IBM והשואה

כל התוכן באתר הוא בגדר לכאורה…

כולנו מכירים את חברת פתרונות המחשבים והמידע איי.בי.אם, חברה ששיחקה תפקיד חשוב מאוד לא רק בהיסטוריה של עולם המיחשוב, אלא גם בהיסטוריה הכללית של העולם.

הלוגו של השטן

כשהיטלר עלה לשלטון, אחת ממטרותיו המרכזיות היתה לזהות ולהשמיד את כל 600,000 יהודי גרמניה. בשביל הנאצים, כידוע, יהודי הוא לא רק זה שמתעסק בפולחן היהודי, אלא כל מי שבעורקיו זורם “דם יהודי”, ללא כל קשר לאמונתו או עיסוקיו, ולא חשוב גם אם הוא התנצר… רק לאחר שיזוהו כל אותם יהודים שנופלים בקריטריונים של הנאצים (שהיו די סבוכים, וגם עברו כמה ‘תיקונים’ בדרך), אפשר להתחיל ולסמן אותם לצורך עיקול נכסיהם, איסופם לגטאות, גירושם, ולבסוף השמדתם.
לחפש ולרכז נתונים מתוך רישומים של קהילות, כנסיות, ומשרדי ממשלה בכל רחבי גרמניה, זו משימה כל-כך עצומה ומסובכת, שלמעשה היא דרשה שימוש במחשב. גם התזמון המדוייק של הרכבות והסעת הנוסעים אל תאי הגזים, לא יכלו להתבצע בדיוק שבו הם בוצעו ללא איזשהו פיתרון ניהול מידע ולוחות זמנים מתוחכם.

מערכת כרטיסי ניקוב מהשואה

כידוע ב-1933, לא ממש היו מחשבים בעולם… אולם המצאה אחרת כן הייתה קיימת: מערכת כרטיסי הניקוב ומיון הכרטיסים של יבמ – מה שקדם למחשבים הראשונים.

כרטיס ניקוב של IBM

IBM, בעיקר באמצעות השלוחה הגרמנית שלה, הפכה את החזון הנורא של היטלר לפרוייקט טכנולוגי עצום שלא נראה עוד מסוגו בעולם, ועמדה במשימתה בהצלחה מצמררת. אי.בי.אם תיכננה, הקימה, ותמכה טכנית במערכת הטכנולוגית, שהוכחה כיקרה מפז למאמציו של היטלר. יותר מ-2000 מערכות כאלו הותקנו ברחבי גרמניה, ואלפי מערכות נוספות באזורי הכיבוש הגרמניים באירופה. בכל מחנה ריכוז גדול הפעילו מערכות מיון כרטיסים בעזרתן סימנו את האסירים, העבירו אותם ממקום למקום, העבידו אותם למוות בצורה שיטתית, ולאחר מותם קיטלגו את חפציהם.

המספר הסידורי של IBM

חשוב להבין ש-IBM לא סתם מכרה מערכות לנאצים ועזבה. לכל אורך המלחמה, יבמ גרמניה המשיכה לפתח ולשפר את המערכות של היטלר. כאשר גרמניה הוכרזה סופית כמדינת אויב בארה”ב, כמובן שאיי.בי.אם ארה”ב הפסיקה את מגעיה הישירים עם שלוחתה בגרמניה, ואף תמכה נלהבות במאמץ האמריקאי, אך אל דאגה, מייד עם סיום המלחמה דאגו אנשי יבמ ארה”ב לאסוף את כל הרווחים שנצברו מעסקיהם עם הנאצים. בנוסף לכך, כל הפיתוחים הטכנולוגיים של איי.בי.אם גרמניה מתקופת המלחמה נעשו בידיעת מרכזי החברה בניו-יורק, ואף קיבלו תיעוד רשמי בארכיוני החברה. עד היום החברה מתחמקת מלהגיב באופן ישיר לנושא, בטענות שונות ומשונות.

פוסטר של הנאצים

אדווין בלאק, עיתונאי חוקר של הניו יורק טיימס ויהודי בן לניצולי שואה, כתב את הספר “איי-בי-אם והשואה” (IBM and the Holocaust), בו תוכלו למצוא את כל המחקר המצמרר שהוא ביצע בנושא.

הסרטון הבא מציג את הסיפור בקצרה, ומכיל קטעים מראיון עם אדווין בלאק:


כתבה ב-ynet: האם שיתפה IBM פעולה עם הנאצים?

כתבה בוואלה: קורבנות השואה תובעים את יבמ

NRG: התביעה נגד IBM נדחית בגלל התיישנות

לכתבה המקורית בקונספיל הישן

Leave a comment

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

3 תגובות

  1. ה"בוהמיאן גרוב" – קונספירציות ישראל 2008-04-01

    […] המרושת – האם אנחנו מוכנים לקראתו?" (1998, לו גרסטנר מנכ"ל IBM), "העולם ומר קלינטון" (1993), "תוצאות מלחמת המפרץ" (1992), […]

  2. התאגיד – קונספיל 2009-01-13

    […] ניתן לראות זאת על ידיהם של ניצולי השואה שעד היום סומנו במספרים אשר ניתנו להם בידי מחשבים תוצרת IBM. שלא לדבר על מימון רב אשר קיבלו הנאצים למחקרים מדעיים […]

  3. הקשר היהודי – קונספיל 2009-07-09

    […] של היטלר, מומלץ לקרוא הספרים הבאים: "הסכם הטרנספר" מאת אדווין בלק (The Transfer Agreement by Edwin Black), "בגידה" מאת בן הכט (Perfidy by Ben Hecht) […]