב. ואדם שנותן לי 10,000 שקל הוא לא חבר שלי".

מדובר בנושא שמצוי בלב ליבה של החקירה, בפרטיו מתחבטים בפרקליטות, ועליו מתבסס חלק מקו ההגנה של נתניהו – שקיבל חוות דעת בעבר שמותר לקבל מתנות מחברים. העובדה ששופט בדימוס המשמש בתפקיד ציבורי בכיר מתבטא בכזו חריפות בנוגע לחקירה הכי רגישה והכי פוליטית שיכולה להיות במדינה דמוקרטית היא שערורייה שאין כדוגמתה.

במצב מתוקן בכירי המערכת אמורים להגן על המערכת מפני פוליטיזציה, לספוג את הביקורת הציבורית ולשמור על שקט וחזות ממלכתית. מצופה משופט כה בכיר לומר: "אני סומך על מערכת המשפט שתעשה את עבודתה ואיני רוצה להתבטא בנושא שמצוי בליבה של סערה ציבורית". במקום זאת הוא קופץ ראש הישר לתוך הסערה וסוחף איתו את כל המערכת שאותה הוא מייצג אל הקלחת הפוליטית והמחלוקת הציבורית.

אז תודה לשופט רוזן על שפירק עוד כמה אבנים באמון הציבור במערכת המשפט, ותודה רבה אף יותר על כך שהוא חשף מה חושבים שופטים בכירים בישראל על החקירה המתנהלת כעת ועל סיכויו של ראש הממשלה למשפט הוגן.

ותודה אחרונה למשרד המשפטים שבמקום לזמן את השופט שסרח לבירור נוקב, משתף את זה בעמוד הפייסבוק שלו בגאווה בלי להבין בכלל מה פסול בזה.

השופט (בדימוס) דוד רוזן, נציב תלונות הציבור על מייצגי המדינה בערכאות, מסכם שנה בתפקיד בראיון ראשון ונרחב>>>

‎Posted by ‎משרד המשפטים‎ on‎ ראשון 4 מרץ 2018

Leave a comment

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *