הרפורמים ׳משקעים׳ בנו באמצעות הקרן החד״שה – בנדיקטוס ׳משקיע׳ בהם חזרה

כל התוכן באתר הוא בגדר לכאורה…

הילל גרשוני:

כל מי שעולה לשלטון מחליט לחלק את הכסף של כווולם לפי מה ש*הוא אישית* חושב שהיא מטרת העל של מדינת ישראל. בין אם זה תמיכה בכדורגל או בישיבות או בתפוצות או בפירמידות בפיליפינים או במלחמה בגוגל.

מובן שכיוון שיש קבוצות לחץ שונות, הכספים של כווולם מתחלקים בהתאם לרצונות של אותן קבוצות, שמושכות בחבל הקואליציוני וכל אחת מקבלת תקציב לפי מה שקונסטלציה פוליטית כזו או אחרת קובעת כיצד הם יתחלקו.

קשה להסביר עד כמה השיטה הזו משונה ותמוהה. מה פתאום לגבות מכולם מסים ואז לחלק אותם לפי מה ששר מסוים או ח"כ מסוים מחליט שהוא מטרת העל של מדינת ישראל? מה דעתכם – ואני מעלה פה רעיון חדשני, אני יודע – שכל אחד יהיה אחראי על הכסף שלו עצמו ויתרום את הכסף *שלו* – ולא של אחרים – לפי מה שהוא חושב שמטרת העל של מדינת ישראל, או של מדינת הקטקטים?

"אז בשביל מה צריך מדינה?" תשאלו אותי. וזו שאלה משונה, משום שאיני מכיר קונספט הגיוני שאומר שמדינה צריכה להתקיים בשביל שאנשים יקחו כסף מאנשים אחרים ויחליטו בדרך של סחר מכר פוליטי איך לחלק את הכסף. אני יודע שככה זה מתנהל בפועל, אבל היגיון של מחשבה פוליטית או כלכלית קשה למצוא בזה.

מדינה, כפי שהצביעו על כך הוגים רבים, נוסדה במקור כמין מיסוד של שודדים גדולים, שמנעו משודדים קטנים יותר לעשות אנרכיה. זה היתרון של המדינה, השודדת הראשית, על פני מצב שבו אין מדינה – כי במצב שבו אין מדינה השודדים הקטנים פורחים ועושים יותר נזק.
לכן ניתן להצדיק (בדיעבד, לאחר שהיא כבר קיימת) את קיומה של המדינה בהקשרים האלה, של הגנה מפני שודדים מבית ומחוץ, ובמילים אחרות: ביטחון פנים וביטחון חוץ. את כל האספקטים האחרים קשה להצדיק גם בדיעבד.

להגיד שמדינת ישראל קיימת בשביל שהשר נפתלי בנט ייקח את הכסף שלכם נגד רצונכם וישקיע אותו בפרויקטים שמעניינים אותו זה רעיון די מגוחך. בדיוק בשביל זה קיימים מוסדות כמו המוסדות הציוניים העולמיים – שהם מוסדות *וולונטריים* שנהנים מתמיכה כספית של מי שמעוניין לתרום להם. והם עשו עבודה לא רעה, אני מוכרח לומר. אפשר לומר שמדינת ישראל, שכל כך נהנית לבוז להם היום ולנסות להלאים אותם, לא קמה אלא בזכותם.

להבדיל מהמוסדות הוולונטריים האלה, למדינת ישראל יש כוח כופייני. בכוח הכופייני הזה צריך להשתמש בזהירות רבה, וכמה שפחות. ודאי שלא שכל שר אקראי שבמקרה קיבל אחריות על משרד פלוני ייקח את כספי משלם המסים וישקיע אותם במה שנראה לו משום-מה נורא נורא חשוב.

אז הנה ההצעה שלי: מי שרוצה להשקיע ביהדות התפוצות, שיתרום לארגונים היהודיים העולמיים, או יקים ארגון נוסף ויקרא לאנשים לתרום אליו. ואת הכסף הזה שאתה משקיע, השר בנט, תחזיר אלינו. אם אנחנו חושבים כמוך, ממילא נתרום למטרה הזו. אם לא – מה הזכות שלך להשתמש בכסף בניגוד לדעתנו?

כן, אני יודע שזה רעיון רדיקלי, שהכסף של אנשים צריך ללכת למטרות שאנשים רוצים לתרום אותם. אבל אולי ניתן לזה צ'אנס בכל זאת?

 

כל מי שעולה לשלטון מחליט לחלק את הכסף של כווולם לפי מה ש*הוא אישית* חושב שהיא מטרת העל של מדינת ישראל. בין אם זה תמיכה ב…

‎Posted by ‎הלל גרשוני‎ on‎ שבת 30 דצמבר 2017

לא מוותרים על אף יהודי**סיימתי עכשיו שבת מרגשת בברמינגהאם, אנגליה, עם 1300 סטודטים יהודים מ26 מדינות בעולם (ארה״ב, רו…

‎Posted by ‎נפתלי בנט – Naftali Bennett‎ on‎ שבת 30 דצמבר 2017

ד.ב:

וכך זורמים להם טובי כספי המיסים שלנו בחזרה לרפורמים האמריקאיים, לאחר שאלה מימנו את הקרן החדשה והמיסיון הרפורמי בישראל.
אין ארוחות חינם

בעצם ימים אלו, אנו מאבדים מיליוני יהודים בעולם שמתבוללים. זהו מצב חירום לעם היהודי, ועלינו לפעול עכשיו. **תראו את הנת…

‎Posted by ‎נפתלי בנט – Naftali Bennett‎ on‎ יום רביעי 27 דצמבר 2017

________________

קריאה רלוונטית:

הפוטש: על מי ועבור מי איילת שקד עובדת?

בשם האב, הבן ורוח גאיה: בנדיקטוס מקים קהילות טבעוניות של ׳יהודים׳ בעולם

Leave a comment

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *