מחקר חדש שלא תשמעו בתשקורת: ההתחממות הגלובלית היא ברובה טבעית

כל התוכן באתר הוא בגדר לכאורה…

רובה המוחלט של ההתחממות הגלובלית הוא תוצאה של תהליכים טבעיים, ואם המהפיכה התעשייתית לא היתה מתרחשת- מגמות הטמפרטורה היו כמעט בדיוק כמו היום.

המחקר נערך ע"י המדענים האוסטרליים ג'ון אבוט וג'ניפר מרוהסי, ועושה שימוש בנתונים העדכניים ביותר על מנת לנתח דגימות המייצגות 6 תקופות בנות 2,000 שנים ממספר אזורים גיאוגרפיים. המדע יודע לפענח תקופות שונות באמצעות סימנים הנמצאים בטבעות העצים, שכבות סלע וכדומה- זאת על מנת לקבל רושם על הטמפרטורות שהתקיימו בתקופות בהן לא היו מדידות אנושיות.

כל הנתונים מצביעים על כך שכוכב הלכת שלנו היה חם במעלה אחת יותר בתקופה שנקראת Medieval Warm Period, בין השנים 950 ו-1250 לספירה- וכי אין כל דבר חריג ב"שינוי האקלים" שהתרחש בסוף המאה ה-20 ותחילת המאה ה-21.

הדבר בא בסתירה גמורה לטענות הלוביסטים וקבוצות הלחץ של האנרגיה הירוקה, לפיהן "האדם אחראי למרבית שינויי האקלים". למעשה, המחקר מראה כי ההתחממות הנוכחית בהחלט נמצאת בתוך טווח הטמפרטורות ההיסטורי של הפלנטה שלנו.

ג'ניפר מרוהסי היתה בין אלו שחשפו את סקנדל הטיוח של רשות המטאורולוגיה האוסטרלית, שמחקה נתונים על טמפרטורות נמוכות בקנה מידה היסטורי מהארכיון. הטמפרטורות העולמיות עלו וירדו באופן טבעי במהלך 2000 השנים האחרונות, הרבה לפני שקם מפעל מודרני אחד.

זו למעשה היתה ההשקפה השלטת בתחום עד שנות ה-90 המוקדמות, אז החל מאמץ משותף של ארגוני "החברה האזרחית" ותאגידי האנרגיה ה"ירוקה", להסיט את דעת הקהל והאקדמיה לעבר הרעיון לפיו לאדם יש השפעה מכרעת על הטמפרטורות העולמיות. זאת מפני שהדבר יכול להוות כלי מרכזי בהעמקת מעורבות המדינה בחיי הפרט ובשוק החופשי- ותירוץ להקמת גופים בינלאומיים יעודיים למטרה זו.

 

קישור ישיר למחקר עצמו (אנגלית)

 

Leave a comment

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *