פורסם דו״ח ראשון על ג'יימס קומי: הפר את כללי ה-FBI ומח׳ המשפטים כשגנב, הסתיר והדליף תזכירים מסווגים משיחותיו עם טראמפ כדי להניע את מינוי מיולר, ושיקר לחוקרים

כל התוכן באתר הוא בגדר לכאורה…

דו"ח קומי הינו דו״ח נפרד מהדו"ח הגדול יותר של המפקח הכללי על הטיפול של מחלקת המשפטים בחקירת טראמפ-רוסיה – הפרות בבקשות לצווי מעקב/ריגול FISA

המפקח הכללי במחלקת המשפטים, מייקל הורוביץ, שחרר לפרסום דו״ח ראשון ונפרד על התנהלות קומי בנוגע לתזכירי השיחות שקיים עם הנשיא טראמפ.

מחלקת המשפטים החליטה ***שלא*** להעמיד את קומי לדין בפרשת התזכירים, לפי שעה.

קישור לדו״ח

עיקרי הדו״ח:

ג'יימס קומי, ראש ה-FBI לשעבר, הפר את המדיניות של ה-FBI בטיפול במזכרים המתעדים את שיחותיו האישיות עם הנשיא טראמפ.

קומי הפר את כללי ה-FBI כשהעביר תזכיר אחד שהכיל מידע מסווג לחברו כדי שזה יחלוק את המידע עם עיתונאי.

לאחר הדחתו של קומי ב-2017, הוא לא עדכן את הסוכנות שהוא מחזיק בכמה מהתזכירים בכספת בביתו.

אלה שבעה התזכירים שאותם חיבר קומי בין ינואר 2017 לאפריל 2017 בנוגע לשיחות שקיים עם טראמפ.

לאחר הדחתו מה-FBI, קומי העביר עותק של התזכיר שהכין על מייקל פלין לעורך דינו דן ריצ'מן, בחשבון דוא״ל לא מאובטח, והנחה אותו לחלוק את תכניו עם כתב ״ניו יורק טיימס״ בתקווה שבכך יניע את מינויו של חוקר מיוחד לחקירת הקשרים בין רוסיה לבין קמפיין טראמפ.

רוברט מיולר מונה לתפקיד יום לאחר שהסיפור התפרסם בתקשורת.

"לקומי היו כמה אפשרויות חוקיות אחרות שהיו זמינות בפניו כדי לפעול בזכות המינוי של חוקר מיוחד, מה שלדבריו היתה המטרה שלו בחשיפת הסיפור"

"מה שלא היה מותר זה חשיפה לא מורשית של מידע חקירתי רגיש, שהושג במהלך תעסוקה ב-FBI, כדי להשיג תוצאה רצויה מבחינה אישית".

"המנהל לשעבר קומי כשל בעמידה באחריות זו. בכך שלא שמר על מידע רגיש שהושג במהלך עבודתו ב-FBI ועל ידי שימוש בו כדי ליצור לחץ ציבורי לפעולה רשמית, קומי קבע דוגמה מסוכנת".

קומי הגיב לדו"ח בטוויטר וכתב שהמפקח הכללי לא מצא שום הוכחה שהוא או שאחד מעורכי דינו שיתפו מידע מסווג כלשהו עם כלי תקשורת חדשותיים.

"אני לא צריך התנצלות פומבית מאלה שמשמיצים אותי, אבל הודעה מהירה שבה כתוב 'סליחה ששיקרנו לגביך' היתה יכול להיות נחמדה"

"ולכל אלה שבילו שנתיים בלומר שאני 'אלך לכלא' או שאני 'שקרן ומדליף', תשאלו את עצמכם מדוע אתם עדיין נותנים אמון באנשים שנתנו להם מידע רע במשך זמן כה רב, כולל הנשיא".

דו"ח קומי הינו דו״ח נפרד מהדו"ח הגדול יותר של המפקח הכללי על הטיפול של מחלקת המשפטים בחקירת טראמפ-רוסיה [הפרות בבקשות לצווי מעקב FISA].

לא ברור מדוע בחר המפקח הכללי לכתוב ד״וח נפרד על קומי.

בתחילת החודש המפקח הכללי הורוביץ העביר למחלקת המשפטים של ביל בר *הפניה פלילית* נגד ראש ה-FBI לשעבר, ג׳יימס קומי, בגין הוצאת חומר מסווג לביתו, הדלפתו [דבר שהוביל למינוי היועץ המיוחד מיולר] ואמירת שקר.

מחלקת המשפטים של ביל בר בחרה באותה עת, ש*לא* להגיש כתבי אישום בעניין זה.

הצוות של מייקל הורוביץ הפנה את קומי לתביעה אפשרית על פי חוקי הגנת המידע המסווג, אך על פי הדיווחים, תובעי מחלקת המשפטים [DOJ] שעבדו עבור התובע הכללי, וויליאם באר, החליטו לא לפתוח בהליכים.

התובעים מצאו כי ממצאי המפקח הכללי משכנעים אך החליטו שלא להגיש כתבי אישום מכיוון שהם לא סבורים כי יש להם מספיק ראיות להוכיח *כוונה* להפר את החוק אצל קומי.החששות נובעים מהעובדה שתזכיר אחד שקומי הדליף לחבר שפורסם במיוחד על ידי התקשורת – כפי שהוא הודה בעדות בקונגרס – הכיל מידע מסווג ברמה הנמוכה ביותר של "סודי", וסיווג זה נעשה על ידי ה-FBI לאחר שקומי העביר את המידע, אמרו המקורות.

הרציונל של מחלקת המשפטים: לא רצו "להגיש את התיק הראשון נגד חוקרי רוסיה עם שוליים כה דקים ושנראה קטנוני ונקמני"

כל העיניים על האקדח המעשן: ה-FISA

קומי ואחרים בתוך ה-FBI ובמחלקת המשפטים בתקופת כהונתו עדיין עומדים בסכנה משפטית בחקירות המתמשכות של ההמפקח הכללי והתובע המיוחד של בר, ג'ון דוראם.

החקירות הללו מתמקדות במקורות ״חקירת רוסיה״ שכללה את צווי המעקב על פי חוק פיקוח על מודיעין זר [FISA] שמטרתו לטרגט את קמפיין טראמפ בסוף בחירות 2016.

קומי היה גם חלק מהתהליך, שנבדק רבות על ידי הרפובליקנים, באמצעותו ביקש ה- FBI וקיבל צו בית משפט למעקב אחר יועץ קמפיין טראמפ קרטר פייג' בו ה- FBI ציטט את ההאשמות מתוך הפייק דוסייר של סטיל כחלק מבקשתו לצו.


Leave a comment

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *