עסקת הגז ומערכת היחסים השוחדית של מרטין שלאף ואהוד ברק

כל התוכן באתר הוא בגדר לכאורה…

זוכרים את הפרשה שאלדד יניב סיפר על חצי מליון הדולר שהעביר איש העסקים מרטין שלאף לאהוד ברק?
מתוך עיתון הארץ מאת גידי וייץ נכתב ב-18.04.2012:

"היתה איזו פרשה של סכסוך ארוך שנים בין מרטין שלאף לאהוד ברק", מגולל יניב לראשונה את נסיבותיה של הפגישה בבירה האירופית הצוננת. "שלאף טען שהוא העביר לברק תרומה של חצי מיליון דולר לסיבוב השני של הבחירות לראשות הממשלה ב-99'. ומשום שכלל לא היה סיבוב שני באותן בחירות, שלאף רצה לדעת מה עשו עם הכסף שלו."

ובכן, עולה השאלה האם באמת ברק לא ניסה לתת תמורה בעבור מי שמזרים לו כספים (הפעם לא קרן וקסנר אבל גם לא פחות חמור). שימו לב.

קטע שנכתב באתר מחלקה ראשונה ביולי 2008:

ממשלת ישראל שוב מוכנה לדון ברכישת הגז מול חופי עזה בעקבות החלטתו של אהוד ברק לוותר על הזיקה הישראלית לשדה הגז בעזה, תיהנה ממשלת החמאס מהכנסות של מיליארדי שקלים

רווח של מיליארדי שקלים

רבים במערכת הביטחון מתנגדים להסכם המסתמן בין ממשלת ישראל לבריטיש גז, מכיוון שבשנת 1999 החליט ראש הממשלה דאז, אהוד ברק, לוותר על זכויותיה של ישראל בשדה – בניגוד לחוות דעת משפטית שקבעה שהשדה אינו שייך לרשות הפלשתינית.

בשל החלטתו של אהוד ברק לוותר על הזיקה הישראלית, תיהנה ממשלת החמאס ברצועת עזה מרווחים עצומים, שצפויים להגיע, לפי הערכות, למיליארדי שקלים.

ב99 ברק לקח את הכסף, לכאורה ללא תמורה, ואחד הדברים שעשה היה לאשר את העברת שדות הגז לפלשתינים בניהול בריטיש גז עם תמלוגים יפים מאוד.

ומה מסתבר עוד ב2007:

יוסי מימן: מרטין שלאף ומוחמד ראשיד בעלי מניות בשותפות בבריטיש גז

מתוך The Marker
29.4.2007 אבי בר-אלי

איל ההון האוסטרלי מרטין שלאף ואיש העסקים הפלשתינאי מוחמד ראשיד מחזיקים בהסתר מניות בשותפות הגז של בריטיש גז – כך טוען איש העסקים הישראלי ומבעלי שותפות הגז EMG, יוסי מימן.

תחקיר של מקור ראשון מאשר שאכן לשלאף היו אינטרסים באותם שדות גז שהעביר ברק לידי בריטיש גז.

מתוך גלובס.
איש המסתורין מווינה – 04/08/2009

תחקיר שערך “מקור ראשון” בווינה, העלה אפשרות כי אינטרס גדול נוסף, וסמוי של שלאף באזור הישראלי-פלסטיני נוגע למרבצי הגז הטבעי שנמסרו בעת ממשלת ברק לרשות הפלסטינית, שנתנה אותם בזיכיון לחברת “בריטיש גז”.

אלדד יניב טען בראיון לעיל כי שנים לאחר מכן (99) שלאף כעס על אהוד ברק כאשר רצו למנותו לשר ביטחון בממשלת אולמרט, אך הוא עד היום עם הפייק מחאות שלו עושה דברו של ברק, על כן דבריו נשמעים יותר כמו חיפוי על עוד שחיתות בסדר גודל המתאים לדיפ סטייט.

כפי שאתם רואים, היה כסף, ונראה שהיית תמורה באמצעים מפוקפקים.

Leave a comment

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *