כשארגון אנטי-ישראלי מנהל רשת זנות של קטינות

כל התוכן באתר הוא בגדר לכאורה…

בהרצאה שארגנו על האילומינטי בפאב Different Vibes, דיברנו בדיוק על זה. ארגוני NGO הפועלים במקומות מוכי אסון נמצאים בעמדה הכי טובה לניהול רשת סחר בבני אדם וילדים מבלי להתפס.

כשארגון אנטי-ישראלי מנהל רשת זנות של קטינות

בכירים בארגון הסיוע הבינלאומי 'אוקספם', שהוביל מספר קמפיינים נגד מדינת ישראל, מואשמים בהפעלת רשת זנות של קטינות במקומות מוכי אסון.
הנה כמה עובדות:

* אוקספם הוא אחד מארגוני הסיוע ההומניטארי הגדולים והחשובים בעולם. ארגון שבנוי בצורה סמי-ריכוזית, כאשר כל אחד מעשרות הסניפים שלו ממומן ופועל בצורה קצת שונה. למשל, אוקספם Novib ההולנדי מקבל מימון מממשלת הולנד, ממשלת בריטניה וגם מימון פרטי, אוקספם GB מממשלת בריטניה ומתרומות יחידים, ואילו בהונג קונג מתבסס רק על תרומות יחידים.

* אתמול נחשף בתקשורת הבריטית כי בשנת 2011, נכתב דו"ח סודי בתוך אוקספם המתעד כיצד בכירים בסניף ההולנדי שלו ניצלו את מעמדם להפעלת רשת זנות של קטינות ניצולות רעידת האדמה בהאיטי ובמקומות נוספים. הדו"ח הוסתר מהממשלות המממנות את הארגון, אותם בכירים פוטרו בחשאי ואף הומלצו לעבודה בארגוני צדקה נוספים, זאת על מנת לא לפגוע בשמו הטוב של הארגון.

*הממשלה הבריטית הורתה לפתוח בחקירה (למרות שמדובר בסניף ההולנדי), שכן כספים של המשרד לפיתוח בינלאומי של בריטניה, עברו דרך אוקספם הבריטי לסניף ההולנדי.

* שני הסניפים, ההולנדי והבריטי, מעורבים במשך שנים בקמפיינים אנטי-ישראלים, כאשר המפורסם ביותר הוא קמפיין ה-BDS נגד סודה סטרים. בקמפיין נגד סודה סטרים, יצאו בכירים באוקספם נגד סקרלט ג'והנסון (שהייתה באותו הזמן שגרירת רצון טוב של אוקספם), על הסכמתה להיות הפרזנטורית של סודה סטרים. הם חרשו את רשתות התקשורת הבינלאומיות תוך שהם יורים הטפות מוסר לכל עבר.

* בהקשר של המעורבות בפוליטיקה הישראלית, בין השנים 2012-2017 הסניף ההולנדי והבריטי של אוקספם העבירו 14 מיליון שקל לארגונים במקום, גישה, זוכרות, המוקד לזכויות הפרט, יש דין, עדאלה, קואליציית נשים לשלום, ועמק שווה. בנוסף, לאחר עופרת יצוקה, הסניף הבריטי העביר 75 אלף ש"ח לשוברים שתיקה ל"ביצוע ראיונות עם כמה שיותר חיילים שיעידו על ביצוע פעולות בלתי מוסריות".

מה ניתן ללמוד מהמקרה?

1. שהצביעות, כרגיל, חוגגת

2. שתעשיית זכויות האדם והסיוע ההומניטארי מצדיקה את הביקורת עליה. הטענות בדבר חוסר שקיפות בתעשיה הזו הוכחו לא רק כנכונות, אלא גם בעיקר כנחוצות.

3. אם הצליחו להסתיר פרשיה בסדר גודל כזה מהממשלה שמימנה אותם, תחשבו רק מה עוד ניתן להסתיר, בהקשר של הסכסוך הערבי-ישראלי למשל, או בכל הקשר אחר?

מידע נוסף על אוקספם

 

הפוסט המקורי של איתי ראובני:

כשארגון אנטי-ישראלי מנהל רשת זנות של קטינותבכירים בארגון הסיוע הבינלאומי 'אוקספם', שהוביל מספר קמפיינים נגד מדינת ישרא…

‎Posted by Itai Reuveni on‎ ראשון 11 פברואר 2018

_____________

קריאה רלוונטית:

הנסיך טלאל, כת הנאורים של פדוגייט והירי בלאס ווגאס

Leave a comment

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *