מה נדפק עם אירופה?!

כל התוכן באתר הוא בגדר לכאורה…

אדם גולד:

מה נדפק עם אירופה?!
1. רמז עבה קיבלנו בדיווח הגרדיאן הבריטי שמספר שבהולנד הריגה אקטיבית בזריקת רעל הפכה לנורמה כמעט שגרתית בקרב קשישים והחולים. על פי הדיווח מספר "המתות החסד" צפוי להגיע השנה למעל 7000, ומעל 5% מסך המיתות בהולנד הן המתות בזריקת רעל – נתון פסיכי שמשקף עלייה של 450% ביחס למספר ההמתות עם מעבר החוק לפני 15 שנה.
והתגובות? אדישות למדי.
אם בארה"ב ג'ק קבורקיאן – ד"ר מוות שהמית 130 חולים סופניים ונידון לרצח – הסעיר את האומה כשסייע בהמתת חולים סופניים, באירופה המנוונת נעות התגובות בין אדישות מפוהקת לאזהרות מנומנמות.
2. כמעט מפתה להכנס לעוד דיון פילוסופי-תיאורטי קלישאתי למדי על קדושת החיים מול התחשבות בסבל ועל החשש ממדרון חלקלק בו המתה אקטיבית של נכים, חולים, זקנים וסובלים מדכאון שקצו בחייהם, תביא בסופו של דבר להרס האנושיות כפי שאנו מכירים אותה.
אולם מהדיווחים עולה שאין צורך בספקולציות – אירופה כבר דוהרת במהירות היישר במורד המדרון.
מי היה מאמין? כל מה שטענו השמרנים אכן מתגשם: הליכי בדיקה לקויים, המתת חולים במצב גבולי, לחץ חברתי וכפייה מהסביבה ומהמשפחה הקרובה לסיום החיים בזריקה. אינדיקציה מבהילה לאובדן הבלמים היא הזינוק בשיעור החולים שאינם סופניים מבין המומתים שקפץ פי 15(!) ועלה מ-2% מכלל ההמתות בזריקה ב-2002 ל30% כיום.
3. הנתון הכי מטורף הוא כנראה שיעור החולים שרופא המשפחה שלהם סירב להיענות לבקשת המטופל בשל סיבות אתיות ומשפטיות ובכל זאת הומתו על ידי מרכזים ייעודיים. מספר המיתות 'המורכבות' הללו עלה בלמעלה מ-2200% בתוך חמש שנים. אין פלא שהצפי להמשך הזינוק בביקוש להמתה הביא את מרכזי ההמתה לגיוס המוני על מנת להכפיל(!) עד 2018 את מספר הרופאים שיבצעו את ההמתות.
וזה עוד כלום. לאור העלייה בתוחלת החיים והעדר הילודה שעתידים להכפיל את מספר הקשישים באירופה תוך 40 שנה, והצפי בריבוי פנסיונרים 'שתלויים בחברה' – האינטרס הכלכלי המובנה יהפוך את תופעת זריקות הרעל לנורמה חברתית טריוויאלית לכל קשיש.
שקיעתה של יבשת, גבירותיי ורבותיי.
4. בעבר כתבתי על אירופה העייפה והנבוכה, בהקשר הבחירה של רבים ממנהיגיה ותושביה שלא להביא ילדים לעולם. כצפוי, הדקדנס לא נגמר בהעדר ילדים וממשיך ביחס לזקנים נכים וחולים.
תופעות אלו הן עוד נדבך במכלול במסגרתו מתמודדת אירופה עם הגירה מתעצמת, חוסר יציבות פוליטי, קיני טרור מתרבים, קיטוב פנימי, התאבדות דמוגרפית, היעדר רוח לחימה, כלכלה מזדקנת, איבה לפקידות האיחוד, פנסיות רעועות ועתיד לוט בערפל.
5. כשמדברים על טרור, הגירה, לאומיות בריאה ועל תקווה של העולם החופשי להמציא עצמו מחדש כך שיוכל להילחם באתגרים הקיומיים של איראן, דעאש, צפון קוריאה ויתר הפסיכופטים על פני האדמה – נקודת הפתיחה היא הצבת אלטרנטיבה לניוון המערבי.
אלטרנטיבה כזו כרוכה ביצירת חברה בריאה ומשגשגת שתהווה את דרך האמצע בין הפונדמנטליזם האיסלאמי לבין הדקדנס האירופי.
6. וזו אולי הסיבה שהשמאל הפרוגרסיבי ברחבי העולם כל כך מתחרפן מהאנומליה שנקראת מדינת ישראל. שהרי באורח פלא, ולמרות כל המכשולים, ישראל נותרה תאבת חיים והיא מהווה אנטי תזה בולטת למערב הפרוגרסיבי ורוחו המדולדלת.
למרות הקשיים, ישראל היא מדינת לאום, דתית, מצליחה ומאושרת, יציבה, דמוקרטית, בעלת חברה תוססת, צבא עוצמתי, תעשייה חדשנית, כלכלה חזקה וצמיחה גבוהה ובמקביל מחזיקה בשיעורי ילודה מרשימים שמסייעים לה לשמר את מעמדה גם בטייפון הסוער של המזרח התיכון המדמם.
(טפו טפו, כמובן)

מה נדפק עם אירופה?!1. רמז עבה קיבלנו בדיווח הגרדיאן הבריטי שמספר שבהולנד הריגה אקטיבית בזריקת רעל הפכה לנורמה כמעט שגרת…

‎Posted by Adam Gold on‎ יום רביעי 15 נובמבר 2017