הקריסה: החקירה הנגדית של טראמפ יצאה לדרך ורונדל ההאשמות של הדיפ סטייט החל

כל התוכן באתר הוא בגדר לכאורה…

צו הסרת חיסיון ממסמכי מבצע ״Crossfire Hurricane״


טראמפ הורה השבוע על סוכנויות המודיעין האמריקניות לשתף פעולה עם החקירה של התובע הכללי החדש, ויליאם בר, בנושא הריגול אחר חברי הקמפיין שלו ב- 2016.

טראמפ גם נתן לבר "סמכות מלאה ושלמה" לשחרר לפרסום מידע הקשור לחקירה.

Memorandum on Agency Cooperation with Attorney General’s Review of Intelligence Activities Relating to the 2016 Presidential Campaigns

מבצע ״Crossfire Hurricane״ הוא שם הקוד לפייק ״חקירת הקנוניה הרוסית״, ע״י הריגול הנגדי של ה- FBI בנוגע לכביכול קשרים בין מקורבים לקמפיין טראמפ ופקידים רוסים בחשד לתיאום בין הקמפיין שלו לרוסיה בבחירות 2016.

צוות החוקרים החדש: חוקרים את החוקרים

להוראה של טראמפ קדם מהלך של התובע החדש, ביל בר, שהטיל על התובע האמריקני, התותח ומטיל האימה, ג'ון דורהאם, לחקור את כל הקשור לההתנהלות סביב צווי ה-FISA ומקור הריגול אחר קמפיין טראמפ.

Posted by Iris Israel on Tuesday, May 14, 2019

חקירה זו תהיה החקירה הרביעית בנושא. כל חקירה מתמקדת בהיבטים שונים של ניסיון היירוט של המועמד והנשיא טראמפ.
אלה החקירות המתנהלות במקביל:

1. חקירת מייקל הורוביץ [המפקח במחלקת המשפטים]
2. חקירה ג'ון הובר [התובע מיוטה]
3. חקירת לינדסי גרהאם [יו״ר ועדת המשפט בסנאט]
4. חקירת ג'ון דורהאם [התובע ממחוז קונטיקט]

משמעות הדבר היא כי דורהאם יקבל את כל חומר הראיות שצוותי העבודה תחת המפקח הכללי במחלקת המשפטים, מייקל הורוביץ והתובע האמריקני מיוטה, ג'ון הובר, כבר נאסף במשך יותר משנה וחצי.

תזכורת:

׳מייבשים את הביצה׳

אלה הדברים שאמר לקראת ההחלטה על הסרת חיסיון המסמכים:

מצב העשירים נהדר, מצב הלא כל כך עשירים נהדר, מצב הכנסת הביניים טוב יותר, אבל הכי טוב, לעובד הצווארון הכחול יש את אחוז הגידול [בהכנסה] הגבוה מכולם, וזה יפה.

והדברים האלה לא סתם קורים במקרה, הם התרחשו כי אנחנו מוציאים את הכוח הזה מתוך וושינגטון, האנשים הרעים האלה, ומחזירים אותו לעם האמריקני לשם הוא שייך.

רק תחשבו על קומי ועל הטיפוסים שלו. תחשבו על קומי ועל הכנופיה.
לייבש את הביצה, לייבש את הביצה.
קומי, ברנן, קלאפר …
אנחנו מייבשים את הביצה

מצב העשירים נהדר, מצב הלא כל כך עשירים נהדר, מצב הכנסת הביניים טוב יותר, אבל הכי טוב, לעובד הצווארון הכחול יש את אחוז הגידול [בהכנסה] הגבוה מכולם, וזה יפה.והדברים האלה לא סתם קורים במקרה, הם התרחשו כי אנחנו מוציאים את הכוח הזה מתוך וושינגטון, האנשים הרעים האלה, ומחזירים אותו לעם האמריקני לשם הוא שייך.רק תחשבו על קומי ועל הטיפוסים שלו. תחשבו על קומי ועל הכנופיה.לייבש את הביצה, לייבש את הביצה.קומי, ברנן, קלאפר …אנחנו מייבשים את הביצה

Posted by Iris Israel on Sunday, May 19, 2019

פאניקה בוושינגטון

מיותר לציין שאותה ביצה דמוקרטית ותקשורת הפייק ניוז שלה, הגיבו כצפוי…
החל מדרישת ההדחה השחוקה בגין ״הקנוניה של טראמפ עם רוסיה״ (!) או לפחות בגין ״שיבוש חקירת מיולר״ ועד לדרישה להדחה בגין כוונת הנשיא ״לשבש ולטייח באמצעות חשיפת מסמכים…״

פקידי אובמה הבכירים ביותר, ראש ה-FBI המודח, ג׳יימס קומי, ראש ה-CIA לשעבר, ג׳ון ברנאן וראש המודיעין הלאומי, ג׳יימס קלאפר, פצחו ברונדל האשמות הדדיות כאשר הם מתהפכים אחד על השני לגבי השאלה מי מהם דחף את הפייק דוסייר הלא מאומת של כריסטופר סטיל על הכביכול ״קנוניה של טראמפ עם רוסיה״, שמומן ע״י המפלגה הדמוקרטית והרווי דיסינפורמציה רוסית.. והוצג בפני בית משפט למעקבי FISA כמידע מאומת.


ג׳ון ברנאן מנסה לשבש חקירה מהמקפצה

מהמקפצה: צפו ביועץ ל״ביטחון המולדת״ של אובמה, ג׳ון ברנן, מנסה לשבש חקירה. הוא קורא לראש המודיעין הלאומי, דן קואטס, וראש ה-CIA, ג'ינה האספל, "להתייצב כנגד" בדיקת מחלקת המשפטים והתובע הכללי, ביל בר, וכנגד צו הסרת החיסיון של נשיא ארצות הברית……..הפאניקה לקראת הסרת חיסיון ממסמכי ״Bucket Five״:אלה מסמכי מודיעין שהוצגו ל״כנופיה השמונה״ ב-2016 שהיא קבוצת 8 נציגים משתי המפלגות המורכבת מארבעה סנאטורים וארבעה חברי קונגרס, המקבלת באופן שוטף עדכונים מהנשיא, מהתובע הכללי, ממחלקת המשפטים ואחרים בנושאים חסויים ורגישים. כלומר, המסמכים הנוגעים לבקשות למעקב FISA אחר חבר קמפיין טראמפ, קרטר פייג'; לרבות כל מסמכי המודיעין בהם ״ראיות מזכות״ שלא הוצגו בפני בית המשפט למעקבי FISA כגון הדוא״ל של הבכירה ממחלקת המדינה, קוואלק, אשר הזהירה שה״דוסייר״ של כריסטופר סטיל אינו אמין, ואת תמלילי ה- FBI מן האזנות הסתר שנעשו לחבר קמפפין טראמפ נוסף, ג'ורג׳ פפאדופולוס………זו הרשימה המקורית כפי שפורסמה בספטמבר 2018:* כל הגירסאות של בקשות לצווי FISA למעקב אחר קרטר פייג׳* כל טופסי ה-302 של ברוס אוהר [טופס ה-FBI ובו הערות של הסוכן/המראיין, תאריך הראיון, שם המרואיין, מקום הראיון וכן הלאה].* כל הדוא״לים של ברוס אוהר* מסמכים וחומרים תומכים שסופקו ע״י ברוס אוהר בתוך בקשת צו ה-FISA.* כל המסמכים הרלוונטיים הנוגעים לתמיכה בתוכן בקשת ה-FISA* כל מסמכי המודיעין שהוצגו לכנופיית השמונה בשנת 2016, המתייחסים לצווי FISA שנעשה בהם שימוש נגד האמריקני קארטר פייג', לרבות כל מסמכי המודיעין המזכים שלא הועברו לבית המשפט של FISA. * כל הודעות הטקסט ודוא"ל בין סוכני ה-FBI ליסה פייג׳ ופיטר סטרוק בכל המכשירים.* שני עמודי התקשורת האלקטרונית הראשונית [“EC”], מראש ה-CIA לשעבר, ג׳ון ברנן לראש ה-FBI לשעבר, ג׳יימס קומי, שהביאה לפתיחת מבצע ״Crossfire Hurricane״ ביולי 2016 [חקירת הריגול הנגדי של ה-FBI על קשרים בין קמפיין טראמפ לרוסיה]

Posted by ‎קונספיל‎ on Sunday, May 26, 2019

ברנאן קורא לראש המודיעין הלאומי, דן קואטס, וראש ה-CIA, ג'ינה האספל, "להתייצב כנגד" בדיקת מחלקת המשפטים והתובע הכללי, ביל בר, וכנגד צו הסרת החיסיון של נשיא ארצות הברית.
לא פחות.

מדובר בפאניקה של הדיפ סטייט לקראת הסרת חיסיון ממסמכי ״Bucket Five״ אותם היה אמור לשחרר לפרסום טראמפ לפני כ-9 חודשים, אך בשל פניה בהולה של ראש ממשלת בריטניה, תרזה מיי, טראמפ החליט ברגע האחרון להמתין ולהעביר אותם ״לבדיקה״ אצל המפקח במחלקת המשפטים, מייקל הורוביץ:

מסמכי ״Bucket Five״ ו״הראיות המזכות״ שלא הוצגו בפני שופטי ה-FISA

אלה מסמכי מודיעין שהוצגו ל״כנופיה השמונה״ ב-2016 שהיא קבוצת 8 נציגים משתי המפלגות המורכבת מארבעה סנאטורים וארבעה חברי קונגרס, המקבלת באופן שוטף עדכונים מהנשיא, מהתובע הכללי, ממחלקת המשפטים ואחרים בנושאים חסויים ורגישים.

כלומר, המסמכים הנוגעים לבקשות למעקב FISA אחר חבר קמפיין טראמפ, קרטר פייג'; לרבות כל מסמכי המודיעין בהם ״ראיות מזכות״ שלא הוצגו בפני בית המשפט למעקבי FISA כגון הדוא״ל של הבכירה ממחלקת המדינה, קוואלק, אשר הזהירה שה״דוסייר״ של כריסטופר סטיל אינו אמין, ואת תמלילי ה- FBI מן האזנות הסתר שנעשו לחבר קמפיין טראמפ נוסף, ג'ורג׳ פפאדופולוס.

שימו לב מי חבר אותה כנופיית שמונה: לא אחר מהנציג האנטי-טראמפ האולטרה-מושחת והמדליף הסדרתי מקליפורניה, אדם שיף.
לא פלא שהוא בהיסטריה… בקרוב ייחשף כל המידע שהוא קיבל מתוקף היותו חבר בקבוצה ולמרות זאת המשיך להדליף שקרים עד עצם היום הזה, ואף לטעון שבידיו ״הוכחות״ וחייבים להדיח את טראמפ…

[שאר חברי ״כנופיית השמונה״: דווין נונס, ריצ'רד בר, מארק וורנר, ננסי פלוסי, קווין מקארתי, מיץ' מק'קונל, צ'אק שומר]

אז למה תרזה מיי פנתה אל טראמפ בבהלה בזמנו?
מאותה הסיבה שהיא הקדימה את התפטרותה שעות ספורות לאחר הוראת טראמפ על שחרור המסמכים לפרסום.

תזכורת:

שימו לב לדברי טראמפ:

כתבת שואלת האם בביקורו בבריטניה הוא מתכוון לשאול על ברית ״חמש העיניים״ ועל הריגול


״יתכן מאד שאדבר איתה על זה.
יש דיבור, יש שמועה שה-FBI ואחרים, ה-CIA היו מעורבים עם בריטניה בהקשר לתרמית הרוסית, ואני יתכן מאד שאדבר איתה על זה. כן״

"התובע הכללי הוא אחד מהאנשים המכובדים ביותר … הוא הולך להסתכל על הרבה מסמכים… אני הסרתי חיסיון מהכל… אני מקווה שהוא מסתכל על בריטניה, ואני מקווה שהוא מסתכל על אוסטרליה, ואני מקווה שהוא מסתכל על אוקראינה, אני מקווה שהוא מסתכל על הכל".

תזכרו שבריטניה היא אחת המדינות השותפות בברית מודיעינית ״חמש העיניים״ FVEY [יחד עם ניו זילנד, ארצות הברית, אוסטרליה וקנדה], אשר סייעה רבות למכונת הריגול של הדיפ סטייט של חוסיין אובמה כנגד טראמפ.

ויקיפדיה: חמש העיניים

אז נכון שאחרי 3 ניסיונות כושלים למסמס את הברקזיט ולנוכח התנגדות נחרצת להצעתה החדשה, לא נותרה לר"מ בריטניה ברירה.
ובכל זאת, העיתוי…

האם ממשל אובמה הפעיל סוכנויות מודיעין זרות כדי לעקוף את חוקי ארה״ב במטרה לרגל, להפליל ולהוריד את טראמפ?


בריטניה, אוסטרליה ואולי איטליה – היכונו

אז מה היה לנו שם?
מעורבות אוקראינית בדחיפת הדוסייר שערך מרגל לשעבר מבריטניה, רווי דיסינפורמציה רוסית, והפעלת מרגל אוסטרלי ופרופסור מלטזי… ועוד ועוד

חבר הקונגרס, דווין נונס, קורא לנשיא טראמפ לפנות למקביליו בבריטניה כדי לברר מה ידוע להם על הפייק דוסייר שערך המרגל הבריטי ״לשעבר MI6״, כריסטופר סטיל.

״זו בהחלט עובדה שעל אדמת בריטניה ואולי אדמת איטליה התרחשו פעילויות שאנחנו צריכים לדעת עליהן עד תום.״

״קראתי הרבה דוחות מודיעין. נפגשתי עם הרבה סוכני מודיעין בבריטניה. הם לא טפשים ואין שום אפשרות שהם הסתכלו על הדוסייר ולא צחקו.״

כאן נונס רומז שמעבר לשיתוף הפעולה, גם לבריטים ״מידע מזכה״ נוסף שלא הוצג בפני שופטי המעקבים FISA ומצטרף לעתירה של ג׳ון סולומון משופטי ה-FISA לחשוף את כל המידע סביב הבקשות למעקבים.

לחץ מכל כיוון

מדובר בעתירה שהגיש ג'ון סולומון יחד עם ״הקרן המשפטית דרום-מזרח״ לגילוי מסמכים של בית משפט לענייני מודיעין זר (FISC) בהם רשומות, פסקי דין, צווים וחוות דעת שהוציא בית המשפט על עורכי הדין הקשורים לבקשות צווי FISA למעקב אחר קרטר פייג׳ והאם אותם עורכי דין הפרו את כללי בית המשפט ו/או כללים המסדירים התנהגות מקצועית.

תזכורת ל״ראיות מזכות״ נוספות שלא הוצגו בפני בית המשפט FISA:

  • ברוס אוהר, בכיר במחלקת המשפטים, הזהיר שהדוסייר לא אמין.
  • קתלין קוואלק, בכירה במחלקת המדינה, הזהירה שהדוסייר לא אמין.
  • ההקלטות ותמלילים של המרגלים שנשלחו ע״י ממשל אובמה להקליט את עוזרי קמפיין טראמפ, קרטר פייג׳ וג׳ורג׳ פפאדופולוס, ובהן ״ראיות מזכות״ מפיהם.


ההתייחסות המשפטית של אלן דרשוביץ:

״בכל עת שהממשלה יודעת מה אתה עומד להגיד ואז מזמנת אותך מול חבר מושבעים גדול כדי לראות אם אתה אומר משהו שסותר את זה, זו מלכודת עדות-שקר קלאסית, ואתה יכול ליפול לתוך מלכודת כזו אפילו אם אתה זכאי לחלוטין, כי אם הממשלה תבחר להאמין לאמת של מישהו אחר, מישהו שהוא עד או קנוי או עד שכור, והעדות שלו סותרת את מה שאמרת בשבועה, זאת מלכודת עדות-שקר.״

״… חשוב יותר הוא הרעיון הזה של הונאת בית משפט FISA … בית משפט FISA הוא ייחודי בכך שהם רק שומעים צד אחד של הסיפור מהממשלה. הם חייבים לסמוך על הממשלה, וכאשר הממשלה אינה מספקת את המידע, זכויות החירות של כולם, זכויות האזרח של כולם נמצאים בסכנה.״

אז כן. כפי שציין טריי גאודי, קיימות גם הקלטות ותמלילים שהם ״ראיות מזכות״ ש*לא* הוצגו בפני שופטי צווי המעקב/ריגול FISA.והכל עומד להשתחרר בימים הקרובים..״ראיות מזכות״ שלא הוצגו:ברוס אוהר, ממחלקת המשפטים הזהיר שהדוסייר לא אמין, קתלין קוואלק, ממחלקת המדינה הזהירה שהדוסייר לא אמיןועכשיו ישנן גם ההקלטות של המרגלים שנשלחו ע״י ממשל אובמה להקליט את קרטר פייג׳ וג׳ורג׳ פפאדופולוס ובהן ״ראיות מזכות״ מפיהם.https://www.facebook.com/groups/IsraelisAgainstAgenda21/permalink/2204284279639910/אלן דרשוביץ:״בכל עת שהממשלה יודעת מה אתה עומד להגיד ואז מזמנת אותך מול חבר מושבעים גדול כדי לראות אם אתה אומר משהו שסותר את זה, זו מלכודת עדות-שקר קלאסית, ואתה יכול ליפול לתוך מלכודת כזו אפילו אם אתה זכאי לחלוטין, כי אם הממשלה תבחר להאמין לאמת של מישהו אחר, מישהו שהוא עד או קנוי או עד שכור, והעדות שלו סותרת את מה שאמרת בשבועה, זאת מלכודת עדות-שקר.״״… חשוב יותר הוא הרעיון הזה של הונאת בית משפט FISA … בית משפט FISA הוא ייחודי בכך שהם רק שומעים צד אחד של הסיפור מהממשלה. הם חייבים לסמוך על הממשלה, וכאשר הממשלה אינה מספקת את המידע, זכויות החירות של כולם, זכויות האזרח של כולם נמצאים בסכנה.״

Posted by Iris Israel on Wednesday, May 22, 2019

הדוסייר הלא מאומת של סטיל שימש ׳בפעם החמישית׳ את ׳הערכת קהילת המודיעין׳ של אובמה

חבר הקונגרס טריי גאודי חשף את קיומן של הודעות דוא״ל מדצמבר 2016 הקשורות לברנן וקומי.

על הפייק דוסייר של סטיל גאודי מעלה אפשרות שנעשה בו שימוש פעם *חמישית* בהערכת קהילת המודיעין.

טריי גאודי אומר שתמלילים סודיים של ה-FBI יכולים ״לשנות את המשחק״ בעניין שערוריית ה-FISA

"תמלילים שלא פורסמו משיחות מוקלטות בחשאי בין מודיעי ה- FBI לבין עוזרו לשעבר של טראמפ, ג'ורג' פפאדופולוס, יכולים לשנות את המשחק אם הציבור יורשה לראות אותם.

"אם הסוכנות תשלח מודיע, המודיע יהיה מחובר, ואם הסוכנות תעקוב אחר שיחות הטלפון, יהיה תמליל של זה"

"חלק מאיתנו היינו ברי מזל מספיק כדי לדעת אם התמלילים האלה קיימים. אבל הם לא פורסמו, ואני חושב של[תמליל] אחד בפרט … יש פוטנציאל לשכנע אנשים"…"מעט מאוד בחקירת רוסיה הזאת, אני חושש, ישכנע אנשים ששונאים את טראמפ או אוהבים את טראמפ. אבל יש מידע מסויים בתמלילים האלה שיש לו פוטנציאל להיות ״משנה משחק״ אם זה יפורסם אי פעם".

"זה באמת משהו שה״נשיונל אינקוויירר״ [צהובון] היה מסמיק אם הם היו מדפיסים לכן אנחנו יודעים שנעשה בזה שימוש ארבע פעמים על ידי ממשלת ארצות הברית."

"מה שאנחנו מנסים להבין הוא האם נעשה בו שימוש פעם חמישית ובהערכת המודיעין, יש לך את [ג'ון] ברנן, [ג'יימס] קלאפר וקומי, כל השלושה היודעים היטב אם נעשה או לא נעשה שימוש בו בהערכת המודיעין, אבל … הם נותנים לך גרסאות שונות".

Fox News: Trey Gowdy: Secret FBI transcripts from Russia probe could be 'game-changer'

פייסה-גייט: קיימים תמלילים וכנראה גם ראיות מוקלטות….1. טריי גאודי אומר שתמלילים סודיים של ה-FBI יכולים ״לשנות את המשחק״ בעניין שערוריית ה-FISA"תמלילים שלא פורסמו משיחות מוקלטות בחשאי בין מודיעי ה- FBI לבין עוזרו לשעבר של טראמפ, ג'ורג' פפאדופולוס, יכולים לשנות את המשחק אם הציבור יורשה לראות אותם."אם הסוכנות תשלח מודיע, המודיע יהיה מחובר, ואם הסוכנות תעקוב אחר שיחות הטלפון, יהיה תמליל של זה""חלק מאיתנו היינו ברי מזל מספיק כדי לדעת אם התמלילים האלה קיימים. אבל הם לא פורסמו, ואני חושב של[תמליל] אחד בפרט … יש פוטנציאל לשכנע אנשים"…"מעט מאוד בחקירת רוסיה הזאת, אני חושש, ישכנע אנשים ששונאים את טראמפ או אוהבים את טראמפ. אבל יש מידע מסויים בתמלילים האלה שיש לו פוטנציאל להיות ״משנה משחק״ אם זה יפורסם אי פעם".2. על הפייק דוסייר של סטיל גאודי מעלה אפשרות שנעשה בו שימוש פעם *חמישית* בהערכה המודיעינית."זה באמת משהו שה״נשיונל אינקוויירר״ [צהובון] היה מסמיק אם הם היו מדפיסים לכן אנחנו יודעים שנעשה בזה שימוש ארבע פעמים על ידי ממשלת ארצות הברית.""מה שאנחנו מנסים להבין הוא האם נעשה בו שימוש פעם חמישית ובהערכת המודיעין, יש לך את [ג'ון] ברנן, [ג'יימס] קלאפר וקומי, כל השלושה היודעים היטב אם נעשה או לא נעשה שימוש בו בהערכת המודיעין, אבל … הם נותנים לך גרסאות שונות".https://www.foxnews.com/politics/trey-gowdy-fbi-transcripts-russia

Posted by Iris Israel on Monday, May 20, 2019

טראמפ מציין שמות ומאשים בבגידה

״אלה אנשים רעים. אתה יודע, הרבה אנשים אומרים ׳דיפ סטייט׳. אני לא אומר ׳דיפ סטייט׳. יש לנו הרבה אנשים רעים ואני חושב שהם נחשפים.״

״… ראיתי שקומי מאשים את זה וברנאן מאשים אחר. והם הולכים זה נגד זה״ …״וקלפר, אני חושב אתמול, אולי האשים את הנשיא אובמה. הו!… כל כך מופתע לראות את זה קורה…״
״יש לנו הרבה אנשים רעים. יש לנו הרבה אנשים רעים וזה מצער.״

״… הם ניסו ללא הצלחה להוריד את האדם הלא נכון.״

״אם אתה מסתכל על קומיי; אם תסתכל על מקייב … אם אתה מסתכל על סטרוק, אם אתה מסתכל על אהובתו, ליסה פייג׳, המאהבת הנפלאה שלו – שני הנאהבים, הם דברו בגלוי. אתה יודע, הם לא השתמשו בשרת הפרטי שלהם, כי הם לא רצו להיתפס, ולכן הם השתמשו בשרת הממשלה. זה לא היה מהלך טוב. הוא דיבר על פוליסת הביטוח, למקרה שהילארי המושחתת תפסיד. וזה לא הצליח טוב מדי עבורם.״

״… הם רצו פוליסת ביטוח, למקרה שהיא, מכל סיבה שהיא, תפסיד – זוכר? מאה מיליון לאחד [סיכויים]. אולי, הוא אמר 100 מיליון לכלום. אבל אם היא תפסיד, תהיה לנו פוליסת ביטוח, ונעיף את הבחור הזה מהתפקיד.״

״וזה מה שהם אמרו, וזה מה שהם התכוונו. זו בגידה. זו בגידה. הם לא הצליחו לנצח בבחירות, וזה מה שקרה.״
 

The White House: Remarks by President Trump on Supporting America’s Farmers and Ranchers

כל הדרכים מובילות לאובמה

האם הבישול הראשוני של הקנוניה הרוסית: ה״סיקרט סוסייטי״ בבית הלבן של אובמה?

מתוך כתבה ב״ברייטברט״:

בראיון ל"חדשות פוקס" ששודר לפני שבוע, העיר התובע הכללי ביל בר כי הטיפול הראשוני של קהילת המודיעין בחקירת רוסיה עלול להעלות שאלות. הוא ציין כי הנושא טופל לראשונה "ברמה מאוד בכירה" ולאחר מכן על ידי "קבוצה קטנה".

במאמר של ה״וושינגטון פוסט״, שפורסם ב -23 ביוני 2017, פירט העיתון את האופי הממודר ביותר של החקירה הראשונית בנושא התערבות רוסיה ואת האופן שבו סוכנויות המודיעין האמריקניות האחרות ״הושארו בכוונה בחושך״.

על פי הפוסט, בקיץ 2016, מנהל ה- CIA, ג'ון ברנן, כינס "כוח משימה סודי במטה ה-CIA המורכב מכמה עשרות עובדי וקצינים ה- CIA, ה- NSA וה-FBI".העיתון תיאר את היחידה כחשאית עד כדי כך שהיא פעלה כ"תא אטום", מוסתר אפילו משאר קהילת המודיעין של ארה"ב; יחידה שעובדיה כולם נדרשו לחתום על טפסי סודיות נוספים.

מספר פקידי ממשל אובמה שהורשו לגשת למידע הרוסי היה גם הוא מוגבל מאוד, דיווח פוסט. בתחילה היו מעורבים רק ארבעה בכירים:

ברנן, מנהל המודיעין הלאומי ג'יימס קלפר, התובעת הכללית לורטה לינץ' ומנהל ה- FBI דאז, ג'יימס קומי. עוזריהם לא הורשו להשתתף בפגישות הראשונות.

על פי העיתון כאשר פגישות הקבינט הסגור הזה בנושא רוסיה החלו בחדר המצב בבית הלבן באוגוסט, פיד הוידאו מהחדר הראשי נותק במהלך הפגישות.

הפיד, המאפשר רק וידאו ולא אודיו, נשמר בדרך כלל על מנת שהעוזרים הבכירים יוכלו לראות כאשר פגישה מתקיימת.המידור עשוי לעזור להסביר מדוע זה היה רק ה-CIA של ברנן, ה-FBI של קומי וה-NSA שכתבו את דוח קהילת המודיעין של ארה"ב, ב -6 בינואר 2017, בטענת התערבות רוסית במרוץ לנשיאות.

דיווחים רבים בתקשורת טענו בטעות כי הדו"ח נכתב על ידי כל 17 סוכנויות המודיעין בארה"ב.

בדו"ח קהילת המודיעין, הערכת ה- NSA לגבי המסקנה כי פוטין מעדיף את טראמפ ועובד כדי שיבחר סווגה כ“moderate confidence,” "ביטחון מתון" בעוד ה- FBI וה- CIA העניקו לה דירוג “high confidence” "ביטחון גבוה".

המחלוקת בין קומי, ברנן וקלפר לגבי מי מביניהם, בכירי הפקידים של ממשל אובמה, הגן על אותו תיק [הדוסייר] הידוע לשמצה של כריסטופר סטיל כדי שישמש ראיה בחקירת הקנוניה הרוסית.

הוויכוח המתוקשר פרץ כאשר זמן לא רב לאחר שהתובע הכללי ביל בר מינה תובע אמריקני לחקור את מקורות הטענות של הקנוניה הרוסית.

Breitbart: Spygate: Obama Admin Cut Situation Room’s Video Feed During Meetings on Russia Investigation

מה שמזכיר לנו מושג מהעבר…

ה״סיקרט סוסייטי״

זוכרים את חילופי הודעות הטקסט בין זוג האוהבים מה-FBI?

בין הודעות הטקסט שהתפרסמו בינואר 2018 בין סוכני ה- FBI, פיטר סטרוק וליסה פייג', נחשפה הודעת טקסט מסויימת בה מוזכר המושג "החברה הסודית" [Secret society] ממנה ניתן להבין שמדובר בקבוצה סודית של סוכנים פדרליים העובדים כדי למנוע מטראמפ להיות נשיא.


ABC News: The full 'secret society' text between FBI agents: Was it meant in jest

Leave a comment

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תגובה אחת

  1. avraham motola 2019-05-30

    התרגון הנכון ל Secret society הוא "אירגון סתרים" ולא החברה הסודית כפי שצויין.