היכן ה-CIA יכל לגייס את גנץ בשביל שינוי משטר בישראל והבטחת ההגמוניה הגרעינית של איראן

כל התוכן באתר הוא בגדר לכאורה…

הגיע הזמן שתכירו את ההכשרה של בני גנץ אצל האמריקאים והיכן ייתכן שגוייס לשורות הדיפ סטייט נגד המדינה היהודית.

מתוך קונספיל

גנץ הוא אחד משלושת החיילים הישראלים היחידים שעברו הכשרתם בארה"ב אצל "הכומתות הירוקות" (ה-Green Berets), המוכרים גם בשמם הרשמי יותר, "הכוחות המיוחדים של צבא ארה"ב" – וזאת כמובן בניגוד לכוחות המיוחדים של מדינות אחרות, שגם רבים מהם חובשים כומתות ירוקות. הכוחות המיוחדים הוקמו ב-1952, בתחילה תחת חטיבת הלוחמה הפסיכולוגית של צבא ארה"ב, מה שאומר לא מעט על ייעודם גם בימינו.

בין המפקדים הבולטים אשר שירתו בשורות הכוחות המיוחדים ועברו את קורס ההכשרה שלהם ניתן למנות את הגנרלים הנרי שלטון, סטנלי מק'קריסטל וויליאם גריסון ואת הקולונלים ארתור סיימונס וצ'ארלס בקווית'. מספר קצינים בצה"ל השתלמו לאורך השנים בקורס ההכשרה של הכוחות המיוחדים בפורט בראג ובהם יחיאל סופר, גדי שמנ יובני גנץ.

״ויקיפדיה״
כתבה ״עשו ממנו רמבו – סרן גיא אנקור עבר השתלמות בכוחות המיוחדים בארה"ב״

"הכומתות הירוקות" מאומנים לניהול "לוחמה לא קונבנציונלית", לביטחון פנים במדינות זרות, להכרת שטח האויב, לקרבות פנים מול פנים, לחילוץ בני ערובה וללוחמה בטרור. מה כל זה אומר? שמלמדים אותם להסתנן לאזורים עוינים בציפייה לקרבות ממושכים בקנה מידה גדול, ולאמן את אוכלוסיית מחתרת ההתנגדות המקומית להילחם באויב. זה נעשה, בין השאר, בדרום ויטנאם, באל-סלבדור, בקולומביה, בפנמה, בעירק ובאפגניסטן. המוטו שלהם הוא "De oppresso liber". בלטינית זה אומר "לשחרר את המדוכאים". וכן, אתם יכולים להתחיל לחשוב על זה בהקשר תכנית ההכשרה של הCIA לאש"ף בזמן קלינטון.

על שיתוף הפעולה של הכומתות הירוקות עם ה-CIA:

מחלקת הפעילות המיוחדת וחשאית (SAD) של הCIA, וליתר דיוק קבוצת המבצעים המיוחדים (SOG) מגייסים אנשים מתוך הכומתות הירוקות. שיתוף הפעולה הזה הולך אחורה עוד למלחמת וייטנאם וזרוע הMACV-SOG. שיתוף הפעולה ממשיך עד היום כפי שהיה למשל במלחמה באפגניסטן בזמן המלחמה בטרור של בוש הבן.

-Haney, Eric L. (2002). Inside Delta Force. New York: Delacorte Press
-Efran, Shawn (producer), "Army Officer Recalls Hunt For Bin Laden", 60 Minutes, CBS News, 5 October 2008

שיתןף הפעולה נמשך גם ממש לאחרונה כאשר שלושה אנשי צבא אמריקאים מהכומתות הירוקות נהרגו בסוריה כחלק מהמבצע שאובמה יזם בראשות הCIA בו אמריקה חימשה ואימנה מורדים סורים "מתונים" (חלקם התגלו כאנשי אל-נוסרה מאלה קאעידה). לא במקרה באותה תקופה העולם ראה את כוחות דאעש גדלים באזור, כאשר הם עזרו להצדיק התבססות איראנית בסוריה וחתימת הסכם הגרעין שכלל שת"פ עם האיראנים נגד הכוחות השונים של המורדים.

למבצע הנ"ל קראו 'קורת השיקמה' (sycamore timber) וטראמפ סגר אותו כשנכנס לתפקיד והעביר את הסיוע כדי לחסל את דעאש באזור.

(הערה-למי שבדק את הקישור, Special forces הוא שם נוסף לכומתות הירוקות).

אכן נראה שגנץ היה עסוק מאוד הלוחמה פסיכולוגית נגד המדינה היהודית, הוא דאג להוציא את "אלוהים" מקריאת ה"יזכור" של צה"ל, וכראש אמ"ן ב2005 טען:

האלוף גנץ: מאבק הימין בצה"ל מסוכן יותר מרקטות החיזבאללה

"לוליינות הסברית", מכנה אלוף פיקוד הצפון את דברי הנהגת המתנחלים נגד צה"ל. האלוף בני גנץ, אחד המועמדים לראש אמ"ן הבא, מדגיש:

"אני חושב שמה שקורה לנו בחודשים האחרונים, מבחינת היכולת של הצבא למלא אחר החלטות הממשלה – יותר מסוכן מכל רקטה שתעוף. חלק מאיתנו אינו מקפיד לקבל את סמכות ממשלת ישראל".

המתנחלים: "דברי ההסתה הפרועה של גנץ מסוכנים יותר מפעילות הימין ורקטת החיזבאללה גם יחד"

״ynet״ (11.01.05)

כאשר היה הרמטכ"ל, על פי ספרו של סוכן איראני בארה"ב, טריטה פרסי, גנץ היה חלק מ"תיבת התהודה" של גנרלים ועיתונאים בישראל אשר תפקידם היה לתהד את עמדת הסכם הגרעין של אובמה כנגד לעמדת הממשלה הנבחרת. מדובר בשיטת פעולה ידועה של הCIA עוד משלהי שנות ה70 כאשר התגלה פרוייקט ה"זמיר". וגנץ פעל לפי התבנית 1 ל1.

הכל כתבנו באתר:

ומי נזעק אתמול לסייע, יום לפני נאום הפתיחה של גנץ במערכת הבחירות?
לא אחר מאשר ראש המטות המשולבים של אובמה:

בחירות 2019 | גנרל דמפסי על גנץ: שתיקתו מובנת

גנרל מרטין דמפסי, שהיה מקבילו האמריקני של גנץ כשהיה רמטכ"ל, הביע תמיכתו ביו"ר מפלגת חוסן לישראל. דמפסי הסביר כי שתיקתו הממושכת של גנץ מגיעה ממקום שקול ומחושב: "מתכונן להביע דעותיו בבירור ובביטחון"

גנץ זוכה לתמיכה ממי שהיה מקבילו בארה"ב: הגנרל מרטין דמפסי מילא בעבר את תפקיד יו"ר המטות המשולבים של צבא ארה"ב והיה מקבילו של בני גנץ כשהיה רמטכ"ל. כעת, על רקע שתיקתו הממושכת של יו"ר מפלגת חוסן לישראל שצפויה להסתיים הערב (שלישי), דמפסי מביע את ביטחונו בכישוריו של הקולגה לשעבר וטוען כי שתיקתו "מגיעה ממקום שקול".

כפי שפורסם בסוכנות הידיעות רויטרס, דמפסי אמר כי בהסתמך על היכרותו עם גנץ הוא יכול להעיד שמדובר באדם "בעל ראש פתוח לשינויים". דמפסי אף אמר על יו"ר חוסן לישראל כי "יש לו את האינסטינקטים המתאימים כדי לבנות סביבו צוות שיוכל להתמודד בהצלחה עם אתגרים מסובכים".

"שתיקתו היא סימן לכך שהוא פועל באופן שקול", הוסיף דמפסי. "מטרתו המרכזית היא להכין היטב את מצעו על מנת שיוכל להביע את דעותיו בבירור ובביטחון הנדרש. זמן ההכנה הממושך גם יסייע לגנץ לתפקד היטב ולהתמודד עם המצב כשהרוחות בזירה הפוליטית יסערו".

 

"Mako"

עוד על בני גנץ בקישור

Leave a comment

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תגובה אחת

  1. שלמה 2022-10-10

    רעיון לכאורה. למה גנץ התחבר עם גדעון סער. למה לפיד לקח את מיכל שיר בת חסותו של סער. לגנץ יש את חמאת המימד החמישי על הראש.ללפיד חמאת מילצן מרטין שלאף והצרפתים. מי יתן להם הגנה של מערכת ע-קיפת החוק ? גדעון 2014. עסקת השוחד של כסרא סמיע בה מעורבת מפלגתו, לא נחקרה. 2014 ועוד פרשיות שלו נעלמו מחקירה. חבר קואליציה שלו אביר קרא יצא טפלון מההצבעה הכפולה בכנסת.בחסות היועהמ"שית של גדעון. האיש טפלון מאותרג. מחזיק ביועהמ"שית שולט בפרקליטות. אין עליו. רק עם אדם כזה אפשר לגנוב סוסים. להתפס ולא להחקר.