קונספיליקס א': מכבסות הכספים של ג'פרי אפשטיין ומייסדי מפלגת כחול לבן

קונספיליקס א': מכבסות הכספים של ג'פרי אפשטיין ומייסדי מפלגת כחול לבן

כל התוכן באתר הוא בגדר לכאורה…

"מסמכי פרדייז" הוא אוסף בן 13.4 מיליון מסמכים המתעדים הימנעות מתשלום מס, שהודלף לציבור ב-5 בנובמבר 2017. מקורם של המסמכים במשרד עורכי הדין "אפלבי", ומוזכרים בהם כ-120,000 שמות של אנשים וחברות, בהם גם למשל אליזבת השנייה, מלכת הממלכה המאוחדת. על פי ניתוח המידע שנעשה בידי "בוסטון קונסלטינג גרופ", היכן שנתניהו עבד אחר הלימודים ב-MIT, שיעור המס שלא שולם מגיע לסכום של 10 טריליון דולר. 

פרוייקט "קונספיליקס" הוא פרוייקט המשלב את המומחיות של צוות האתר במה שנקרא מסדי נתונים גראפיים, מסדי נתונים הניתנים להצגה חזותית בצורה המראה את התמונה הגדולה של רשת הקשרים בין הנתונים. החלטנו אם כך למפות את הקשרים העיסקיים של הפדופיל ג'פרי אפשטיין בקאריביים עם אנשי דיפ סטייט בארץ ואף יותר מזה. כל זאת נעשה בהסתמך על הדליפה של "מסמכי פרדייז" ועוד הדלפות דומות כגון "מסמכי פנמה". הכל נעשה על ידי מיפוי גראפי של הקשרים אשר דרכו ניתן לראות את התמונה הגדולה של מעברי כספים בלתי מדווחים.

ב"מסמכי פרדייס" אפשטיין מוזכר כלקוח ,"מנהל ממון", של חברת "אפלבי". אחת הישויות המרכזיות במסמכים שמוקדשות לה כ-500 עמודים, "Liquid Funding Ltd" היתה רשומה בבעלותו בין 2000-2007. על פי הרשומות אפשטיין השתמש בכספים ממקלטי מס שכאלה עוד מ-1997.

Forbes

עסקי הבנקאות המפוקפקת בקאריביים של אפשטיין המשיכו גם לאחר שנשלח לכלא על שידול קטינות לזנות. למשל, ב-2014 אפשטיין פתח בנק ייחודי בקאריביים המטפל רק בכספים המגיעים מעבר לים, דבר חריג בהתחשב שקיבל אישור להקמת הבנק כשהוא כבר עבריין מין ידוע. יתר על כן הרשויות בארה"ב הזהירו כי בנקים כאלה הם בעלי פוטנציאל גבוה ל"שימוש לרעה וכיבוס כספים". לאחר מותו נכנסו עשרות מליוני דולרים ממקורות אלומים לתוך הבנק. 

New York Times

חשבו על כך לאור הממצאים שלנו כי אפשטיין ניהל את "קרן וקסנר" עד 2008 באופן ישיר, הקרן המכשירה את הפקידות הבכירה בארץ ללא מכרז, ואף מקבלת כספי מדינה. חישבו על כך גם בהקשר למחקר שברק עשה עבור הקרן, מבלי שהם נותנים אף הסבר לרשויות במה עסק המחקר, וכאשר הקרן סתרה עצמה בשלב מסויים ואמרה שבכלל היה זה מענק פילנטרופי ולא כמוצהר שהיה מדובר על מענקים בשווי של כ-2.3 מיליון שקלים על "מחקר". הנאמן החתום על המענק היה ג'פרי אפשטיין.

בזמן שאפשטיין עצמו ניהל את "קרן וקסנר" בארה"ב, היה ויש לקרן מנהל בארץ, ושמו בישראל איתמר רבינוביץ', נשיא אוניברסיטת תל אביב. מעבר לכך גם רבינוביץ' וגם אפשטיין (לשעבר) חברים ב-"Trilateral Commision" של אליטת הדיפ סטייט המושחתת. לכן היה זה רק טבעי שבפרוייקט "קונספיליקס" נתחיל לתשאל את מסד הנתונים של מסמכי פרדייז ופנמה לגבי אדון רבינוביץ'. 

נזכיר רק לדוגמא כיצד ברק ניסה בזמנו לשחד לכאורה את שמעון בטט על ידי הפעלתו של איתמר רבינוביץ' להעניק לו מלגה מיוחדת בהארוורד מטעם "קרן וקסנר". 

בנוסף על כך, רבינוביץ', מנכ"ל "קרן וקסנר" בארץ, הוא מייסד ה-"INSS", "המכון למחקרי ביטחון לאומי", שלוחה של "קרן וקסנר" אשר ממנה מגיעים מפלגת כחול לבן. מלבד העובדה שהמכון נוסד על ידי מנכ"ל "קרן וקסנר", רבינוביץ', הוא מנוהל על ידי בוגר קרן וקסנר עמוס ידלין המלווה את מפלגת כחול לבן מאז היווסדה. דירקטור בכיר במכון המקורב לרבינוביץ', אלפרד אקירוב הוא הערב הגדול ביותר למפלגת כחול לבן. אקירוב יחד עם רמי אונגר ופראנק לואי עזרו לבנות את המפלגה כפי שמדווח בן כספית (שלושתם דירקטורים במכון "INSS" ומקורבי רבינוביץ'). את תכנית ההתנתקות החד צדדית של המכון ליוו אשכנזי, גנץ ויעלון, לפני שהקימו את המפלגה. כאנשי צוות המכון, רשומים יאיר לפיד (כתב במחנה) ואפילו מנדלבליט. על הצורה המושחתת בה ייסד רבינוביץ' את המכון נשאיר לנספח בסוף.

נזכיר לכם שלקמפיין איחוד האנשים שהובילו את התכנית של הINSS תרם מי שהיה מנהל קרן וקסנר, הפדופיל המורשע ג'פרי אפשטיין. עשה זאת דרך אהוד ברק שהוביל את הרכבת המפלגה עם אנשי הINSS כפי שחשף בן כספית.


לפני שנתחיל נראה לכם כי לא רק שהמכון קיבל את שטחו מאוניברסיטת תל אביב ואף בהתחלה היה חלק ממנה, הוא מאז היווסדו מקבל ממנה כספים ומימון להמשך פעילותו למרות שהוא כבר גוף עצמאי של חונטת הדיפ סטייט. בתמונה תוכלו לראות כי ב-2018 שהאוניברסיטה ושלוחותיה מחו"ל תורמים נכבדים למכון, מה שמעניין הוא שבשנים קודמות התורמים לא נחשפו (הושחרו) בדוחות הכספיים מלבד הסכום שתרמו, אף על פי כן, יודעים שהאוניברסיטה ממשיכה להזרים כספים. כמו כן עוד ארגון תורם כמו "Israel Institute" מנוהל גם הוא על ידי רבינוביץ' שכנראה רגיל להעביר כספים ממקום למקום. 


ועכשיו לממצאי "קונספיליקס"

פיטר ס. לואי הוא בנו של פרנק לואי ומנהל במכון לואי יחד עם אביו. פרנק לואי כאמור לעיל הוא דירקטור ב-"INSS" ממייסדי כחול לבן. ובכן, בנו מנהל חברה בקאריביים (ברמודה) בשם "Westland International Finance Limited" אשר רשומה בכתובת מאוד מאוד מעניינת בלשון המעטה. 
הכתובת היא: Argyle House; 41a Cedar Avenue; Hamilton HM 12; Bermuda

באותה כתובת בדיוק רשומה "Liquid Funding ltd" של ג'פרי אפשטיין, ולא תאמינו, מתוך אלפי אלפים של כתובות במסמכים, החברה של אפשטיין רשומה רק בשלוש, אחת באירלנד, ושתיים בברמודה, אחת מהן היכן שרשומה החברה של לואי. והכתובת השניה? רשומים שם לפחות שני מנהלים בחברה של לואי.
Canon's Court; 22 Victoria Street; Hamilton; HM 12; Bermuda 

הסיכויים שכזה דבר יקרה במקרה הוא חלקיק החלקיק האחוז. בשתי הכתובות רשומה גם חברה ישראלית, "מארוול", אשר ניהל אותה מנהל בחברה של אפשטיין. ובחלק ג׳ אתם תראו שאפילו פחות, כי הרבה עסקים וישויות משותפים היו ללואי ואפשטיין. "מארוול" תחזור אלינו בגדול בהמשך.

הערה: כמו כן ניתן למצוא את מר אונגר וילדיו ב"מסמכי פארדייס". גם הוא כאמור רשום בדירקטוריון של ה-"INSS".

רמי אונגריעל אונגר.אברהם אונגר.

את הקשרים הבאים אנחנו מביאים בשני סעיפים הנוגעים לשתי הקצוות של "קרן וקסנר". איתמר רבינוביץ' המנכ"ל בארץ, וג'פרי אפשטיין הפדופיל המנכ"ל בארה"ב עד שנכנס לכלא, וכבסן הכספים בקאריביים עד מותו. סעיף 1 יהיה מספיק כדי לפתוח בחקירה, סעיף 2 הוא אפשרות שאנחנו מעלים לגבי חשדות נוספים.

1. אוניברסיטת תל אביב רשומה במסמכים בשתי כתובות, אחת פה בארץ שאנו מכירים, ואחרת בלוקסמבורג הידועה כמקלט מס. 

הרישומים של האוניברסיטה

  • א) כתובת בתל אביב:  University Campus; Ramat Aviv; Tel Aviv; Israel
    offshoreleaks
  • ב) כתובת בלוקסמבורג:    3; av. Pasteur; L-2311- Luxembourg
    offshoreleaks

בכתובת בלוקסמבורג רשומים גם "קרן פורד", אריאל דוד, ו"קרן דן דוד". דן דוד, ובנו אריאל דוד, יחד עם איתמר רבינוביץ' , מנהלים את "קרן דן דוד" המחלקת פרסים מדי שנה באוניברסיטת תל אביב. 

אוניברסיטת תל אביב רשומה דרך שתי הכתובות כבעלת שליטה בחברה הרשומה בקאריביים ב-"British Virgin Island". לחברה קוראים: "INGELSA LTD". השליטה של האוניברסיטה רשומה משתי הכתובות כל אחת לחוד. יחד איתם רשום בעל שליטה נוסף, מי שהיה נשיא האוניברסיטה, איתמר רבינוביץ' (יו״ר קרן וקסנר בארץ). יחד איתם, ניחשתם נכון, משפחת דוד ו"קרן דן דוד". 

כמו כן גם "קרן פורד" בעלת מניות בחברה. "קרן פורד" היתה התורמת הגדולה ביותר ל"קרן החדשה לישראל" בזמנו, ואף העבירה תרומות בעשרות מיליוני שקלים במעמד נשיאת בית המשפט העליון, דורית בייניש, דבר שלא נחקר עד היום. בהזדמנות זאת נציין כי בדירקטוריון של ה-"INSS" יושב מרטין אינדיק, עוד מנהל ב"קרן החדשה לישראל".

הרישום של איתמר רבינוביץ' במסמכים:

offshoreleaks

החברה "INGELSA" לא רשומה בשום מקום, לרבות ב"בלומברג". אבל מצאנו עליה מידע במסמך עסקה באתר ה-(SEC) האמריקאי, שם נכתב עליה בקושי פסקה, ולא רשום בשום מקום מה מטרות החברה:

sec.report/Document

על פי המסמך מ-2010, "INGELSA", בין היתר, היא בעלת השליטה ב-"Leader Holdings & Investments Ltd" (דרך ATE), אשר היתה חברת הבת של "Shrem Fudim Kelner & Co. Ltd", חברה שמנהל אותה, בין היתר, אחד בשם יאיר פודים, בעל מניות ב-"Leader" גם לאחר שמנהלי "INGELSA" קיבלו שליטה בכירה בחברה. 

עכשיו תחזרו לדו"ח התרומות לINSS, והסתכלו מלמטה ותמצאו שני תורמים, "לידר הנפקות" ו"ילין לפידות", שנייהם מקבוצת  Leader המדוברת.

נציין כי דיברנו עם מי שהיה בכיר ביותר באוניברסיטת תל אביב לפני רבינוביץ', הטוען כי לא שמע דבר וחצי דבר על העניינים הללו, וכמו כן הוא מכיר לא מעט שחיתויות של רבינוביץ'.

סיכום סעיף 1) – אוניברסיטת תל אביב ואיתמר רבינוביץ', דרך לוקסמבורג מחזיקים ב-"INGELSA" המחזיקה בחברת האחזקות "לידר", בה יש בעל מניות, יאיר פודים. והיא יחד עם חברת בת שלה תורמים לINSS.

2. ג'פרי אפשטיין בעל השליטה ויושב הראש של "Liquid Funding, Ltd" בברמודה. החברה המוזכרת לעיל כמרכזית בדליפות של "מסמכי פארדייס".  

offshoreleaks

אחד מהדירקטורים ב-"Liquid FundingLTD" הוא אחד בשם : Gillespie – Hugh Edwin דירקטור מאוקטובר 2000 ליוני 2001. אך הוא גם מנהל ב-"Marvell International Ltd" מדצמבר 2000 והלאה. אז יש חפיפה.

בעלי שליטה ב-MARVELL, ברישום מ-2003, כללו, חמי פרס עם "פיטנגו", ויאיר פודים דרך החברה שלו "Shrem Fudim Kelner & Co. Ltd". חברת הבת לשעבר של פודים בה הוא עדיין החזיק מניות היא "Leader Holdings & Investments Ltd", מוחזקת על יד "INGLESA" (ראו סעיף 1). 

sec.gov/Archives/edgar/data

בחלק הבא אנו מראים כיצד כסף יכול לזרום מאפשטיין למכון הINSS.

"באוניברסיטת תל אביב למדתי מה זה הון, שלטון ואגו"
11.02.2010
נעמה סיקולר

פרופ' צבי גליל, הנשיא המודח של אוניברסיטת תל אביב, עדיין לא נרגע מסבך היצרים, הקשרים העסקיים והקליקות שגילה בהנהלת המוסד. "חברי הוועד המנהל יושבים באותם דירקטוריונים, יוצאים יחד לאותן מסיבות, וכשמבקרים אותם הם אומרים שהם בכלל נמצאים באוניברסיטה בהתנדבות. לטענתם הם בכלל לא צריכים את זה, אבל תנסה להזיז אותם מהתפקיד. זה בלתי אפשרי". ראיון שבסופו האקדמיה מאבדת את התואר

בכלל, יחסיו של גליל עם הוועד המנהל עומדים בניגוד חריף לשותפות הפעילה שניהל הוועד עם רבינוביץ. גליל לא מסתיר את דעתו על השותפות הזאת. "זו דוגמה להתנהלות של החבורה שמנהלת את האוניברסיטה", הוא אומר. "איתמר בנה לעצמו ולחבריו היכל תהילה, ליום שבו יפרוש, והכל בברכת הדרך של דב לאוטמן ובסיועו".

"היכל התהילה" הזה, כהגדרתו של גליל, הוא המכון למחקרי ביטחון לאומי שליד אוניברסיטת תל אביב (INSS), אחד ממכוני המחקר הידועים והנחשבים בארץ. בעבר נקרא "מכון יפה ללימודים אסטרטגיים", אבל בשלהי כהונתו של רבינוביץ הוא נהפך ממכון פנימי של האוניברסיטה למכון חיצוני, ושמו שונה. "איתמר ודב ביצעו מחטף לאור היום", טוען גליל.

למה אתה אומר כך?

"הוסבר לי בדיעבד שהמכון נקלע לקשיים תקציביים, ושהמיליארדר פרנק לואי מוכן לתרום 3 מיליון דולר למכון, שמהם מיליון יעברו לתורם הקודם תמורת שינוי השם, ו־2 מיליון נטו ילכו לאוניברסיטה. התרומה של לואי אפשרה לרבינוביץ, שמשמש במכון המשנה ליו"ר פרנק לואי, להוביל מהלך הפרטה של המכון, שנהפך ממכון פנימי של האוניברסיטה למכון חיצוני".

מה לא בסדר בזה?

"המכון קיבל במתנה ל־25 שנה את הבניין שבו הוא שוכן ברחוב חיים לבנון – בניין שעלה לאוניברסיטה לפי הידוע לי 31 מיליון שקל. לאחר שמנכים מסכום זה את 2 מיליון הדולרים שהאוניברסיטה קיבלה מלואי, היא למעשה נתנה לרבינוביץ ולחבריו מתנה בשווי 23 מיליון שקל. נוסף על כך, אף על פי שזה מכון חיצוני, האוניברסיטה ממשיכה לממן אותו מתקציבה בחצי מיליון שקל בשנה – ארנונה, ביטחון, החזקה שוטפת ואיש סגל. זה דבר שאינו מקובל, לא בישראל ולא בעולם. בשורה התחתונה, הם בנו לעצמם מכון באצטלה של שינוי שם של מכון קודם. הם מציגים את עצמם כמכון לאומי אבל בעצם יושבים גם על תקציב האוניברסיטה, ולקחו על חשבונה בניין באחד המיקומים הכי אטרקטיביים במדינה".

מי זה הם?

"אותה חבורה. אם תבדקו מי יושב בוועד המנהל של המכון, תמצאו את אותם האנשים: רבינוביץ, אקירוב, ומי היה סגן יו"ר בשכר? דן מרידור, בעלה של ליאורה. ככה זה עובד. אני סירבתי להיות חלק מזה. ניתקתי את הקשרים מהמכון. שלחתי את פרופ' רענן ריין, סגן הרקטור, לשבת במקומי בוועד המנהל שלו. הם נהגו לעשות אירועי התרמה שהאוניברסיטה מממנת, אבל אני סירבתי לממן להם אירוע התרמה בניו יורק".

מקור: כלכליסט – "באוניברסיטת תל אביב למדתי מה זה הון, שלטון ואגו"


Leave a comment

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

8 תגובות

  1. טליה מן 2020-02-21

    אנשים מסכנים. כולנו מתים מהלכים לעת עתה. השאלה היחידה היא מה עושים עד המוות. רדיפת ממון בדרכי רמייה והרס כל מה שעומד בדרכך, היא דרכו של הטיפש שביזבז את חייו לריק. אז בין לבין אם כבר החליט מישהו להיות מנוול ולפגום בחיי אחרים, מוטב שאנחנו, אוהבי החיים וחובבי ציון, נביא את המנוולים אל עמוד הקלון, שם נחשוף עליבותם ופשעם ברבים וניתן להם לבלות את שארית חייהם במקום חשוך ומבודד על מנת שיוכלו להתבייש במעשיהם באין מפריע.

  2. סיגלית 2020-07-16

    ממש מרתק

  3. אור 2020-08-04

    לאחרונה שמעתי שחברת מודרנה גם היא קשורה לאפשטיין ושהיא גם חברת בת של חברת פארבן….משהו…הגרמנית שיצרה את הציקלון B למחנות ההשמדה…תוכלו בבקשה לבדוק את זה?

  4. המקנספל מבוסטון 2020-08-04

    מכירים, זה רץ בהודעה בארץ, וזה תורגם מאנגלית אחד לאחד. הכל שם דיסאינפורמציה טהורה.

  5. ספקן 2020-09-04

    מצחיק.
    כתבתם שמצאתם קשר מאוד מעניין בין חברה של ג'פרי אפשטיין לחברה של הבן של דירקטור ב-NSS כי שתי החברות רשומות 22 Victoria Street; Hamilton; HM 12; Bermuda
    וכפי שכתבתם: הסיכויים שכזה דבר יקרה במקרה הוא חלקיק החלקיק האחוז
    חיפוש פשוט של הכתובת הזו בבסיס הנתונים של מסמכי פנמה מראה שרשומות בכתובת זו 6810 חברות.
    https://offshoreleaks.icij.org/nodes/81027090
    אולי זו פשוט הכתובת שחברת אפלבי רשמה עליה את כל החברות הפיקטיביות שהיא יצרה?

  6. המקנספל מבוסטון 2020-09-05

    כן אבל שחכת לספור כמה ישויות יש סך הכל וכמה כתובות, ואכן הסיכוי נמוך. אבל הקשר הרבה יותר חזק מזה תוכל לראות בחלק ג׳, עם האנומליה של כמות היישויות המשותפות לשני החברות דנן:
    https://conspil.com/2020/04/conspileaks-c-the-corrupt-department-of-the-mossad-we-got-you/

  7. דוד 2020-09-15

    תודה רבה מעניין מאוד, אבל איפה חלק ב' ?