רצח או לא רצח ?

כל התוכן באתר הוא בגדר לכאורה…

אוקי אז יגאל לא רצח
ייאלה קונספרציות צאו לדרך

‎Posted by Aviv Rozz Rozenberg on‎ ראשון 19 נובמבר 2017

Leave a comment

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תגובה אחת

  1. Sassi6 2017-11-23

    03.05.2012 עודכן ב: 30.03.2017 הכתבה בעיתון הארץ לאנשים חושבים
    ביהמ"ש החליט על הפיצוי לזיאד שאמי, אותו ניסו האחים איתן ויהוידע לרצוח ברובה שעיקר השב"כ. לפני שנתיים פיצה השב"כ את שאמי ב-15 אלף שקל.
    האחים איתן ויהוידע קהלני יפצו את זיאד שאמי, אותו ניסו לרצוח לפני 18 שנה, במאה אלף שקלים – כך פסק בחודש שעבר בית המשפט השלום בירושלים. לפני שנתיים העביר השב"כ, שנתן לאחים את הנשק שבאמצעותו נעשה ניסיון הרצח, פיצויים לשאמי בסך 15 אלף שקלים.
    בראשית שנות התשעים הייתה קריית ארבע, מקום מגוריהם של האחים קהלני. באותם חוגים אף פעל אבישי רביב, שהתברר לאחר רצח רבין כי שימש סוכן שב"כ.
    התקרית בה מדובר אירעה בספטמבר 1994. א"ט, תושב קריית ארבע, העביר כלי רכב ושני רובי אמ-16 שעוקרו באמצעות הוצאת הנוקר לאחים קהלני, שהתוודו בפניו כי בכוונתם לרצוח פלסטיני. עד היום לא ברור באיזה שלב נכנס השב"כ לתמונה ועיקר את כלי הנשק, ומה הייתה תכנית הפעולה של החטיבה היהודית בשב"כ בפרשה זו.
    ב-2 בספטמבר 1994, בשעות הבוקר, יצאו האחים קהלני עם כלי רכבו של א"ט לכיוון שכונת מלחה שבירושלים. הם ירדו לכביש עפר שהוביל לכפר בתיר, ועצרו את המכונית בצד הדרך. שאמי, רכוב על אופניים, עשה באותה עת את דרכו חזרה לביתו שבכפר. אחד האחים שאל אותו בערבית אם יש לו כסף, ומשווידא כי הוא ערבי, הרים את הרובה, כיוון אותו לראשו וסחט את ההדק מטווח אפס. שם לא היה מי שיצעק סרק סרק.
    שאמי, המום כי נותר בחיים, נמלט מהמקום, ואילו האחים שנכנסו לרכב והחלו בנסיעה לכיוון ירושלים, נעצרו כעבור דקות ספורות בלבד על ידי אנשי השב"כ. בתוך הרכב נמצאו שני הרובים המעוקרים. שאמי אותר רק 12 ימים לאחר האירוע. כפי שהעיד בבית המשפט, חוקרי השב"כ אמרו לו אז: "אל תפחד, אנחנו באים לעזור לך ותפסנו את המתנחלים. הבעיה שלך היא עם המתנחלים, לא אתנו".
    במשפט טענו האחים קהלני כי הם אמנם נסעו בדרך העפר המובילה לכפר בתיר. לדבריהם, הם לא פגשו בדרכם אף אדם ובהתאם גם לא ביצעו את המיוחס להם. בית המשפט המחוזי, ולאחר מכן גם בית המשפט העליון, דחו את גרסתם והם נשלחו ל-12 שנות מאסר. ב-1999 קצב הנשיא אז עזר ויצמן את עונשם לשמונה שנים.
    ב-2001 הגיש שאמי תביעה אזרחית נגד המדינה והאחים קהלני, באמצעות עו"ד תאופיק ג'אברין, בדרישה לפיצוי כספי על הנזק הנפשי ממנו הוא סובל, לטענתו, מאז האירוע. במשך שנים עוכב בירור התביעה – תחילה, בשל העברת המשפט לירושלים, ובהמשך לנוכח סירוב השב"כ לאפשר לשאמי להיכנס לישראל לצורך מפגש עם הפסיכיאטר שהיה אמור להעביר לבית המשפט חוות דעת על מצבו הנפשי.
    ב-2009 הגיע השב"כ להסדר עם פיצויים עם שאמי, ושילם לו 15 אלף שקלים. בחודש שעבר החליט שופט בית משפט השלום בירושלים, דוב פולוק, כי האחים צריכים לפצותו במאה אלף שקל על הנזקים שנגרמו לו.