"איפה יוס'לה" ? – 3

כל התוכן באתר הוא בגדר לכאורה…

הממסד רצה להוכיח, שעל-אף שהם טילטלו את הילד ממקום רגוע עם שלמות רוחנית לכוון ההפוך החומרי וכו' עם כל מה שהוא עבר, בכל זאת הוא ייצא לא רק מאוזן נפשית בהתפתחותו, אלא הוא יפרח והוא יהיה "מלח הארץ", אך ידוע שהאלוקים נוהג מידה כנגד מידה נגד מי שפשע נגדו, אלוקים מראה לו שהוא ישיג את ההפך ממה שהוא חשב להרויח בפשעיו והוא יפגע מכך ["תלמוד ירושלמי", מסכת סוטה (א,ז) (ו:)]. נראה רק שתי דוגמאות של התנהגותו במסגרת:

אחרי שיוס'לה שוחמכר גמר בקושי את לימודיו בתיכון, הוא התגייס לצבא. לפי מצב אישיותו ונפשו לא היה ניתן לשבצו ביחידות המובילות בצבא. הממסד דאג להוציאו לקורס קצינים, כשהוא "דאג" שיקרא שהוא צלח את הקורס, אך לא היה ממש מה לעשות איתו. סיפר לי קצין בתותחנים, שהעבירו אותו לבסיס תותחנים בסבסטיה שבשומרון ליד תחנת הרכבת הישנה (שם היה נסיון-הנפל הראשון להקים באלימות על-ידי חניכי הציונות הדתית את ההתנחלות הראשונה, מתוך הנחה שמפקד הבסיס מהמגזר שלהם ינהג בהם ביד רכה, אך בכל זאת היו פצועים לא מעטים). לפי נתוניו הנמוכים יצרו עבורו תקן חריג וקראו לזה "קצין תצפית", שבמסגרתו הוא היה אמור גם לעבור מעט קילומטרים מעבר לגבול, אך בנסיון הראשון שלו, אחרי מספר קילומטרים הוא נשכב על הקרקע באין-אונים, כשהוא מדווח שהוא אינו מסוגל אפילו להתרומם על רגליו. מיד נשלח אליו צוות מיחידת 269 ואחד מהם נטלו כשק תפוחי-אדמה על כתפו והחזירו לבסיסו. החייל הפך לשיחת היום בצבא וליגלגו על החיל, שאפילו לקצינים מחיל-התותחנים אין כושר קרבי מינימלי, כי לא ידעו שמדובר בבחור חריג, שהממסד מתאמץ בכל-מחיר להציגו כמי שהעלו אותו על דרך-המלך. מפקד בסיס ההדרכה של החיל בצריפין כינס מיד את כל קציני החיל והתחיל להנהיג סדרה של אימוני כושר קרבי.

אחרי הצבא, דאג הממסד להכניסו לתחום לימוד זניח באוניברסיטה, אך גם שם לא שבעו ממנו נחת. הוא היה בדיכאון והוא נתפס כשהוא נוטל סמים, כשמדובר בתקופה שהעישון נחשב לעבירה פלילית ורק גורמים עבריינים התמכרו לסמים. המשטרה פתחה מיד בחקירה, כדי לברר עם אלו עבריינים הוא מתרועע. כמובן שגם ענין זה הושתק, לפני שיתפרסם בכל המדינה על מעלליו של "הבן-יקיר" של הממסד.

Leave a comment

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *