כבר 30 שנה שמדינת ישראל תקועה בדיון עקר. שנים ארוכות בהן סוגיית גיוס החרדים נחרבת ונבראת כל פעם מחדש

כל התוכן באתר הוא בגדר לכאורה…

 

אדם גולד:

על 'משבר' חוק הגיוס.

1. תראו, הליינאפ הפוליטי-ציבורי במדינת ישראל תמיד מגוחך. אבל פייר, המיץ של הזבל, התחתית שבתחתית, הדל שבדלים והטמטום שבטמטומים היה ונשאר הדיון הפופוליסטי על גיוס חרדים.
קחו כלל ברזל. כל מי שמסביר לכם בלהט שחוק הגיוס 'מונע' מהמדינה לגייס חרדים – בטוח שאתם מטומטמים. אין אחד במערכת הפוליטית, הצבאית או המשפטית שחושב שיש היתכנות תיאורטית לגיוס חרדים באמצעות חוק או כפייה. אפילו לא אחד.

2.פסטיבל הטמטום חוצה גבולות ומגזרים.
שהרי מצד אחד עומדים מנהיגי "הפלג" החרדי שמסבירים כבר שנים לחסידים ש"גזירות הגיוס" בעיצומן, ומצד שני עומדים מנהיגי "הפלג המטומטם" שזועקים שאם רק נכתוב זאת בספר החוקים החרדים אוטוטו יתגייסו בהמוניהם.

אין פלא שחלוצי קמפיין הגיוס הם הדמויות הכי ציניות ונטולות אידיאולוגיה בפוליטיקה הישראלית, מובילי כוח נוני, אנשי הקליקבייט.
שמשון ויובב, האפסנאי והכתב.

3. כבר 30 שנה שמדינת ישראל תקועה בדיון עקר.
שנים ארוכות בהן סוגיית גיוס החרדים נחרבת ונבראת כל פעם מחדש: ללא זיכרון, במלוא העוצמה, בלי תזוזה או התרה של העלילה המונוטונית.
ואיזו פייק-דרמה מייצרים למעננו. ועדות, מסקנות, ויכוחים, חוקים, ביטולי חוקים, בילופים, מצגות, שלל קלישאות והצהרות דרמטיות. הכל הצגה.
מדינת ישראל תקועה בפרק של פולישוק.

4. אי השוויון בעייתי ומקומם, זה ברור. אבל בסופו של דבר הדילמה היא איך לשפר את המצב. לא כמה דמעות נזיל בדרך לשם.
וגם אם נשים בצד שאלות מורכבות – צרכי כח אדם, מעבר לצבא מקצועי, שילוב נשים, התאמות לוגיסטיות, עלויות גיוס של נשואים וכו' – אין תרחיש ריאלי שבו מדינה מגייסת בכפיה עשרות אלפי חרדים המתנגדים לכך. אין סיכוי.

5. אז מה כן? תנו לחרדים לעבוד.
כן, לעבוד. בלי תורתם אומנותם, עבודות בשחור או יציאה מקרטעת לשוק העבודה בגיל 30 עם חמישה ילדים .
מגייסים את מי שרוצה, ואת כל השאר משחררים – בהוראת שעה – כבר בגיל 18 אל שוק העבודה. שיעור הגברים החרדים העובדים יזנק, המשק הישראלי ירוויח מיליארדים, ותהליך הישראליזציה החרדי רק יועצם.
עוד עשר שנים נבדוק את התהליך בהתאם לצרכי הצבא, עמדת הצבא בעניין מודל שירות מקצועי והתמורות שיחולו בחברה החרדית ובדמוגרפיה הישראלית.

6. עד אז, כמובן, אסור להתעלם מההיבט החברתי.
במיליארדים שיוזרמו למשק כתוצאה מהשתלבות גברים חרדים, אפשר, צריך ומוכרחים לתגמל באופן *משמעותי* חיילים, לוחמים ומילואימניקים מכל המגזרים והעדות. הטבות במשכורות, מענקים, נקודות זיכוי במס, הטבות במכרזים, הקצאת קרקעות מרמ"י, תקנים בשירות המדינה ועוד.

לחיילים מגיע תגמול אמיתי,
לא פסטיבל ציני של פוליטיקאים.

על 'משבר' חוק הגיוס.1. תראו, הליינאפ הפוליטי-ציבורי במדינת ישראל תמיד מגוחך. אבל פייר, המיץ של הזבל, התחתית שבתחתית, הד…

‎Posted by Adam Gold on‎ יום שני 5 מרץ 2018

 

Leave a comment

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תגובה אחת

  1. יהודי 2018-03-07

    יש רק בעיה אחת:
    "ישראליזציה" של הציבור החרדי = שבתאיזציה של הציבור היחידי שנאמן לחלוטין לתורת ישראל
    לא סתם המנהיגים החרדים מסרבים לגיוס, כי צאן מרעיתם יחשף לתעמולה עוצמתית מאין כמותה של הרפורמציה השבתאית בצה"ל ועצת בלק ובלעם "אלהי אלו שונא זימה" מבחינת להרוס להם את שמירת הברית קודש.
    יש מלחמה הרבה יותר גדולה מאחורי הקלעים בין הקדושה – לטומאה. מהצד האחד נמצאים נאמני התורה ומהצד השני תומכי השבתאות(בלא ידיעתם) כלומר חילונים רפורמים קונסרבטיבים וחלקים מהציונות הדתית שגולשים לשם.
    מי שמוביל את כוחות הטומאה בעולם הם האילומינטי כלומר כל מערכת הפירמידה המעמדית של הלוציפריאנים שסוגדים לשטן ולכוחות הטומאה. מהצד השני יש את עם ישראל בלבד, עם עוד זרמים חלשים בכל מיני דתות בעולם שעוד יש בהם קמצוץ של קדושה.