ה׳מוסר׳ של אסא כשר

כל התוכן באתר הוא בגדר לכאורה…

אדם דולד:

המוסר של אסא כשר

1. טוב, זה מחריד. שמישהו ישטוף לי את העיניים. אם זה לא פיגוע פייסבוק אז יש מצב שפרופ' אסא כשר כתב על המסתננים את הטקסט הכי מטומטם שקראתי בימי חיי.
אם זו לא מתיחה אז כשר כותב (תקראו בעצמכם, אני מתחנן) שאם עומד לפנינו אדם שטוען כי "טוב לו בישראל יותר מן המקום ממנו הגיע" אז הוא "מאמין לו" והנסיבות הפרטניות לא מעניינות בדרך לקליטת הזרים. הכל כחלק מן השאיפה היהודית להקים "מדינת מופת".

בחייאת, אפשר כבר להשתגע.

2. לעזאזל, איזו מין בחירה מוסרית זו לקלוט מהגר סתם כי טוב לו פה? מה עם תעדוף? דירוג חלופות? הכרעה ציבורית בדבר קיבולת הקליטה של המדינה? ובהתאם להכרעה, תכנון הקצאת משאבים יעילה עם *מקסימום* אפקט הומוניטרי?
איזו מין מדינה עלובה פשוט משלימה עם המצב הרנדומלי והעברייני?
איזו מין חברה חולה הופכת מצב קיים לאידיאל נשגב רק כדי לא לעשות צעד עם מעט מורכבות?

3. ונגיד שכשר צודק. נגיד שאכן ראוי שישראל תהפוך למדינה ההזויה הראשונה שתקבע כי "לא מעניין..אם הוא פליט או מהגר עבודה", אז למה לתעדף דווקא את מפרי החוק? את הגברים החזקים? את אלו ששילמו אלפי דולרים למבריחים? למה לא נשים וזקנים?
ובכלל, למה הקמנו גדר עם מצרים? הרי יש עוד מיליארדי אנשים "שטוב להם יותר בישראל"?

4.כשר גם מצהיר, בבטחון רב, שהמהגר "ושלושים אלף כמוהו" לא יפגעו במדינה. זוהי קביעה מופרכת כשלעצמה (וזה עוד בלי להזכיר שמספר המסתננים האפריקאים האמיתי גבוה בכ-50 אחוז) אבל איך כשר מרשה לעצמו להתעלם מהשפעות מסדר גודל שני?
איך אפשר לעצום עיניים מול איחוד המשפחות הצפוי? מהפריון החזוי למסתננים? מהמאפיינים הדמוגרפיים? מיצירת מגה-תמריץ למסתננים לחדור לישראל דרך הים או אפילו כתיירים דרך מטוס בנתבג? האם לשיטת כשר גם קהילת מסתננים של 200 או 300 אלף לא תשפיע על המציאות במדינת ישראל?

5. ועוד אם כדבריו, לא מעניין אם הזר "מאפריקה או אירופה" אז בפועל אין כאן 30 או 50 אלף אלא יותר מ150 אלף מהגרים ש"יותר טוב להם פה"? מדוע הוא לא נלחם גם נגד גירוש עשרות אלפי מסתננים מאוקראינה וגיאורגיה?
איך פרופסור לאתיקה מעז לנפק עמדה מוסרית כל כך רנדומלית רק כדי להצטרף לעדר חבריו האינטלקטואלים?

6. וגם אם נסכים שרמת החיים של תושבי דרום תל אביב זקוקה ל"תיקון יסודי.. גם בלי קשר לזרים" אז מה? האם אפשר להכחיש את הפגיעה האנושה בתושבי ערד,נתניה ודרום תל אביב? בקהילות שלהם? ברמת החיים? בבטחון האישי? האם לחינם הוזרמו פלוגות מג"ב לשכונות?
ואגב מוסר – האם כשר מוכן שבמסגרת התיקון עשרות אלפי המסתננים יקלטו ברמת חן, שכונת מגוריו היוקרתית?
מאיפה לעזאזל החוצפה לנפק תזה מוסרית כה מופרכת ותלושה רק כדי להראות טוב, והכל על חשבון אחרים?

אין לזוועה הזו שום הסבר חוץ מנרקיסיזם מוסרי.

 

המוסר של אסא כשר1. טוב, זה מחריד. שמישהו ישטוף לי את העיניים. אם זה לא פיגוע פייסבוק אז יש מצב שפרופ' אסא כשר כתב על המ…

‎Posted by Adam Gold on‎ יום שלישי 30 ינואר 2018

לצערי, לא הגזמתי.
זה הפוסט של כשר. תקראו ותתעצבו עד כלות

יש לכל זה גם השלכות תרבותיות קיצוניות שקשה מאוד לאמוד אותן.
שהרי לאט לאט הציבור הרחב מאבד אמון. אחד אחרי השני נחשפת ערוותם של כל סמכות או מעמד שאליו הציבור היה רגיל ללטוש עיניים בתיווך המציאות.

שהרי על הזוועה הזו לא חתומה גילה אלמגור או איזה פרופסור גנרי לאשורית שכחלק מהעדר נתן הסכמה עיוורת למסמך מקושקש על שואה ונאצים.
זה פאקינג אסא כשר, מבכירי האתיקנים במדינת ישראל ומחבר הקוד האתי של צבא הגנה לישראל. גם אם הוא מנסה לקזז את הביקורת הארסית שקיבל על תמיכתו בקוד האתי באקדמיה שום דבר לא יכול להצדיק פרסום ציבורי של מסמך כל כך מופרך.

כבר כתבתי בעבר ברוח ספיר שיש להזהר כשמתקרבים לאנשים גדולים, שמא נראה עד כמה קטנים הם. וחוסר האמון במערכות ציבוריות – הממשלה מערכת המשפט האקדמיה וכמובן התקשורת – הוא כבר מציאות קיימת ואפילו טרנד עולמי עגום למיד.

אבל השטחה כל כך אכזרית של השיח, וביצוע "רצח אב" כפוי לכל מעמד אינטלקטואלי או תרבותי באשר הוא – יש לזה משמעויות הרסניות על כולנו.

לעזאזל, כמעט ולא נשאר כאן מישהו שאפשר לסמוך עליו.

על הרחקת זרים:עומד לפניי אדם שלדבריו טוב לו בישראל יותר מן המקום ממנו הגיע לפני כמה שנים. אני מאמין לו.לא מעניין אותי …

‎Posted by ‎אסא כשר‎ on‎ יום שני 29 ינואר 2018

______________
קריאה רלוונטית:

׳אוהבי אנושות׳ שלא רואים אדם ממטר

׳אוהבי אנושות׳ שלא רואים אדם ממטר

כבר 7 שנים שהוא מתייחס גם לתושבי השכונות ככלבים ואוכל את חייהם

Leave a comment

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *