כיצד נשמע ופועל ה׳דיפ סטייט׳ מהפה של החמור

כל התוכן באתר הוא בגדר לכאורה…

 

צילום: דודי ועקנין
צילום: דודי ועקנין

איך נראה פועל ונשמע הדיפ סטייט? ניתן לשמוע את בוגרי קרן וקסנר שחשפנו באתר מספרים לכם בדיוק אם רק תקשיבו להם.

קחו את דינה זילבר לדוגמא. בשבוע שעבר שמעתם עליה לא מעט כאשר התבקשה לתת חוות דעת מקצועית על חוקים שהיא והיועמ"ש לממשלה אמורים לייצג מטעם הממשלה מול בג"ץ (ראש פירמידת הדיפ סטייט). פתאום גב' זילברג החלה לפצוח בנאום פוליטי גרידא שנמצא מחוץ לתחום הסמכות שלה על פי חוק יסוד (פורום קהלת כתב על כך יפה בהרחבה). הנאום של גב' זילבר היה מלא פאתוס והקביל לנאום ה"תהליכים" של סגן הרמטכ"ל יאיר גולן, בעודה "מודאגת" מהדמוקרטיה, כאשר בפועל כפי שתראו היא אינה מעוניינת כלל בשלטון עם נציגי ציבור אשר צריכים להבחר.

זילבר פוחדת מחוק כמו חוק היועמ"שים של ח"כ אמיר אוחנה המבקש כמו בכל מדינה מתוקנת אחרת שהיועץ המשפטי יהיה משרת אמון, במקום המצב היום בו יועץ בלתי נבחר(גם לא על ידי השר) ושלא ניתן לפטר, יכול לעצור כל חוק שלא נראה לו עוד בחיתוליו אם לא נראה לו, וזאת במקום לעזור לבנות את החוק שיעמוד במה שנדרש על פי הכללים.

אחד התרגילים בלוחמה פסיכולוגית מחושבת היא האשמת היריב שלך במעשים שלך עצמך. דינה זילבר מאשימה את נבחרי הציבור שניתן להצביע החוצה או בפריימריס או בבחירות הכלליות בייצור "תקשורת מרוסנת, עַם ממושמע, מחונך, שחשיבתו אחידה".
ובפועל?
דינה זילבר היא בוגרת קרן וקסנר. והנה היא מסבירה כיצד הדיפ סטייט פועל בארץ בספרה, וכיצד הם בעצם אלו אשר חותרים לחנך את הציבור, להשתיק ולהביא לחשיבה אחידה:

בספרה ביורוקרטיה כפוליטיקה, שוטחת זילבר את תפיסתה בדבר תפקידם של המשפטנים בשירות הציבורי ויחסי הכוחות בינם לבין הדרג הנבחר (הפוליטיקאים):

טענתי היא כי במדינה המנהלית חשיבותו של המנהל הציבורי ראשונה במעלה. לפיכך חשוב שהדרג הפקידותי יכיר בכוחו לעצב מדיניות בנושאים קרדינליים. המגמה החשובה היא העתקת מרכז הכוח השלטוני ויכולת ההכרעה המעשית בשאלות של מדיניות, מהדרג הפוליטי הנבחר לדרג הפקידותי הממונה. תהליכים אלו מתרחשים במסווה של נייטרליות ושל מומחיות אובייקטיבית, תוך עקיפת ההליך הדמוקרטי וסיכונו, מבלי ליתן דין וחשבון לציבור הרחב שגורלו נקבע בדרג הפקידותי.

התחום המשפטי הוא דוגמה לתחום בו שולטת שפה משלו, ההופכת נפוצה ומובנת יותר בחברה הממושפטת שלנו. השיח השורר בו הוא שיח פנימי של מומחיות. מונחים כמו סבירות ומידתיות הם חלק משיח פנימי של גילדה מקצועית. לאדם מן היישוב שאינו בעל השכלה משפטית אין אפשרות אמיתית לפצחו. באופן הזה מתאפשר המשכה של שליטת המומחים המרכזיים באופן קבלת ההחלטות. קבוצות אינטרס אחרות, הנעדרות את הכרת הקודים הנדרשים, אינן יכולות אפילו להתחרות בתנאים שווים על אפשרות עיצוב המדיניות.

— "ביורוקרטיה כפוליטיקה"

כפי שכתבנו, נאום זילבר מקביל לנאום של עוד אדם בוגר קרן וקסנר. סגן הרמטכ"ל יאיר גולן ונאום התהליכים שלו בו בערב יום השואה טען בלי בושה כי הציבור והמדינה מזכירים לו תהליכים שהתחוללו בגרמניה של שנות השלושים. וכמו עם זילבר, בפועל? בפועל אתרים ומנחי רדיו ניאו נאצים השתמשו בדיוק בנאום הזה שלו כדי להצדיק את הדעות האנטישמיות שלהם.

דוגמא בולטת היא דויד דיוק שהיה מנהיג הkkk בארה"ב ואשר ציטט בדיוק את הנאום של יאיר גולן, בוגר קרן וקסנר, ואף טען שהוא "יהודי עם אותם דעות על יהודים כמו שלי". השידור צוטט באתר הניאו נאצי הדיילי סטורמר.

ומי הפאשיסט תאב הכוח קודקוד הדיפ סטייט הקשור בטבורו לקרן וקסנר שמשתמש באותם נאומים ונואם בעצמו על "ניצני פאשיזם" בארץ? אהוד ברק. איש החזית של הפדו מיליארדר אפשטיין וקרן וקסנר בארץ.

התמונה מהדיילי סטורמר של יאיר גולן 

Leave a comment

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *