איחוד משפחות ערבים-פלסטינים: ברק טען לפגיעה בזכויות החוקתיות לשוויון ולחיי משפחה המעוגנות בחוק יסוד ׳כבוד האדם׳

כל התוכן באתר הוא בגדר לכאורה…

אסתר ברנד:

זה הזמן להזכיר את מי שנלחמים בלי הרף למען העאדל'ים למיניהם:

2006 – ביום ראשון פירסם הרכב של 11 שופטי בג"ץ את פסק הדין בשבע העתירות נגד התיקון לחוק האזרחות, המונע "איחוד משפחות" של פלסטינים עם ערבים אזרחי ישראל. העתירות נדחו ברוב של שישה שופטים נגד חמישה. ברק, באופן נדיר, מצא עצמו מוביל את דעת המיעוט בעליון, נגד שישה מעמיתיו – ובראשם המשנה לנשיא הפורש, השופט [מישאל חשין]. ברק טען, כי התיקון לחוק פוגע בזכויות החוקתיות לשוויון ולחיי משפחה המעוגנות בחוק היסוד כחלק מערך "כבוד האדם", וכי הפגיעה בהן איננה "מידתית".

לדבריו, היה על בית המשפט לבטל את החוק, אך להשהות את כניסתו לתוקף של הביטול בחודשיים, עד מועד פקיעתה של הוראת-השעה הנוכחית.

"חברי היקר", כתב ברק ביום שני לעמיתו מ"ייל", "אולי יעניין אותך לשמוע על תיק חשוב מבית של בן-הזוג הישראלי ושל ילדיו. הזכות כוללת לא רק את הזכות להינשא, אלא גם לחיות בישראל. עוד קבעתי שהחוק מפלה ערבים לרעה, מאחר שכל הישראלים המבקשים 'איחוד משפחות' עם תושבי [הגדה המערבית] הם ערבים. מאחר שאין לנו במגילת זכויות האדם שלנו סעיפים מיוחדים העוסקים בשוויון ובזכות לחיי משפחה, החלטתי שזכויות אלה הן חלק מהזכות לכבוד האדם".

בהמשך מנתח ברק את עמדות יתר שופטי ההרכב. "חוות הדעת המרכזית הנוספת בפסק הדין ניתנה על ידי עמיתי מישאל חשין", כתב ברק, "הוא החליט שאין זכות חוקתית לחיי משפחה בישראל, ושגם אם זכות כזו קיימת – הפגיעה בה היא מידתית בגלל שיקולי ביטחון. שופט אחד הסכים לנימוקיו. שלושה שופטים נוספים הסכימו אתי בשאלת הפרת הזכות החוקתית, אך הסכימו עם חשין בשאלת הפגיעה המידתית בזכות".

 

 

 

 

 

הפוסט המקורי:

זה הזמן להזכיר את מי שנלחמים בלי הרף למען העאדל'ים למיניהם:2006 – ביום ראשון פירסם הרכב של 11 שופטי בג"ץ את פסק הדין בש…

‎Posted by ‎אסתר ברנד‎ on‎ יום שלישי 6 פברואר 2018

____________
קריאה רלוונטית:

המשפטן מארץ עוץ

אבי האומה, המנהיג העליון ונשיא מועצת גדולי המשפט, אהרן ברק

מדינת ישראל גאה להציג: מדמוקרטיה לדיקטטורה בארבעה שלבים

Leave a comment

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *