הטריבונל האקדמי – רקוויאם לחופש הביטוי והמחשבה

כל התוכן באתר הוא בגדר לכאורה…

האקדמיה לימין:

לינדזי שפארד – עוזרת הוראה עומדת בפני ועדת חקירה על כך שהציגה את שני הצדדים בדיון לכיתה
"לדעתנו זהו אחד הפרסומים החשובים שלנו, אבל אנו נמתין להחלטתו של שוק הרעיונות" – זה היה המשפט המקדים שפתח את הפרסום הראשון שלנו על פרופסור ג'ורדן פטרסון לפני שנה (ראו בתגובה הראשונה). החשיבות הגבוהה שראינו בפרסום, נבעה מהאסקלציה שראינו במאבקו של השמאל הרדיקלי בחופש הביטוי.
פרופ' פטרסון פרץ לתודעה הציבורית כאשר העלה מחשבון היוטיוב שלו מספר סרטונים אשר הפכו לוויראליים מאוד, ובהם פטרסון הסביר את הבעייתיות ואת הסכנה לחופש הביטוי אשר מציבה הצעת החוק Bill C-16. מדובר בחקיקה אשר מטילה מגבלות על חופש הביטוי של האזרח כאשר הוא פונה לאדם אחר, ומחייבת אותו להשתמש בכינויי-גוף שבהם יבחר האדם שפונים אליו, ואם לא ייעשה כן הרי שביצע **פשע שנאה**, וייאלץ להתמודד עם כל הכרוך בכך (קנסות, איבוד מקום התעסוקה וענישה אחרת). עד כאן הרקע על פרופסור פטרסון. אם תרצו להרחיב עוד תוכלו לקרוא את הפוסט המקורי שלנו (כאמור, בתגובה הראשונה).
בתחילת החודש (נובמבר '17) במסגרת קורס 'שימוש בשפה ומיומנויות כתיבה' באוניברסיטת ווילפריד לורייר הקנדית, הציגה לכיתה עוזרת ההוראה, לינדזי שפארד, קליפ מתוך דיבייט טלוויזיוני שהיה בין פרופסור פיטרסון לבין ניקולס מייט. הדיבייט עסק בכינויי גוף ובהצעת החוק Bill C-16 המוזכרת מעלה.
תגובת האוניברסיטה לכך שעוזרת ההוראה הציגה את הדיבייט, היא הסיבה לפרסום הפוסט שאתם קוראים כעת. לאחר שסטודנט אחד או יותר התלונן, זימנה האוניברסיטה את שפארד לעמוד בפני ועדת משמעת אולטרא-רגרסיבית. במשך כ-40 דק', חברי הוועדה – ד"ר נתן רמבוקנה, ד"ר הרברט פימלוט, ואדריאה ג'ואל (מנהלת תמיכה ומניעת אלימות מגדרית ומינית במשרד למגוון ושוויון), העמידו עוזרת הוראה צעירה על המוקד תוך הוצאת דיבתו של פרופסור פטרסון, השוואות מגוחכות ושקרים בוטים. שפארד טענה בפני הוועדה כי הציגה את הסרטון הקצר, תוך שהיא נמנעת מנקיטת עמדה. היא פשוט הציגה את שני הצדדים. הטיעון הזה לא היה מקובל על חברי הוועדה שטענו שאסור להציג את פטרסון כלל. אנו נזכיר כי הדיבייט שכמובן כלל גם את עמדת פטרסון וגם את עמדת המתנגדים לו, שודר בערוץ הטלוויזיה הקנדי, ולא באיזשהו אתר מחתרתי.
להלן מספר ציטוטים נבחרים מתוך הוועדה, בתגובות אנו מוסיפים גם את הקלטת הוועדה המלאה (כ-40 דקות) וגם קטע קצר יותר מתוך ההקלטה (כ-7 דקות). אם מתאפשר לכם, אנו ממליצים מאוד להקשיב להקלטה המלאה.
"סליחה, מה הפרתי במדיניות הזו (המדיניות הנוגעת לאלימות מגדרית ומינית – האקדמיה לימין)?" שואלת שפארד.
"אלימות מגדרית, טרנספוביה… יצירת נזק לסטודנטים טרנסקסואלים ע"י פקפוק בתוקף הזהות שלהם…" כך משיבה אדריאה ג'ואל (המנהלת למניעת אלימות מגדרית וכו').

שפארד: "אין לי מושג כמה סטודנטים התלוננו ומה הייתה התלונה שלהם, לא הראיתם לי את התלונה"
ד"ר רמבוקנה: "אני מבין שזה מרגיז ומבלבל, אך יש כאן עניין של סודיות"
שפארד: "מספר המתלוננים סודי?"
ד"ר רמבוקנה: "כן"
….
שפארד: "…אבל הוא (פרופסור פטרסון) עדיין דמות ציבורית…זה היה בתכנית טלוויזיה. הוא עדיין דמות ציבורית."
ד"ר פימלוט: "הוא (פרופסור פטרסון) דמות ציבורית והרבה אנשים שם כמו ריצ'ארד ספנסר, שאני לא אוהב לקרוא להם אלט-רייט, זה נותן להם יותר מדי לגיטימיות, אבל ריצ'ארד ספנסר, כן?"
המשפט הזה של ד"ר פימלוט נטול כל קוהרנטיות, ונאמר רק על מנת ליצור השוואה כוזבת ושערורייתית בין פרופסור מצליח ומוערך שעמדותיו לא נושאות חן בפני פימלוט לבין אדם גזען ממנהיגי ה"אלט-רייט" ותומך ב"עליונות לבנה". ואפילו הניסיון הכושל הזה לקשר ביניהם נעשה בחוסר כשרון וללא הבהרה של המכנה המשותף ביניהם.
אם זה לא מספיק גרוע, ד"ר פימלוט ממשיך ומגיע הישר לקלישאה השחוקה מכולן: "הנאצים למעשה השתמשו, וזה היסטורי, בסוגיות בתחום של חופש הביטוי בשנות 1920 ברפובליקת ויימר כפי שעושים שימוש בנושא הזה כעת".
במקום אחר במהלך הדיון אמר ד"ר רמבוקנה: "זה כמו להציג בנייטרליות נאום של היטלר". והוסיף כי פרופ' פטרסון עסק ב-doxxing – פרסום פרטים של סטודנטים על מנת שייפגעו בהם. "הוא עשה זאת לסטודנטים שלו ולסטודנטים אחרים". זאת נראית כאחת האשמות החמורות ביותר לאורך ההקלטה.
….
שפארד: "אני יודעת בליבי, והבעתי זאת לכיתה, שאינני טרנספובית ואם מישהו מהם – ושוב, אני לא יודעת מה הם אמרו – אבל אני לא חושבת שהיה ניתן לזהות את עמדתי הפוליטית. נשארתי נייטראלית מאוד, ו…"
ד"ר רמבוקנה: "זאת הבעיה…"
…..
-ועדת המשמעת נסגרה בדרישה של חברי הוועדה מלינדזי שפארד לא להעלות 'תכנים כאלו' יותר, וששפארד תשלח לד"ר רמבוקנה כל תוכן שהיא מתכוונת להעלות, לפני השיעור.
-לאור הרעש התקשורתי שהסיפור יצר, ובמטרה למזער נזקים, הוציאה האוניברסיטה הודעת התנצלות מעורפלת ודו-משמעית כלפי לינדזי שפארד.

לינדזי שפארד – עוזרת הוראה עומדת בפני ועדת חקירה על כך שהציגה את שני הצדדים בדיון לכיתה"לדעתנו זהו אחד הפרסומים החשובי…

‎Posted by ‎האקדמיה לימין‎ on‎ ראשון 26 נובמבר 2017

 

הפרסום הראשון לגבי פרופ' פטרסון

פרופסור פטרסון וחופש הביטוי

*** לדעתנו זהו אחד הפרסומים החשובים שלנו, אבל אנו נמתין להחלטתו של שוק הרעיונות ***פרופסור פטרסון וחופש הביטוי:** English will follow Hebrew **"אם הם יקנסו אותי לא אשלם את הקנס.אם ישלחו אותי לכלא אתחיל שביתת רעב. אני לא עושה את זה! ופה זה נגמר! אני לא משתמש במילים שאנשים אחרים מכריחים אותי להשתמש בהן! במיוחד אם הן מומצאות על ידי אידאולוגים שמאלנים רדיקלים."-פרופסור ג'ורדן פטרסון, אדם בעל יושרה איתנה, ועמוד שדרה עשוי טיטניום.ג'ורדן פטרסון הוא פסיכולוג קליני, לימד בעבר בהרווארד וכיום מלמד באוניברסיטת טורונטו. הרצאותיו בנושאים שונים – טבעו של הרשע (evil), פשעי המשטרים הקומוניסטיים והנאצים, מבנה האישיות ועוד – זכו ל-2.5 מיליון צפיות עד כה. כעת, פטרסון נמצא בעין סערה מתוקשרת במיוחד.ב-27 בספטמבר העלה פרופ' פטרסון לערוץ היוטיוב שלו הרצאה בשם: "פחד והחוק: פרופסור כנגד התקינות הפוליטית – ["Fear and the Law: Professor against Political Correctness"]. ההרצאה הייתה תגובתו להצעת החוק C-16 אשר לתפיסתו של פטרסון מטילה מגבלות מסוכנות על חופש הביטוי. החקיקה מאלצת את האזרח, כאשר הוא פונה לכל אדם אחר, להשתמש בכינוי הגוף (pronoun) שאותו אדם בוחר לעצמו (וישנם עשרות כינויי גוף שכאלו שהומצאו בשנים האחרונות. לרשימה המלאה, ראו כאן: http://tinyurl.com/z3unw8l), ואם לא יעשה כן הרי שביצע הסתה (Hate-Speech!) ועל כך ייאלץ להתמודד עם קנסות, איבוד מקום העסקתו וענישה אחרת.למרות היכרותו עם טבעם של הקמפוסים ועם העובדה שמשטר ה-PC שולט בהם, ולמרות שידע כמה דלה תהיה התמיכה מעמיתיו האקדמאיים (שלמעט בודדים, התרגלו כבר לנוס למקום מבטחים וליישר קו עם גחמותיו של משטר ה-PC), ולמרות שידע את הסיכונים שהוא לוקח בנקיטת העמדה שלו – לא אדם כפטרסון יתיישר עם רצון כנופיית ה-PC – "אני יותר חושש מההשלכות של להישאר בשקט. חקרתי משטרים טוטליטריים במשך ארבעים שנה ואני יודע כיצד זה מתחיל: זה מתחיל עם הגבלות על חופש הביטוי" הוא ענה כאשר נשאל האם אינו חושש לפרנסתו או מהשלכות אחרות בעמידה על שלו.עם חוש הומור מרומז ומסר רציני לחלוטין, את אחד העדכונים שלו לגבי ההתפתחויות בנושא הוא פותח עם שירו של טום פטי:Well, I won't back downNo, I won't back downYou can stand me up at the gates of hellBut I won't back down*לפלייליסט בנושא בערוץ היוטיוב של פרופ' פטרסון: http://tinyurl.com/hgznq9q_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _להוריד מסים זה חשוב, לצמצם את פולשנות המחוקק לחיינו הפרטיים זה חשוב, קידום מדיניות בטחונית שאינה נגועה בפייסנות זה חשוב.אנו פועלים ופעלנו כדי לקדם את המודעות לרעיונות אלו, החל מיום ההקמה של האקדמיה. כל פעולותינו אלו, תלויות בחירות אחת בסיסית ופונדמנטלית – היא חופש הביטוי. אנו רואים תנועות ומגמות אשר אם יצלחו (במובנים מסוימים הן כבר מצליחות) יביאו לפגיעה מהותית בחופש הביטוי. על כן, כפי שבאופן עקבי הגנו בעבר על חירות הביטוי (בלי קשר לתוכן, בלי קשר לימין או שמאל) – נמשיך ונעשה כך, וביתר שאת נגביר הילוך ונשים דגש על החירות המאפשרת לנו להמשיך ולנסות להפיץ את הרעיונות שאנו מאמינים שיביאו לשגשוג החברה בישראל (ולכל חברה ראציונלית אוהבת-חופש בכלל).אנו פותחים בסדרת פוסטים בנושא עם דוברים רהוטים, כמו פרופ' ג'ורדן פטרסון, פרופ' גד סעאד ואחרים, אשר יסבירו מדוע המציאות התרבותית הנוכחית בנושא מדאיגה אותם, ומדוע היא צריכה גם להדאיג אתכם." *************************************************************************************************************************“If they fine me, I won’t pay it. If they put me in jail, I’ll go on a hunger strike. I’m not doing this and that’s that! I’m not using the words that other people require me to use, especially if they’re made up by radical left-wing ideologues.”- Prof. Jordan Peterson, a man of strong integrity and Titanium made backbone.Jordan Peterson is a clinical psychologist. He taught at Harvard University and is currently tenured professor at the University of Toronto. His lectures on a variety of topics – the nature of evil, the crimes of the Communist and Nazi regimes, the structure of personality and others – have more than 2.5 million views on YouTube. Now, Peterson is in the center of a media firestorm.On September 27th, Professor Peterson uploaded to his YouTube channel a lecture named: "Fear and the Law: Professor against Political Correctness". The lecture was a response to bill C-16 that in Peterson's view, places dangerous restrictions on the freedom of speech. The legislation forces citizens, when they address another person, to use pronouns that the other person chose for himself, (and there are dozens such pronouns that were made up in the past few years, for the full list, see here: http://tinyurl.com/z3unw8l) and if failed to do so, the citizen took part in "Hate-Speech" and for that he will have to face fines, losing his job and other types of punishment.Even though he was aware of campuses atmosphere, and the fact that the PC culture controls them, and even though he knew that he will not get much support from his colleagues (except for a few, the majority prefer to run to a safe space and align with the PC regime), and even though he was aware of the risks he took by taking his position – It is not for a man like Peterson to bend for the whims of the PC gang – "I am more afraid of not speaking out. I've studied totalitarianism for 40 years and I know how it starts: it starts with restrictions on free speech" – he answered when was asked if he was afraid to lose his job or of other consequences that might come from standing his ground.With an implicit sense of humor but a dead-serious message, he opens one of his updates with a Tom Petty song:Well, I won't back downNo, I won't back downYou can stand me up at the gates of hellBut I won't back down* See Professor Peterson Youtube Channel: http://tinyurl.com/hgznq9q_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _Reducing taxes is important, restricting the intrusiveness of the legislator into our private life is important, promoting a security policy that is not infected with appeasement is important.We are working continuously on promoting awareness to these ideas from the very first days of the RightAcademy. All our actions are based on one fundamental freedom – the freedom of speech. We spot trends and movements that if successful (and to some extent they already are), will cause a great harm to the freedom of speech. Therefore, the same way as we protected the freedom of speech in the past – without considering its content and whether it is right wing or left wing – we will continue to do so, and with greater intensity we will focus on the freedom that allows us to continue and spread ideas that we believe will lead to great prosperity to the Israeli community and to any rational freedom-loving community anywhere.We open a series of posts on this subject with eloquent speakers, like Prof. Jordan Peterson, Prof. Gad Saad and many others, whom will explain why the current cultural reality worries them, and why it should worry you too.Dr Jordan B Peterson, Professor of Psychology | Gad Saad | Joe Rogan | Dave Rubin | Lauren Southern | The Rebel | צדק חברתי – חדר המצב | התנועה לאיכות השלטון | חופש הביטוי | Freedom of speech | Political correctness | פוליטיקלי קורקט | פוליטיק-לא-קורקט | פוליטיקלי קורקט | פוליטיקלי קוראת | האגודה לזכויות האזרח בישראל | הצינור

‎Posted by ‎האקדמיה לימין‎ on‎ חמישי 1 דצמבר 2016

לעיונכם, ההקלטה המלאה של לינדזי שפארד (כ-40 דק')

קטעים נבחרים מתוך ההקלטה (כ-7 דקות)

זוהי התכנית המלאה, שמתוכה נלקח הקליפ (3 דקות) שלינדזי הקרינה בכיתה. מדובר בתכנית 'האג'נדה עם סטיב פייקין' – תכנית מיינסטרימית לחלוטין בערוץ הטלוויזיה הקנדי.

ביקורת מאת ד"ר רן ברץ והלל גרשוני, אתר 'מידה', 23.11.2017:

האינקוויזיציה הפרוגרסיבית בפעולה – הקלטה של שימוע שנערך בקנדה לעוזרת הוראה, שופכת אור רב על הדיכוי, צרות המחשבה והרדידות שמאפיינת חלקים נרחבים מהאוניברסיטאות במערב

האינקוויזיציה הפרוגרסיבית בפעולה

_______________________

המרד נגד התבונה
(לודוויג וון מיזס)
תרגום החלק במאמר של מיזס המצוטט בסרטון

הגישה המנטלית האופיינית בימינו לא נוצרה מתוך העדר ענווה, זהירות וביקורת עצמית מצד הפילוסופים. היא גם אינה תוצאה של כשלים בהתפתחות מדעי הטבע המודרניים. ההישגים המדהימים של הטכנולוגיה והתרפויטיקה מדברים בזכות עצמם ואף אחד אינו יכול להתכחש להם. יהיה זה חסר סיכוי לתקוף את המדע המודרני, אלא אם זה נעשה מכיוון האינטואיציה, המיסטיקה ולא משום כיוון אחר. המרד נגד התבונה כוון נגד מטרה אחרת. לא נגד המדע כי אם נגד הכלכלה. המתקפה נגד המדעים, נגזרת מהמתקפה נגד הכלכלה. היה בלתי אפשרי "להדיח" את התבונה במישור אחד בלבד, מבלי להטיל בה ספק גם בשטחי ידע אחרים.

המהפך הגדול נוצר כתוצאה מסיטואציה היסטורית שהתרחשה באמצע המאה ה-19. הכלכלנים מוטטו והפריכו סופית את האשליות הדמיוניות של האוטופיסטים הסוציאליסטיים. הליקויים במערכת הקלאסית לא אפשרו להם להבין מדוע כל תכנית סוציאליסטית חייבת להיות בלתי ישימה; אבל ידעו מספיק על-מנת להוכיח שכל הסְכֵמות הסוציאליסטיות שיוצרו עד אז, חסרות ערך. ההגות של הקומוניסטים היתה מחוסלת. הסוציאליסטים היו חסרי יכולת להעלות טיעון כלשהו אל מול הביקורת ההרסנית על הסכֵמות שלהם ולא היה בידם שום ארגומנט לטובתם.נ
ראה היה כאילו הסוציאליזם מת לעד.

רק דרך מילוט אחת נותרה לסוציאליסטים כדי לצאת מן המבוי הסתום אליו נקלעו. הסוציאליסטים יכולים היו לצאת נגד ההיגיון והתבונה ולהמיר חשיבה רציונלית באינטואיציה מיסטית. זה היה תפקידו ההיסטורי של קארל מרכּס: להציע את ה"פתרון" הזה. על בסיס הדיאלקטיקה המיסטית של הֶגל, מרכּס ייחס לעצמו בשמחה את היכולת לנבא את העתיד. הגל התיימר לדעת את "רוח העולם" (גייסט). מרכּס הכיר יותר לעומק את תכניות הגייסט. הוא ידע שהסיבה האולטימטיבית להתפתחות ההיסטוריה היא כינונו של מִילֶניוּם סוציאליסטי, סוציאליזם "מחוייב המציאות כחוק טבע". כמו כן, ככזה, לפי הֶגל, כל שלב עתידי במהלך ההיסטוריה הינו שלב נעלה ומשופר מקודמו ואין מקום לספק כי הסוציאליזם הוא השלב האחרון והאולטימטיבי בהתפתחות האדם, והוא מהווה את השלמות מכל נקודת מבט שהיא. מכאן הוסקה המסקנה, כי מיותר להתווכח על פרטי אופן הביצוע של הקהיליה הסוציאליסטית. ההיסטוריה, בזמן הנכון, תסדר הכל לטובה. היא אינה צריכה ייעוץ של בני תמותה.

נותר אם כן, להתגבר על המכשול העיקרי: הביקורת ההרסנית של הכלכלנים ובידי מרכּס נמצא הפתרון: תבונת האדם, טען מרכס, אינה מסוגלת, מבנית, לזהות את האמת. המבנה הלוגי של המוח משתנה על פי מעמדות החברה. על פי מרכס, מושג כגון "היגיון אוניברסלי" אינו קיים ולכן אינו בר-תוקף. תוצר המוח אינו יכול להיות שום דבר מלבד "אידאולוגיה" או, עפ"י המינוח המרכסיסטי, סט רעיונות, המסווה את האינטרסים האגואיסטיים של המעמד אליו משתייך ההוגה. לפיכך, המוח ה"בורגני" של הכלכלנים חסר יכולת לייצר דבר מלבד סנגוריה על הקפיטליזם. הוראת המדע ה"בורגני", תוצר ההיגיון ה"בורגני", הינם חסרי תועלת עבור הפרולטריון, המעמד העולה והמיועד לבטל את כל המעמדות ולהפוך את כדור הארץ לגן עדן.

המרד נגד התבונה – The Revolt Against Reason

הגישה המנטלית האופיינית בימינו לא נוצרה מתוך העדר ענווה, זהירות וביקורת עצמית מצד הפילוסופים. היא גם אינה תוצאה של כשלים בהתפתחות מדעי הטבע המודרניים. ההישגים המדהימים של הטכנולוגיה והתרפויטיקה מדברים בזכות עצמם ואף אחד אינו יכול להתכחש להם. יהיה זה חסר סיכוי לתקוף את המדע המודרני, אלא אם זה נעשה מכיוון האינטואיציה, המיסטיקה ולא משום כיוון אחר. המרד נגד התבונה כוון נגד מטרה אחרת. לא נגד המדע כי אם נגד הכלכלה. המתקפה נגד המדעים, נגזרת מהמתקפה נגד הכלכלה. היה בלתי אפשרי "להדיח" את התבונה במישור אחד בלבד, מבלי להטיל בה ספק גם בשטחי ידע אחרים. המהפך הגדול נוצר כתוצאה מסיטואציה היסטורית שהתרחשה באמצע המאה ה-19. הכלכלנים מוטטו והפריכו סופית את האשליות הדמיוניות של האוטופיסטים הסוציאליסטיים. הליקויים במערכת הקלאסית לא אפשרו להם להבין מדוע כל תכנית סוציאליסטית חייבת להיות בלתי ישימה; אבל ידעו מספיק על-מנת להוכיח שכל הסְכֵמות הסוציאליסטיות שיוצרו עד אז, חסרות ערך. ההגות של הקומוניסטים היתה מחוסלת. הסוציאליסטים היו חסרי יכולת להעלות טיעון כלשהו אל מול הביקורת ההרסנית על הסכֵמות שלהם ולא היה בידם שום ארגומנט לטובתם.נראה היה כאילו הסוציאליזם מת לעד. רק דרך מילוט אחת נותרה לסוציאליסטים כדי לצאת מן המבוי הסתום אליו נקלעו. הסוציאליסטים יכולים היו לצאת נגד ההיגיון והתבונה ולהמיר חשיבה רציונלית באינטואיציה מיסטית. זה היה תפקידו ההיסטורי של קארל מרכּס: להציע את ה"פתרון" הזה. על בסיס הדיאלקטיקה המיסטית של הֶגל, מרכּס ייחס לעצמו בשמחה את היכולת לנבא את העתיד. הגל התיימר לדעת את "רוח העולם" (גייסט). מרכּס הכיר יותר לעומק את תכניות הגייסט. הוא ידע שהסיבה האולטימטיבית להתפתחות ההיסטוריה היא כינונו של מִילֶניוּם סוציאליסטי, סוציאליזם "מחוייב המציאות כחוק טבע". כמו כן, ככזה, לפי הֶגל, כל שלב עתידי במהלך ההיסטוריה הינו שלב נעלה ומשופר מקודמו ואין מקום לספק כי הסוציאליזם הוא השלב האחרון והאולטימטיבי בהתפתחות האדם, והוא מהווה את השלמות מכל נקודת מבט שהיא. מכאן הוסקה המסקנה, כי מיותר להתווכח על פרטי אופן הביצוע של הקהיליה הסוציאליסטית. ההיסטוריה, בזמן הנכון, תסדר הכל לטובה. היא אינה צריכה ייעוץ של בני תמותה. נותר אם כן, להתגבר על המכשול העיקרי: הביקורת ההרסנית של הכלכלנים ובידי מרכּס נמצא הפתרון: תבונת האדם, טען מרכס, אינה מסוגלת, מבנית, לזהות את האמת. המבנה הלוגי של המוח משתנה על פי מעמדות החברה. על פי מרכס, מושג כגון "היגיון אוניברסלי" אינו קיים ולכן אינו בר-תוקף. תוצר המוח אינו יכול להיות שום דבר מלבד "אידאולוגיה" או, עפ"י המינוח המרכסיסטי, סט רעיונות, המסווה את האינטרסים האגואיסטיים של המעמד אליו משתייך ההוגה. לפיכך, המוח ה"בורגני" של הכלכלנים חסר יכולת לייצר דבר מלבד סנגוריה על הקפיטליזם. הוראת המדע ה"בורגני", תוצר ההיגיון ה"בורגני", הינם חסרי תועלת עבור הפרולטריון, המעמד העולה והמיועד לבטל את כל המעמדות ולהפוך את כדור הארץ לגן עדן.

‎Posted by Iris Israel on‎ שישי 19 אוקטובר 2012

Leave a comment

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *