April 27, 2022, 4:42 am

כל התוכן באתר הוא בגדר לכאורה…

מה עומד מאחורי הצ׳לו המיסתורי של הפדופיל ג׳פרי אפשטיין אשר התגלה לאחרונה?

אפשטיין החליט לקנות צ׳לו יוקרתי ביותר בעזרתו של נגן הצ׳לו הידוע דה-רוסה. את הכלי נגינה הוא החליט לתת ללא תמורה לישראלי בשם יועד ניר שהיית לו הכשרה מוזיקלית, אבל מר דה-רוסה ראה בנגינה שלו לא משהו יוצאת דופן בסטנדרטים המדויקים שלו. דה רוסה יכול היה לחשוב על נגני צ׳לו צעירים רבים שראויים יותר לכלי כזה. "חשבתי שזה מוזר להפליא שג'פרי בחר בבחור ההוא", נזכר מר דה-רוסה.

ניר אישר את קבלת הכלי, ומר אפשטיין הזמין את רואה החשבון שלו, ריצ'רד קאהן, להיכנס למשא ומתן על הרכישה מ-Benning Violins. מר קאהן השיג הערכה, ואז התמקח על המחיר ל-165,000 דולר.

אך התעלומה היא מדוע מר אפשטיין קנה את הצ'לו מלכתחילה? מה היה הקשר שלו למר ניר?

רמז חשוב עלה בהופעה של ג'ודי קולינס ב-2011 בבית הקפה קרלייל. המעבד והפסנתרן הוותיק של גב' קולינס, ראסל וולדן, נזכר שדבר אחד בערב נתקע בזיכרונו. בבית הקפה פגש את רעייתו של מר ניר, ענת. מר ניר הזכיר כי היא בתו של מר ברק, ראש ממשלת ישראל לשעבר.

אין כמעט התייחסות פומבית לילדים של ברק. כשהגיע לאחרונה לתל אביב, אישר שיועד וענת ניר הם חתנו ובתו.

מר ברק – שהיה ראש ממשלה בשנים 1999 עד 2001 ואחר כך שימש בתפקידים ממשלתיים בכירים אחרים – אמר כי ראש ממשלה לשעבר אחר, שמעון פרס, הכיר בינו לבין אפשטיין בשנת 2003. ברק אמר כי אפשטיין נפגש עימו עשרות פעמים אבל הוא "מעולם לא השתתף בשום מסיבה או אירוע עם נשים או משהו כזה".

במהלך השנים ״חיזר״ אפשטיין אחר ברק, בין היתר על ידי השקעה של מיליון דולר בשותפות מוגבלת שהקים מר ברק ב-2015.

הוא אמר שהוא הכיר את אפשטיין למר ניר ב-2010 או 2011, אם כי לא ידע שאפשטיין השאיל לאחר מכן לניר את הצ'לו. לפיכך, אמר מר ברק, זה "לא יכול להיות נכון" שאפשטיין השתמש בהלוואת הצ'לו עבור טובה חזרה. הסבר סביר יותר, הוא אמר, "שמר אפשטיין עשה זאת על סמך המוניטין של יועד כצ'לן מוכשר ביותר". (שנשאל אם אי פעם סיפר לחותנו על ההלוואה, מר ניר סירב לענות)

אף על פי כן, הלוואה של צ'לו בשווי 165,000 דולר הייתה סוג הטובה שאפשטיין יכול היה להודיע רק כאשר רצה משהו בתמורה. אחרי הכל, לא סתם לאף אחד אחר לא היה את המשאבים והקשרים למצוא צ'לו יוצא דופן עבור קרוב משפחה של מנהיג פוליטי רב עוצמה – רק מסוג האנשים שלמר אפשטיין היה כישרון לשמור קרוב, כפי שעשהעם רבים אחרים על ידי טובות, וטובות הנאה לא מוסריות.

Leave a comment

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *