מישהו הזיז את המיקרופון שלהם

כל התוכן באתר הוא בגדר לכאורה…

אדם גולד:

מישהו הזיז את המיקרופון שלהם

1. נתוני ההאזנה (בדיגיטל) של אראל סגל שהתגלו כגבוהים יותר מאלו של רזי ברקאי, רינו צרור, יעל דן ואילנה דיין *ביחד*, פותחים צוהר לרוח הפרצים שנושבת בבניין המתפורר ביהודה הימית.
ולא תאמינו. למרות התנכלויות, הקפאות מגישים, חוסר פרגון מהקולגות ולחצים מכיוון הרמטכל על התכנים המשודרים בה (בצפון קוריאנית זה נשמע יותר הגיוני) אראל סגל נותן בראש.
ואולי הכי מדהים זה שבגלי צהל נאבקו בחירוף נפש כדי להסתיר את הנתונים האלה מכלל הציבור.
למה בעצם?

2. כדי להבין את הרקע, כדאי אולי להסתכל על האקוסיסטם בתחנה שבמשך שנים ארוכות שימשה למעשה כמגרש פרטי של אליטה קטנה, הומוגנית ומקושרת היטב.
דוגמאות? קחו על קצה המזלג.
אז הלל צרור כתבת התרבות של גלצ היא לגמרי במקרה הבת של הלוחם החברתי רינו צרור, תום נשר היא הבת של הבמאי אבי נשר, מיכאל האוזר הבן של מזכיר הממשלה לשעבר צביקה האוזר, יערה שפירא היא הבת של הפרופ' המקושר רון שפירא ועידו שי הוא הבן של נחמן שי שלגמרי במקרה גם שימש כמפקד גלי צה"ל;

3. ממשיכים. רוני בורג היא בצירוף מקרים מוחלט הבת של אברום בורג; טל רוזנטל הבן של ח"כ מיקי רוזנטל; גיא זהר הבן של עו"ד אלי זהר, קרן נויבך הבת של מנכל הבורסה אמנון נויבך, גיא פינס הבן של ציפי פינס ואילן ליאור הוא הבן של גד ליאור.
עמליה דואק היא איכשהו הבת של נחמה דואק, דפנה ליאל הבת של אלון ליאל ומנכלית הקרן החדשה רחל ליאל, רוני שוקן הבן של עמוס שוקן ותמי רשף היא הבת של מייסד שלום עכשיו צלי רשף (וכמובן האחיינית של רפי שהיה בכיר בתחנה)

4. לא סיימנו. כרמל רפאלי היא הבת של יולי תמיר, הדר תדמור הבת של רם תדמור מקול ישראל וגלצניק בעצמו; יונתן ריגר הבן של שימי ריגר, יעל שטרנהל בתו של הפרופ' הזועף זאב שטרנהל. (ובינינו, גם עלי התאנה הימנים-דתיים בתחנה לעתים מקושרים היטב)

יש עוד המון (ראו בתגובות) אבל ככה לקינוח, קבלו את יעל עבאדי שאשכרה התקבלה לגלי צה"ל בזמן שאבא שלה יוסי עבאדי היה המדריך הראשי בקורס לגלי צהל כשממש בזמן שעבאדי התקבלה הוא כיהן כיו"ר ועדת הקבלה של גלי צהל (אבל לא השתתף אקטיבית בתהליך).
למה לא? התחנה של אבא שלה.

5. קריטי לסייג.
אי אפשר להתעלם מכך שאינטילגציה כריזמה וכשרון עוברים בגנים.
ובכלל, רשימת המקורבים ארוכה ומגוונת. לפחות חלק מהשמות ניחנו בכשרון שקשה לחלוק עליו ואני מניח שהיו מפלסים את דרכם בקלות בלי קשרים וגם בלי המקפצה האדירה של גלי צהל.
ובכל זאת, כולנו חיים כאן. פשוט אי אפשר להתעלם מההבנה שחלק ניכר מהמקושרים זכו בזכות משפחתם לפוזיציה יקרת ערך שאחרים היו מוכנים להרוג בשבילה.

ושלא תהיה טעות – את גלי צהל, כמובן, צריך לסגור.
אבל עד אז, רזי ורינו צריכים להבין שהציבור צמא לקולות שונים ורעננים. וזו הסיבה שאראל סגל ככל הנראה משאיר להם אבק.

תתחילו להתרגל, מישהו הזיז את המיקרופון שלכם.

מישהו הזיז את המיקרופון שלהם1. נתוני ההאזנה (בדיגיטל) של אראל סגל שהתגלו כגבוהים יותר מאלו של רזי ברקאי, רינו צרור, יעל…

‎Posted by Adam Gold on‎ יום רביעי 10 ינואר 2018

תוספות והערות:
1. הרשימה החלקית של השמות מבוססת על המקורות המצורפים (שמכילים עוד שלל שמות של מקושרים שלא רציתי להעמיס בפוסט). כמובן, אם מישהו יודע לתקן או לעדכן – אשמח אם יגיב ויעיר כדי לתת תמונת מצב כמה שיותר מדויקת.

2. לגבי הנפוטיזם נדגיש שוב. יש לא מעט דוגמאות (לא נפרט כדי שלא אשמע כמוציא אחרים) שברור לכולם שהתקבלו לקורס בזכות וגם ללא גלצ היו יכולים לבלוט בשוק התקשורת. ובכל זאת- כולנו חיים כאן. בכל מקום בו המדינה או הצבא יכולים להציע לך פוזיציה אטרקטיבית להשתלבות בשוק העבודה – מהתמחות בעליון עד במחנה ודו"צ, מנמל אשדוד עד 8200ויחידות הסייבר – אפשר להניח שיהיו קומבינות. כשהעסק הוא רכוש של מישהו אחר, מתעוררת בעיית נציג בשלא מתעוררת ברגע שמישהו משלם מכיסו ומכספו התמריץ שלו לקדם מקורב פחות מוכשר הוא נמוך בהרבה.

3. ועוד משהו – בזמן האחרון התחנה מדגישים שהרבה השתנה ואפילו הוציאו סרט הומוריסטי בעניים. ובכל זאת, חלק מהדוגמאות (ובתוכן יעל עבאדי בתו של יור ועדת הקבלה) עדכניות למדי. יתכן שהיו מפקדים כמו ירון דקל שניסו לתת דגש על גיוון, ובכל זאת – הפיתוי לקמבן גדול. הנטייה לקבל אנשים שדומים לך היא כמעט לא רצונית. ובכל מקרה, גם אם התמונה השתנתה מעט קשה להתעלם משנים ארוכות כל כך של קליקה סגורה.

4. בעניין הרייטינג המדידה כמובן בעייתית. דיגיטל לא משקף את כלל התמונה (שלא קיימת ברדיו, בו יש רק את סקר הtgi המיושן) ואפשר לטעון שפלח המאזינים הרלוונטי של אראל לא נוהג להאזין לרדיו. ובכל זאת, המדידה הדיגיטלית מדויקת ומשקפת
בחירה דווקאית (וכך מנטרלת במידת מה את השפעתן של שעות שידור אטרקטיביות).

5. חשוב גם לזכור שרייטינג כמובן לא בהכרח אומר איכות. ובכל זאת יש כאן אינדיקציה ברורה סימן לצימאון של ציבור שבמשך שנים ישב מול המקלטים ושמע מבוקר ועד ערב שבתחנה שאותה הוא מממן לא סופרים אותו.

מקורות:
טור מצוין של אלי ציפורי מגלובס

טור תגובה של ירון דקל שטוען שהנפוטיזם הוא נחלת העבר

בדיגיטל

כתבת רקע למתחילים על האנומליה של גלי צהל

Leave a comment

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *