ממשל ארה"ב בהנחיית טראמפ היה אמור לעצור את מאיר דגן על הפרת זכויות אדם חמורה המאיימת על יציבות העולם, אילו היה בחיים

מאיר דגן

כל התוכן באתר הוא בגדר לכאורה…

 

כדי להבין את חומרת הדברים המובאים בפוסט, יש להכיר את הדברים איתם נפתח הצו הנשיאותי החדש של טראמפ שיצא ב21 בדצמבר: "אני, דונאלד ג'יי טראמפ, מוצא כי השכיחות של הפרות חמורות של זכויות אדם המתבצעות או מכוונות על ידי אנשים מהרשימה המצורפת לצו זה, הגיעו לסדרי גודל והשפעה כה גדולים, עד שהם מאיימים על יציבות המערכות הפוליטיות והכלכליות הבינלאומיות."

 

, DONALD J. TRUMP, President of the United States of America, find that the prevalence and severity of human rights abuse and corruption that have their source, in whole or in substantial part, outside the United States, such as those committed or directed by persons listed in the Annex to this order, have reached such scope and gravity that they threaten the stability of international political and economic systems.

כדי לטפל בדבר אחד הכלים שמקנה הצו לנשיא הוא הקפאת נכסים:

אני מצהיר בזאת ופוקד:

1)א'] כל הרכוש, ונכסים בבעלות, אשר נמצאים בתחום ארה"ב, ואשר אמורים מעכשיו להכנס לתוך ארה"ב, או אשר יגיעו לחזקתו או שליטתו של מאן דאהו בארה"ב מהאנשים המובאים בהמשך, מוקפא ולא יהיה ניתן להעביר,לשלם,לייצא,למשוך,או לעסוק בו:

1- האנשים הנמצאים ברשימה המסופחת לצו נשיאותי זה.

I hereby determine and order:

Section 1. (a) All property and interests in property that are in the United States, that hereafter come within the United States, or that are or hereafter come within the possession or control of any United States person of the following persons are blocked and may not be transferred, paid, exported, withdrawn, or otherwise dealt in:

(i) the persons listed in the Annex to this order;

 

ואם יורדים לסוף הצו ורואים את רשימת האנשים המסופחת, ניתן למצוא ישראלי אחד בשם דן גרטלר:
3. Dan Gertler; DOB December 23, 1973; nationality, Israel; alt. nationality, Democratic Republic of the Congo

אז מי הוא דן גרטלר?:

גרטלר נולד ב-1973, הוא יהלומן ואיש עסקים חרדי ישראלי אשר מגזין פורבס ב2015 העריך את הונו ב-1.6 מיליארד דולר. דן נולד למשפחת יהלומנים ישראלים, סבו משה שניצר כיהן כנשיא בורסת היהלומים ולימד את נכדו את מקצוע הסחר ביהלומים מלוטשים.במחצית השנייה של שנות התשעים ניסה ללא הצלחה ליזום קניית מכרות בכמה ארצות באפריקה. עיקר עסקיו של גרטלר מתמקדים ברפובליקה הדמוקרטית של קונגו, שם החלה הפריצה העסקית שלו בתחילת שנת 2000, לאחר שיצר קשרים עם השליט החדש לורן דזירה קבילה, שהעניק לגרטלר זיכיון בלעדי ליצוא יהלומים מקונגו תמורת 20 מיליון דולר.

בנוסף סיפק גרטלר לקבילה ייעוץ ביטחוני, בין היתר באמצעות יוצאי צה"ל כאביגדור בן גל ומאיר דגן.

 

"יוסי כסימה, הטוען שנושל מפעילותו בקונגו, פעל בניגוד לחוק וללא האישורים הנדרשים מהמדינה"

 

היהלומן דן גרטלר הוא שיצר קשר עם האלופים (מיל.) מאיר דגן וינוש בן-גל, והציע להם לקדם את הפעילות הבטחונית שנבעהמפיתוח עסקיו בקונגו. כך טוען ראש היחידה לסיוע בטחוני (סיב"ט) במשרד הביטחון, אלוף (מיל.) יוסי בן-חנן.
בן-חנן העלה טענה זו במכתב ששלח לפני שנתיים לעו"ד יהודה רסלר, שייצג אז את יוסי כמיסה. כמיסה, יוצא היחידה ללוחמה בטירור, הגיש אתמול (ג') תביעה בסך 2.5 מיליון שקל נגד גרטלר ובן-חנן, בטענה שהוא אמור היה להעניק את הייעוץ בקונגו אך נושל לטובת בן-גל ודגן.

הפרת זכויות האדם של דן גרטלר קשורה בעסקיו בקונגו, והאיש שהוא שכר לתת ייעוץ ביטחוני לממשל שאיתו עשה את העסקאות המושחתות שלו היה מאיר דגן, כלומר מאיר דגן היה שותף, לפי הצו הנשיאותי, להפרה חמורה ביותר של זכויות אדם בעולם, שעל פי לשון הצו, מערערת את היציבות הבינלאומית של מערכות ומוסדות כלכליים וחברתיים בכל העולם. אילו היה חי, לא קשה לתאר שמאיר דגן שהיה מעורב עד הצוואר בעניין, ואף בצדדים המיליטריסטים יותר שלו, היה מזומן בצו זה, ושמו היה מוכתם כמפר זכויות אדם חמור מאוד.

בהינתן שדגן היה מעורב במעשים אלה, האם הוא נסחט לאורך חייו לעשות דברים כאלה ואחרים על מנת שלא ייזכר לדראון עולם כאיש שרמס את שלטון החוק, הפר זכויות אדם ואיים על היציבות הכלכלית חברתית ברחבי העולם בעבור בצע כסף?

האם דגן לא הפנים בסופו של יום את הלקח של השואה בה איבד את סבו ?

מאיר דגן

בקרוב, תחקיר ענק באתר על מאיר דגן, שחושף הכל. כולל מידע שקיבלנו מהמקורות שלנו.

לסיום, מעניין לראות את הרגישות של טראמפ כאשר שיחרר את איש החב"ד, שלמה רובשקין, כדי שלא ייתפס כאוייב של חב"ד אשר עומדת להפסיד את אחד מתורמיה הגדולים. נראה שהוא התכונן לצו.

 

לקריאה נוספת:

פדו-גייט: השחקן קווין ספייסי תקף מינית נער בן 14 

Leave a comment

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *