February 15, 2022, 2:48 pm

כל התוכן באתר הוא בגדר לכאורה…

טימותי לירי: טיפולי המרה בLSD הם תרופה להומוסקסואליות.

טירוף פרוגרסיבי עוד פעם מאשר את עצמו מחדש באמצעים השייכים לאינקוויזיציה. לאחרונה קרה הדבר הבא:

״שר הבריאות הכריז: מהיום – חל איסור על טיפולי המרה
הורוביץ ומנכ"ל המשרד, פרופ' נחמן אש, הודיעו באמצעות חוזר מנכ"ל על המהלך ההיסטורי • השר הדגיש: בעלי מקצוע מורשים מטעם משרד הבריאות יספגו סנקציות אם יציעו, יפרסמו או יעניקו טיפולי המרה״

ילד שרוצה לשנות את מינו בניתוח שלא ניתן לחזור ממנו לאחור, שעל פי מחקרים לטווח הארוך מראה שאינו מועיל במניעת אחוז בלתי נסבל של התאבדויות, בפער עצום ממה שהיה במצבי דחק כמו בגטו, יכול, והדבר מתקבל על הדעת. אדם שרוצה לעבור טיפול המרה בנטייה, במקרה והדבר נעשה מרצונו ובהסכמה, הדבר אינו מתקבל על הדעת. לא עובר יום שהזיות הפרוגרס לא מפסיקות להפתיע.

המדיניות הזאת מתקבלת באיצטלה של מדעיות, אך האם הם באמת רוצים להיות מדעיים? נראה שטיפולי המרה בLSD מצביעים על הצלחה בלתי מבוטלת. את הדברים גילה לראשונה פרופ׳ טימותי לירי הידוע כחלוץ ומבשר הLSD לתנועה ההיפית בארה״ב.

פרופ' טימותי לירי היה מומחה גדול בתחום הפסיכולוגיה הקלינית ובין השנים 1954-9 כיהן כדירקטור במחקר הקליני ופסיכולוגי של בית החולים ע"ש קרן קייזר באוקלנד קליפורניה. לירי כתב מספר רב של מאמרים שהעלו אותו להיות בר סמכא בתחום הביהייביוריזם (פסיכולוגיה התנהגותית), והוא אף פיתח מבחן אישיות על שמו אשר היה בשימוש על ידי סוכניות שונות לרבות ה-CIA. בשיאה של אותה תקופה הגיע לירי להיות מרצה במחלקה לפסיכולוגיה בהרווארד היכן שבמשך שנים סטודנטים ומרצים רבים היוו עכברי ניסויים עבור סוכנות הסיאייאיי.

שנתיים לאחר פרסום המאמר של וואסון החליט לירי ב1960 להתנסות בפטריה בעצמו לאחר משבר שעבר במהלך חופשה במקסיקו שם שקל את המשך המסלול המקצועי של חייו. לירי מספר על הפטריה – "יותר מכל, זאת היית החוויה הדתית המשמעותית והמעמיקה ביותר של חיי". על פי לירי, במהלך הטריפ הוא הבין שהאדם חי בתודעה הנמצאת במעין מעגל סגור, קפוא וחזרתי, ומאותו רגע ואילך החליט להקדיש את שארית חייו לחקר חומרים משני התודעה שיכולים לחווט את תפיסת המציאות בנתיבים אחרים. כאשר חזר, הקים מחלקה לחקר הפסילוסיבין יחד עם יו"ר המחלקה למדעי החברה בהרווארד, ד"ר הארי מורי, אשר בעצמו ניהל את איבחון האישיות של מועמדים בOSS(הארגון שקדם לCIA).

להלן חלק מראיון מרתק שנתן טימותי לירי למגזין הפלייבוי, ובו הוא מזכיר את אחד מהדמויות ההומוסקסואליות הבולטות באותה תקופה, המשורר היהודי המרקסיסט אלן גינסברג.

״פלייבוי: לפי כמה דיווחים, LSD יכול לעורר את דחפים הומוסקסואלים סמויים אצל גברים ונשים שהם לכאורה הטרוסקסואלים. האם יש האמת בדבר, לדעתך?

לירי: להיפך, האמת היא ש-LSD הוא תרופה ספציפית להומוסקסואליות. זה ידוע שרוב הסטיות המיניות אינן תוצאה של קשרים ביולוגיים אלא של חוויות ילדות מוזרות ומקוטעות מסוג זה או אחר. כתוצאה מכך, אין זה מפתיע שהיו לנו מקרים רבים של הומוסקסואלים ארוכי טווח אשר, תחת LSD, מגלים שהם לא רק זכרים גניטליים(אברי רבייה) אלא גנטיים, ושהם בעצם נמשכים לנקבות. המפורסם והידוע ביותר בציבור בקרב מקרים כאלה הוא המקרה של אלן גינסברג, שהצהיר בגלוי כי הפעם הראשונה שהוא נדלק על נשים היה במהלך טיפול LSD לפני מספר שנים. וזה רק מקרה אחד מני רבים.

פלייבוי: האם זה קרה עם לסביות?

לירי: בדיוק התכוונתי לצטט מקרה כזה. בחורה מאוד מושכת הגיעה למרכז ההדרכה שלנו במקסיקו.
היא הייתה לסבית והיא הייתה מאוד פעילה מינית, אבל כל האנרגיה שלה הוקדשה לעשות את זה עם נשים. היא הייתה בפגישת אל-אס-די באחד הקוטג'ים שלנו וירדה לחוף וראתה את צעיר אחד בבגד ים ו-הבזק! לראשונה בחייה החשמל התאי זרם בגופה וזה גשר על הפער. בהמשך הבחירות המיניות שהיו לה הגיעו כמעט אך ורק מבני המין השני. מאותן סיבות, ה-LSD הוא גם תרופת פלא רבת עוצמה לאימפוטנציה וקרירות מינית, שניהם, כמו הומוסקסואליות, דפוקים סמלית. הנסיון עם LSD מביא אותך במגע עם חכמת הגוף שלך, עם מערכת העצבים שלך, עם התאים שלך, עם האיברים שלך. וככל שמתקרבים למסר של הגוף, כך ברור יותר שהוא בנוי ומעוצב להוליד ולשמור על זרם החיים. כאשר אתה מתעמת עם העובדה התאית הבסיסית הזו תחת LSD, אתה מבין שחוסר האונות שלך, או הקרירות שלך, נגרמות על ידי נתקים נוירופסיכולוגים של פחד או בושה שאינם עומדים בקנה אחד עם ההגיון התאי שלך, שאין להם שום קשור לכוחות הביוכימיים בתוך הגוף שלך שדוחקים אותך להתמזג ולהזדווג עם בן/בת המין השני.

פלייבוי: האם אל.אס.די תמיד עובד כמרפא מיני?

לירי: בטח שלא. LSD אינו ערובה לתוצאה חברתית או מינית ספציפית. גבר אחד יכול לקחת אל.אס.די ולעזוב אישה ומשפחה כדי ללכת להיות נזיר על גדות הגנגס. אחר יכול לקחת LSD ולחזור לאשתו…״

עוד בנושא.

Leave a comment

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *