הולך ומתרקם המזרח התיכון החדש. לא זה שהתכוון אליו האיש ההוא, ששנא אנשים שלומדים מההיסטוריה

כל התוכן באתר הוא בגדר לכאורה…

Yehuda Lavi ‎:

על רקע הפרפורים האחרונים של כנופיות הטרור העזתיות, אני רוצה להישיר מבט יחד אתכם אל מה שכבר מתרקם והולך מתחת לאפנו: המזרח התיכון החדש. לא, לא זה שהתכוון אליו האיש ההוא, ששנא אנשים שלומדים מההיסטוריה.

בחודשים האחרונים דיברתי אתכם על תכנית טראמפ שמתרגשת לבוא, והערכתי שהיא תהיה נפלאה עבורנו. עם הזמן מתברר שאכן כך הדבר; תכנית טראמפ, שהיא למעשה תכנית הליכוד של בגין, שהיא בעצם התכנית הרוויזיוניסטית המקורית, תאמר לכולם שאנחנו נחיה בשלום עם מיעוטים שוויתרו ויתור גמור על שאיפותיהם הלאומיות, וכי מימוש השאיפות הלאומיות של המוסלמים ביהודה ושומרון מצויות בירדן, ואלו של עזה מצויות במצרים.

שתי גדות לירדן. זו שלנו, זו גם כן.

אלו אינן רק מלים יפות, שמתארות את מה שקיבלנו מחבר הלאומים בכתב המנדט ב-1922 ומאז ועד היום נותר שלנו על פי כל האמנות הבינלאומיות. זאת תכנית פעולה שעומדת להתממש. האמת שבגלגולה הקודם היא כבר עלתה על הפסים הנכונים, אי שם בשנות השבעים והשמונים של המאה העשרים, עם אגודות הכפרים שכוננו איתנו דו-קיום בצוותא (אגודות מה? אסביר בהמשך), אבל אז בא שמעון פרס התככן, והביא את הטרוריסט עראפת מטוניס כדי שיחסל את ראשי אגודות הכפרים וישתלט בכוח על יהודה ושומרון. ומאז צללנו לתהום ששיאה היה הסכם אוסלו הרווי בדם.

עכשיו אנחנו חוזרים למסלול הנכון של ההיסטוריה.

בנצלנו את חולשתן ההיסטורית העצומה של מצרים ושל ירדן, ובסיוע נדיב ואימתני כאחד של ארה״ב, אנחנו מתכוונים להספיג את תומכי הלאומיות ה״פלשתינית״ ביהודה ושומרון לתוך ירדן, ואת אלו של עזה לתוך מצרים.

הם כבר מבינים במה מדובר, המוסלמים פה והמוסלמים שם.

אלא שאין להם הרבה מה לעשות. אז נכון, הם יורים את מטחי המלקוש של עולם האתמול, ומצליחים, ימ״ש, לפצוע עוד יהודי ועוד יהודיה. אלו טפטופי רוע אחרונים של היסטוריה שהולכת להתפוגג במהירות שקשה יהיה לעכל.

לכן דרושה עוד מעט סבלנות, עוד מעט סבלנות לכולנו, לעם הנצח, לעם שקיים הכי הרבה שנים על פני כדור הארץ. עוד מעט יכון פה מזרח תיכון חדש.

ב-1977 הוקמו אגודות הכפרים, בעידודנו, בידי מוסלמים שחוו על בשרם את אכזריות השלטון הירדני עד לשחרור יהודה ושומרון ב-1967. הם ידעו היטב והבינו היטב מי הם ומהם הירדנים ששולטים בירדן: שושלת בדואית האשמית שהתייחסה לשאר המוסלמים בממלכה כאל נחותים ודיכאה אותם ביד קשה.

לעומת הירדנים, אנחנו הזנקנו את תנאי חייהם באופן אסטרונומי. העשרנו אותם כלכלית כשהזנקנו את החקלאות שלהם פי שבעים ושבעה, פתחנו להם מכללות ואוניברסיטאות, ולאחר עשר שנים של חיים איתנו, הם ידעו והבינו עד כמה טוב הדבר שימשיכו לחיות איתנו בדו קיום, כאשר אנחנו הריבון והם בעלי זכויות אזרחיות שהפכו את חייהם לגן עדן, לעומת מה שעברו תחת השלטון הירדני בין 1948 ו-1967.

שמעון פרס, בשילוב של עיוורון פוליטי ותככנות שהתחזקה בעקבות החיכוך העמוק מדי שלו עם עולם הפוליטיקה הצרפתי המסואב (הוא היה איש הקשר להשגת הנשק הגרעיני מצרפת, עסקה שהיתה שווה הרבה מאד עבור הצרפתים, ואת השאר אתן לכם להבין לבד), החליט שלמוסלמים של יהודה ושומרון דרושה לאומיות ועצמאות מדינית ויהי מה. זאת היתה ה״קונספציה״ שהשתלטה על השמאל.

לפיכך הביא פרס את עראפת וכנופייתו, לאחר שכבר גירשנו אותם אל תהום הנשייה בטוניס, והעניק להם כוח פוליטי, עיתונים להרעיל בהם את מוחות התושבים וכוח משטרתי כדי לחסל את ראשי אגודות הכפרים.

והם חיסלו. זאת היתה פרשת סברה ושתילה האמיתית; הם חיסלו באישורנו את כל ההנהגה שתמכה בדו קיום בשלום, וקברו לשנים ארוכות את עצם הרעיון של חיים בדו-קיום בשלום, מרצון וללא שאיפות לאומיות. אלו היו שנים ארוכות ורוויות בדם, משני הצדדים, עד שנתניהו הגיע, ובתהליך ארוך וסבלני, פירק את אידאולוגיית אוסלו לחלקים ושלח אותם אל מגרש הגרוטאות של ההיסטוריה.

השמאל האידאולוגי העיוור לא הבין מה נתניהו עושה בכל השנים האלו, כי נדמה היה להם שהוא לא ״באמת ימני״, אז הם לא ידעו על מה בדיוק להגן, והימין הדוגמטי לא הבין מה נתניהו עושה מאותה סיבה בדיוק, ולכן הכשיל אותו ב-1999 בקוצר הבנתו הפוליטית, קוצר הבנה שנמשך להולך עד היום, וכנראה ימשיך איתנו עוד שנים ארוכות.

עכשיו הגיעה השעה. בשלו התנאים. שר ההיסטוריה, אותו במאי גרנדיוזי, הרכיב יחד את הסט: נשיא אמריקאי חזק, יציב ומוסרי מאין כמוהו, עולם ערבי רצוץ ומרוסק אחרי ״אביב ערבי״ ומנהיג יהודי שהעם השכיל לבחור בו שוב ושוב בתבונה פוליטית מופלאה, מגובה בראיה היסטורית של אלפי שנים, כזו שרק מסורתיים, דתיים ושאר נמוכי מצח זוכים לה.

האיתותים והרמזים לקראת הדף החדש של ההיסטוריה נשלחים אט אט, במשורה, אבל בקפידה.

ראשית, זו העברת השגרירות לירושלים, במיקום שנבחר בקפידה: שטח הפרדת הכוחות ב-1949, כלומר שטח שלא היה בשליטת הירדנים ולא בשליטת ישראל, עד ל-1967. כמה מחוכם, כמה אלגנטי.

ראיתם את ההתרועעות של השגריר האמריקאי עם אשרף אל ג׳עברי. מתחת לפני השטח, נבנית מנהיגות מוסלמית שתומכת בדו קיום מרצון עם היהודים, תחת שליטתם המדינית, מנהיגות שממשיכה את אגודות הכפרים ואת תפיסתם המדינית, מנהיגות שמעולם לא פסה מן הארץ, רק ירדה למחתרת.

״כל מי שתשאל בחברון יגיד לך באופן חד-משמעי שהשייח' אבו-חאדר ג'עברי הוא דמות מיוחדת במינה. השייח' שתחתיו חמולה ענפה שמונה כ-35 אלף נפש הוא אולי השריד האחרון מדור ההנהגה הפלשתינית הישנה, זו שמקבלת את כוחה מתוך השטח, מהאחריות לנפשות שעליהן היא מופקדת. או כפי שהגדיר זאת אחד ממשפחת אל-ג'עברי: "אנחנו מנותקים בכוונת מכוון מהגוף הקיקיוני שיצרה ישראל בשם הרשות הפלשתינית". דודו משל במשך שנים ארוכות בעיר חברון, וביתו הגדול והמפואר עדיין משקיף על מערת המכפלה.

אחיו וקרובי משפחתו כיהנו בתפקידי ממשל בכירים, חלקם גם במודיעין הפלשתיני ובכוחות הביטחון. "לאט-לאט הבנו שהגוף הזה שנקרא הרשות הפלשתינית הוא גוף חסר יכולת שמונשם מכספים אירופיים. לא מעניין אותו באמת איך יחיה האזרח הפשוט ברחוב", הסביר ל'מקור ראשון' מ', שביקש לשמור את שמו חסוי. "המשפחה שלנו גדולה, וגדלה כל הזמן. יש צרכים בסיסיים כמו הזרמה סדירה של מים לאזורים מסוימים, שבמשך שנים לא נפתרה. את גורמי הממשל הפלשתינים זה לא עניין, ולהפך. הם רק ניסו לטרפד כל מהלך שניסינו לעשות כדי לקדם את האספקה".״

זהו ציטוט מכתבתו המצויינת של אסף גבור, שתוכלו למצוא בעזרת גוגל את כולה ולקרוא בעניין. היא נכתבה עוד ב-2011, כך שכפי שאתם מבינים, הזעם והתסכול מן הרשות הפלשתינית צברו הרבה פז״ם בקרב המוסלמים ביהודה ושומרון ולכן גם הרבה כוח פוליטי. יש מי שלומדים לאט, אבל כולם לומדים בסוף משהו, והציבור המוסלמי ביהודה ושומרון הבין, על אש קטנה של. פרימוס ששרף אותם במשך שנים, שעדיפה דרך השלום על דרך העצמאות הלאומית.

ברוך בואכם לעידן החדש של המזרח התיכון. האידאולוגיה השמאלנית הטביעה אותנו ואת עצמה בנהרות של דם. אנחנו שרדנו, היא לא.

שמאלנים היו ויהיו, כי פתאים לא מתים, הם רק מתחלפים, אבל אנחנו ממשיכים בשלנו, והגיע הזמן שיהיה טוב לא רק לנו, אלא גם למוסלמים של יהודה ושומרון.

והעזתים? שישתו את הים של עזה. כשמצרים תפתח את השערים בעידודו הנמרץ של טראמפ הנדיב והאימתני כאחד, אנחנו נראה שמרבית הבעיה תיפתר.

מקור הפוסט:

על רקע הפרפורים האחרונים של כנופיות הטרור העזתיות, אני רוצה להישיר מבט יחד אתכם אל מה שכבר מתרקם והולך מתחת לאפנו: המזרח…

Posted by Yehuda Lavi on Saturday, May 4, 2019

Leave a comment

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *