בדרך: שתי תביעות ענק נגד טוויטר, גוגל ויוטיוב על חסימת דעות ימין 

כל התוכן באתר הוא בגדר לכאורה…

תביעות ענק נגד טוויטר, גוגל ויוטיוב בגין הפעלת צנזורה ממוקדת נגד שמרנים וליברטנים.

שתי התביעות המשפטיות עשויות לזכות את התובעים במיליוני דולרים בגין הנזקים שנגרמו להם, מעבר למטרתם לחשוף את הצנזורה המופעלת על תכנים שמרנים וליברטנים ע״י מפעילי המדיות החברתיות: פייסבוק, גוגל וטוויטר.

רוג 'ר סטון, יועץ פוליטי למועמדים רפובליקנים לרוב , איים להסתייע ב״אחד מעורכי הדין הטובים ביותר בתחום התקשורת במדינה״ כדי לפתוח בהליכים משפטיים כנגד טוויטר על סגירת חשבונו לצמיתות. סטון נחסם על ידי טוויטר לאחר פרסום סדרת ציוצים זועמים בהם תקף מספר אתרי חדשות תומכי-הילרי, כולל התקפה על דון למון, מהסי אן אן.


התביעה השנייה הוגשה על ידי איש הרדיו והסופר השמרני דניס פרגר.
פרגר מאשים את גוגל ואת חברת הבת שלה יוטיוב בהפעלת פילטר סינון ״תכנים מיניים בוטים או אלימות מפורשת״ על מנת לחסום סדרת סרטוני וידאו באורך חמש דקות אותם הפיקה אוניברסיטת פרגר, אשר בבעלותו, ובהם מוצגים מומחים מובילים בתחומים שונים כגון כלכלה, פוליטיקה, בטחון לאומי ותרבות.

בשבוע שעבר דיווח הוול סטריט ג'ורנל כי אוניברסיטת פרגר תבעה את יוטיוב ואת חברת האם שלה, גוגל, בבית המשפט המחוזי של ארה"ב בסן פרנסיסקו.
התביעה הוגשה בגין ההגבלות שהוטלו על הסרטונים הנ״ל תוך פגיעה בזכות המעוגנת בחוקת ארה״ב – חופש הביטוי והדיבור, במקרה הזה, הפגיעה בזכות הביטוי של אוניברסיטת פרגר, זאת בעידן שבו ״מעל 30 מיליון מבקרים ביוטיוב הופכים אותו לכל כך פונדמנטלי לחופש הדיבור בעידן הדיגיטלי, שהדבר מחייב שהגישה לאתר תהיה כאל פורום ציבורי.״

ג'וליאן אסאנג׳ מויקיליקס יצא להגנת רוג׳ר סטון:

מעבר לפגיעה בזכות החוקתית לחופש דיבור וביטוי, ראשי המדיות החברתיות מנהלים מדיניות של חסימה בררנית כנגד תכנים על בסיס פוליטי. השמאל הקיצוני נוהג לפרסם בטוויטר התקפות משולחות רסן כנגד הנשיא טראמפ, הכוללות ציוצים בשפה קיצונית הקוראת לאלימות מפורשת שתביא להפלת הנשיא טראמפ מכהונתו, ובמקביל קוראים לחסום את חשבון הנשיא טראמפ בטוויטר בתואנה שהציוצים שלו על צפון קוריאה מפרים באופן כלשהו את כללי האלימות של טוויטר.

אינפואוורס מציינים שמכון גייטסטון מדגיש שבין סרטוני אוניברסיטת פרגר שהוגבלו על ידי יוטיוב היו שישה סרטונים הדנים בנושאים הקשורים לאיסלאם:

״מה דאעש רוצה״ שהוצג על ידי טום ג׳וזלין, עמית בכיר בקרן להגנה על הדמוקרטיות, ״מדוע פמיניסטיות אינן נלחמות למען נשים מוסלמיות״, שהוצג על ידי איאן הירסי עלי, עמית במכון הובר של סטנפורד ומרכז בלפר של הרווארד; ״הטרור האסלאמי: מה שהמוסלמים יכולים לעשות״, שהציג ח'רארם דרה, פעיל מוסלמי, סופר ועורך דין מוסלמי; ״פקיסטן: האם השריעה והחופש יכולים להתקיים יחד?״, "מדוע אנשים הופכים לאיסלאמים קיצוניים?", שהציג הארון אולא, פרופסור למדיניות חוץ באוניברסיטת ג'ורג'טאון, ו"האיסלאם הרדיקלי: האידיאולוגיה המסוכנת ביותר", שהוצג על ידי ריימונד אבראהים, מחבר "קורא אל קעידה".

מכון גייטסטון טען, בנוסף, כי יוטיוב הגביל את ששת הסרטים של אוניברסיטת פרגר, משום שהסרטונים ייצגו דעות של ״קונטרה-ג'יהאדיסטים״ – אלה הפועלים לחשיפת האידיאולוגיה, המטרות, הטקטיקות והאסטרטגיות של תנועת העליונות האיסלאמית, והמנסים להביס או לפחות להרתיע את אג׳נדת העליונות האיסלאמית העולמית.״

ובאשר לרוג'ר סטון, עד שהדברים ידונו משפטית, הוא הספיק לפרסם באתר שלו, עצומה הדורשת מטוויטר להחזיר את חשבונו לפעילות לאלתר, ובינתיים פתח חשבון אלטרנטיבי בטוויטר.

 

___________

כתבה רלוונטית:

https://conspil.com//2017/10/facebook-dictatorpodesta/