שכחו מסורוס – זה אתם שמשלמים

כל התוכן באתר הוא בגדר לכאורה…

אדם גולד:

שכחו מסורוס – זה אתם שמשלמים

1. מדברים עכשיו המון על מי תורם כמה למאבק המטורלל נגד הרחקת המסתננים הלא חוקיים. המלחמה נגד כסף זר מממשלות לעמותות הקרן ונספחיה כמובן ראויה ומוצדקת, אבל די מצחיק שבדיון הסוער שכחנו לדבר על התורם הכי מרגיז והכי עקבי למאבק –
משלם המיסים.

2. רוצים דוגמה? על ההליך בנוגע לביטול הסדר ההרחקה למדינה שלישית שעיכב את המדינה למעלה מארבע שנים ביישום הנוהל, חתומים עורכי הדין ענת בן דור ואלעד כהנא.
שני עורכי הדין – שהיו חתומים על אינספור הליכים דומים – לא מקבלים את המשכורת מסורוס וגם לא מממשלת גרמניה, שניהם מתוקצבים מהכסף שלכם, והכל במסגרת ניהול הקליניקה לזכויות פליטים באוניברסיטת תל אביב הציבורית.

3. חשוב להדגיש, זו לא אפיזודה.
זו תוכנית פעולה. יש (כמובן) קשת רחבה של פעילויות אבל חלק עצום מפעילות הקליניקות 'החברתיות' צבוע בצבע שמאל פוליטי כשהטרללת מגיעה עד ייצוג רוצחי יהודים (בקליניקה החיננית במיוחד "לזכויות המיעוט הערבי-פלסטיני" שבאונ' חיפה).
במידה רבה הקליניקות המשפטיות הן עוד זרוע ארוכה של הקרן, רק שהן זכו בגישה לכיסו של משלם המיסים האומלל.

3. לא רק אינטרסים, גם כוח האדם של הקליניקות והקרן התערבב לחלוטין.
לדוגמה, כהנא מעתירות המסתננים הגיע לשם אחרי שנים בעמותת 'המוקד להגנת הפרט' שבכלל נלחמת נגד הריסת בתי מחבלים. עם כהנא בעמותה עבד עו"ד הישאם שבאיטה שכיום מנחה גם הוא באותה אוינברסיטה קליניקה "למען זכויות אדם" (שאחד מהישגיה המופלאים הוא ביטול תקנים יעודיים ליוצאי צבא ברכבת ישראל).
ומי מנהל את אותה קליניקה? אייל גרוס אשר – באופן מופלא ,מקרי, לא ייאמן ממש – השתתף, הקים וייעץ למבחר מעמותות הקרן ובהם בצלם, רופאים לזכויות אדם וכד'.
איך אומר רולניק? ספגטי.

4. ושוב, זו לא אנקדוטה. זה תהליך סיסטמטי ומקיף עם אינספור דוגמאות ועם סימביוזה שנמשכת גם בדרגים הכי גבוהים.
כך, האשה שהקימה את מערך הקליניקות וניהלה אותו במשך 17 שנה היא פרופ' נטע זיו. מאחד עד סורוס, כמה תופתעו לשמוע שבמשך שנים ארוכות הייתה נטע זיו חברת הנהלה וסגנית נשיא בקרן החדשה לישראל?
כי מי צריך כסף אירופי כשיש כאן משלם מיסים פראייר.

5. מיותר לציין שלזכות כולם עומד חופש ביטוי מוחלט, אבל למה לעזאזל המדינה צריכה *לממן* את זה? אני אפילו לא מדבר על ההקלה במיסוי לעמותות, אבל למה כולנו נאלצים לשלם על אינספור קליניקות בשלל מוסדות לימוד כשחלקן הגדול נוטה עמוק לשמאל האנטי-ציוני?
ומי צריך את הקרן כשבקליניקות נמצאים בדיוק אותם אנשים, עם אותן אג'נדות ואותו דפוס פעילות,
רק שבמקום ממשלות אירופאיות אנחנו מממנים, מספקים תשתיות פעולה, משלמים משכורות ואפילו מסבסדים את כוח האדם הסטודנטיאלי לכל החגיגה הזו.

אז תפסיקו להתרגש מהכסף האירופאי.
על החגיגה הזו,
כולנו משלמים.

 

מי מממן את מאבק המסתננים?1. מדברים עכשיו המון על מי תורם כמה למאבק המטורלל נגד הרחקת המסתננים הלא חוקיים. המלחמה נגד כס…

‎Posted by Adam Gold on‎ יום שני 12 פברואר 2018

ועוד דבר, לפני התגובות האוטומטיות. אני כמובן בעד חופש ביטוי מלא, בעד חופש אקדמי ומחקרי (כל עוד זה מועיל) ונגד הגבלת ביטוי של כל אחד כולל תעשיית העמותות וטריליארדי הפעילים.
שיקשקשו מה שעוזר להם לממן שכירות ולייצר תדמית מגניבה בעיני אני-לא-יודע-מי. (כל זה לא גובל בהסתה ובתמיכה באלימות)

אבל אני לא רוצה לממן את זה.

אפס מימון של המדינה ואפס מעורבות של סטודנטים שמתוקצבים על ידי המדינה, בטח בנושאים שהרוב המוחלט של הציבור מתנגד אליהם.
איזו סיבה יש למדינה להיכנס לפינה הזו?

נ.ב
כמובן, במישור אחר, חייבים לאמץ (סוף סוף) הגבלה משמעותית של תרומות ממדינות זרות. ובמקביל ביטול הקלות ופטורים למס לעמותות שפועלות באופן סיסטמטי נגד מדינת ישראל

(ותרשו לי לא להתלפמס עם מי שלא מצליח להבדיל בין הגבלת פעילות וחסימת חופש ביטוי לבין סירוב של מדינה ריבונית להתנדב לתרום באמצעות הקלות מס לטובת פעילות עמותות שנלחמות בה, בתושביה ובחייליה) .

לינקים ומקורות:
1. על הקליניקה לזכויות פליטים ופעילותה

2. העע"מ של המדינה השלישית עליהם חתומים מנהלי הקליניקה באוניברסיטת תל אביב ענת בן דור ואלעד כהנא 

3. פעילות קליניקות במימון ציבורי לסיוע משפטי למחבלים

4. המוקד להגנת הפרט – מגיש עתירות לבג"ץ נגד הריסות בתי רוצחים ומחבלים (ובהם רוצח הרב מרק, רוצח ארבעה חיילים בירושלים, ביניהם בתיהם של המחבלים שרצחו את דני גונן, מלאכי רוזנפלד והזוג נעמה ואיתם הנקין ומבצע הטבח בחלמיש) ומפרסם בעולם טענות שקריות ומסיתות נגד ישראל בדבר "אפרטהייד", "גירוש", "עינויים", ו-"טראנספר בכוח". המוקד גם היה חתום על ההצהרה ששימשה בסיס לדוח גולדסטון.
הפעילות שלו כל כך מוטה עד שבשנת 2006, פרקליט המדינה קבע שאין בסיס "הצגתו העצמית [של המוקד] כ'ארגון זכויות אדם'" והיא נועדה להטעות את הציבור."

Leave a comment

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *