הרב לייטמן נפגש עם פיטר ג’וזף [עדכון]

כל התוכן באתר הוא בגדר לכאורה…

כן, הדבר אכן קרה, הנה הדבר כפי שהתפרסם בבלוג הרשמי של מיכאל לייטמן. ניתן לכם לעשות הערכות לגבי מה משמעות הדבר.

חשוב: ראו כתבה קודמת שלנו “הכין ניתן ללמוד לעצב את רוח התקופה?”

קישור לכתבה המקורית מהבלוג.

laitman_2009-03_8166_70.jpg

במסגרת סדרת פגישות עם אנשי רוח ואנשי ציבור, שבעבורה, בין היתר, הגעתי השבוע לניו יורק, שוחחתי עם פטר ג’וזף, מפיק ובמאי של הסרט הידוע “רוח הזמן” (Zeitgeist).

laitman_2009-04-04_peter-joseph_1572_160x240.jpg

מתקציר הסרט: “Zeitgeist הוא סרט דוקומנטרי המדבר על איך העולם המודרני בנוי. הסרט עונה על שאלות שמעסיקות כל אחד שמתעניין במה שמתרחש סביבו. מהי דת, איך היא קשורה לאסטרולוגיה, לעבודת אלילים ולמצרים העתיקה? איך משפיעים על תודעת האזרחים? מה באמת קרה ב-9/11 בארצות הברית? מי צריך מלחמות ומי מעורר אותן? מהו טרור ומה יעדו? איך בנויה המערכת הבנקאית של ארצות הברית ומי בכלל מנהל את המדינה? למי האמריקאים משלמים מיסים? מה משותף בין היטלר לבוש? למה מערכת החינוך בארצות הברית נמצאת בנסיגה כשהיא תחת פיקוחה של הממשלה? בשביל מה מבדרים את האנשים יותר ויותר? כמה שקר יש בעולם הזה?”

התייחסותי: רוב הדברים שאמרתי הפתיעו את פטר, אך הוא הסכים עם כל מה ששמע. החלטנו להיפגש בעוד כ-10 ימים, אחרי שהוא יקרא את הספרים שנתתי לו. חושבים על שיתוף פעולה. אני מקווה שפגישות כאלה יגלו לעולם את שיטת התיקון של טבענו והשגת הטוב.

 ———————————————————————————————————

משהו מאוד ניו-אייג’י מריח מכל הסיפור הזה…

תזכורת:

[עידכון]

קטע מעניין שהרב לייטמן ראה לנכון לאמר על הבונים החופשיים:

שאלתם? אני עונה… – 4
פורסם: 19.08.08, 16:36

שאלה: מה הקשר בין “הבונים החופשיים” לקבלה והאם הוא קיים בכלל?

תשובה: אין שום קשר. אפילו ניסיון ההרצאה שלי אצל הבונים החופשיים בירושלים נכשל. הם מפחדים. הכתות החשאיות מנוגדות לרעיון הקבלי. הקבלה היא בעד הפצה לכולם – והבונים החופשיים שואפים להישמר סגורים. כל הכוח ביניהם הוא בקשר ביניהם, אין שום כוחות מוסתרים, ישנם רק מנהגים, אמונה והייחודיות שלהם.
אני בטוח שגל שינוי עולמי יכסה אותם תחתיו, כמו את כל הדתות והפילוסופיות. יישארו רק אדם, בורא והקשר ביניהם. ללא כל מיני חוקים ואמונות ב”משהו” מצד הדתות.

האמת היא שכן יש שימוש נרחב בקבלה בקרב הבונים החופשיים, כמו גם לכל מסורת עתיקה אשר יש בה מהמיסטיקה. השימוש שלהם בקבלה שונה מהשימוש הנפוץ בקרב החוגים היהודים, אך ללא ספק בספרי אבן היסוד של התאוסופיה (“הדוקטרינה הסודית”), הבניה החופשית (“מוראלס אנד דוגמאס”), צלב הורד (“secret symbols of the rosicrussians”), וכו’, הקבלה משחקת תפקיד בהבניית הרעיונות שלהם.

לעוד מידע על הקשר בין אגודות סתרים לקבלה.

לכתבה המקורית בקונספיל הישן

Leave a comment

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *