ספיי-גייט: הקירות נסגרים על הסיקרט סוסייטי, סיסטרז!

כל התוכן באתר הוא בגדר לכאורה…

תקראו לזה ״ביצה״, ״דיפ סטייט״, ״אגודה סודית״… דבר אחד בטוח הוא שהקירות נסגרים עליה

"הקירות נסגרים" על מחלקת המשפטים וה- FBI של אובמה

בעקבות חשיפת הודעות טקסט חדשות בין פיטר סטרזוק לבין ליסה פייג', התובע הפדרלי לשעבר, ג'ו דיג׳נובה, אמר כי "הקירות נסגרים" על מחלקת המשפטים וה- FBI של אובמה.

אסטרטגיה של הדלפות לקידום מטרות פוליטיות

הטקסטים החדשים שפורסמו ביום רביעי, מציגים את זוג היונים בכירי ה- FBI לשעבר, פיטר סטרזוק וליסה פייג' מתייחסים אל פקידים בממשל כ"מדליפים כמו משוגעים" לקראת פתיחת חקירת רוסיה.

לדברי דג׳נובה כל שרשרת הפיקוד כולל ראשי אמצעי תקשורת מעורבים וחשופים להליכים פליליים בגין הוצאת צווי ריגול כנגד אזרח אמריקני, קרטר פייג׳, על סמך תרמית שבושלה לשם כך.

גם האזרח קרטר פייג׳ יכול לתבוע אותם ויש להניח שהאיש יהיה עשיר מאד מכל העניין.

הנשיא טראמפ ותומכיו טענו כי זוהי הוכחה נוספת לכך שגורמים בדיפ סטייט ניסו באופן פעיל לערער את נשיאותו כאשר היועץ המיוחד רוברט מיולר פתח בחקירתו בנוגע לקנוניה לכאורה בין קמפיין טראמפ לרוסיה.

 

הודעות הטקסט החדשות בין סטרזוק לפייג׳ מה15 בדצמבר 2016 היו חלק מחילופי טקסטים ארוך, וחושפים מבצע הדלפות לקידום "מטרות פוליטיות"
ומה הקטע של ה"Our sisters"?

"הו, תזכירי לי לספר לך מחר על ה״טיימס״ שמכין סיפור בנושא הפריצות״ כתבה פייג׳ לסטרזוק.
"יותר ממה שהם כבר עשו? אמרתי לך שקווין אמר לי שהם הולכים עד הסוף בעניין איזה סיפור …" ענה סטרזוק.

לפי מקור של פוקס ניוז "קווין" מתייחס כנראה לריצ'רד קווין, ששימש כמנהל מחלקת המדיה והתחקירים במשרד היח״צ של ה- FBI.

שוב ענה סטרזוק: "חושב שהאחיות שלנו [our sisters] החלו להדליף כמו משוגעות. מזועזעות ומודאגות, ופוליטיות, הן בועטות בהילוך גבוה״

בקטע נוסף, נראה שסטרזוק בילבל בין "rnc" [הועדה הלאומית הרפובליקנית] ל"mc", ואז, כשהבין את טעותו, ייחס אותה ל"עיני הזקן" שלו.

לא ברור בשלב זה למי התכוון סטרזוק כשהשתמש במונח "sisters", אם כי אנשים מקהילת המודיעין משערים כי המדובר בסוכנות ממשלתית אחרת.

הקטע הזה מחזיר אותנו לחשיפת אמירה מדהימה נוספת מינואר 2018 בין סטרזוק ופייג׳ שחשפה קיום של "אחווה/חברה סודית" [Secret Society] בין אנשי אכיפת החוק הפדרלי הקושרים בחשאי כנגד הנשיא דונלד טראמפ.

חברי הקונגרס סירבו בזמנו לפרסם בפומבי את תמליל הודעת הטקסט המלא, שנשלח יום אחרי שטראמפ זכה בבחירות לנשיאות 2016 אך רשת ABC ניוז השיגה עותק.

"אתה בכלל מתכוון למסור את היומנים שלך? תחושת של דיכאון. אולי זה אמור להיות המפגש הראשון של החברה הסודית," כתבה יום לאחר הבחירות פרקליטת ה- FBI ליסה פייג' למאהבה, סוכן ה- FBI הבכיר פיטר סטרזוק, שעבד בFBI על החקירת המעורבות הרוסית ומאוחר יותר הצטרף, יחד עם פייג׳, לפרק זמן קצר לצוותו של רוברט מיולר.

טקסט זה עומד לבדו בתוך שורה של מסרים ללא הקשר ברור למסרים אחרים שנשלחו לפני או אחריו. אך הנה מה שאנו כן יודעים עליו. הוא נשלח בבוקר אחרי שטראמפ ניצח בבחירות, ודו"ח פדרלי שבדק את הדברים הביא את ההסבר של סטרוק עצמו כי:

פייג' הצהירה שההתייחסות בהודעה ל"אחווה סודית" היית גם סוג של "הומור שחור" על כך שטרמפ ניצח את הבחירות והחששות שהיו לה ולסטרוק לגבי טראמפ.

Page stated that the reference to the ‘secret society’ was also a ‘dark sort of’ humor about Trump winning the election and concerns she and Strzok had about Trump.

בעצם מה שליסה פייג' אומרת זה שהטקסט אומר בדיוק את מה שנראה שהוא אומר, כי יש להם אחווה סודית שפועלת עכשיו בחשאי בעקבות הבחרו של טראמפ לנסות למנוע ממנו למלא את תפקידו, רק שהדברים נאמרו בצחוק… נזכיר כי זה בא ביחד כמובן עם מסרונים שלהם שלא היו בצחוק, בהם הם דנים על "תעודת ביטוח" (Insurance polivy) למקרה בו טראמפ מנצח, מסרון שמוזכר בו בחור בשם אנדי (התייחסות במסרונים אחרים שלהם עם השם הזה היית לסגן הFBI אנדרו מקייב שפוטר בעקבות הפרשיות, אך לא ידוע בודאות מה היית הכוונה במסרון זה…).

הדו"ח כמובן מביא את הטענה של פייג' כי זה נאמר בצחוק. אך בדיוק בגלל זה אנו מדגישים את המונח "אחיות" עליו דובר לעיל, שכן זאת מילת התייחסות לאנשים אשר חברים באותה אחווה, אחים ואחיות, מהבונים החופשיים ועד כל אחווה סטודנטיאלית באוניברסיטאות, המונחים אח ואחות הם הדרך בה החברים באגודה פונים ומתייחסים זה לזה.

 

ישנן 17 סוכנויות בקהילת המודיעין, הכוללות בין היתר את ה- CIA, לשכת ראש המודיעין הלאומי, הסוכנות לביטחון לאומי, ה- FBI.

טקסט ה״מדליפים כמו משוגעים״ הופיע באותו יום בו כמה אמצעי תקשורת דיווחו כי פקידי מודיעין בארה"ב אמרו שהם משוכנעים שנשיא רוסיה ולדימיר פוטין היה מעורב אישית, ואישר את ההתערבות בבחירות לנשיאות 2016.

ימים מספר קודם לכן, הניו יורק טיימס פרסם מאמר שכותרתו ״האקרים רוסים פעלו לסייע לטראמפ בבחירות״, תוך ציטוט של פקידי ממשל בכירים.

סיפור שפורסם על ידי הניו יורק טיימס, ב –10 בינואר 2017, טען כי האקרים רוסים "זקיבלו גישה מוגבלת" לוועדה הרפובליקנית הלאומית, הפריצה היית חלשה ולא הצליחה להשיג הרבה בגלל האבטחה על השרתים של הועדה, מה ששומט את הקרקע מתחת לטענות כאילו הרוסים חיפשו לתקוף רק את הדמוקרטים לטובת טראמפ, וכמובן מחזק את הטענות על ההפקרות באבטחה של שרתי הועדה הדמוקרטית. אך יותר מזה, כמהלך המריח כמו הסתרה, סחריר וטיוח, ה10 יבנואר 2017 הוא גם אותו יום בו ״חדשות BuzzFeed״ פרסם את הדוסייר של סטיל הידוע לשימצה

בהמשך הטקסט עם ה- ״Sisters המדליפות״, סטרזוק כתבה לפייג׳:

"… ואנחנו צריכים לדבר יותר על סימון דיווחיי C בהגשה שלנו. הם הולכים להסיר את הסיווג של כל זה … "

פייג׳ השיבה: "אני יודעת. אבל הם הולכים להסיר סיווג של הדברים שלהם, איך נמנע … "

"נקבל שאלות יוצאות דופן. מה שעשינו מה שאנחנו עושים. רק רוצה להבטיח שכולם בסדר עם זה וחשבו על כל ההשלכות״ כתב סטרזוק.״  על CD להעלות זאת עם הDD"

לפי מקור פוקס ניוז  "C" הוא ביחס למידע מסווג [Confidential], ואילו "CD" הוא חטיבת סייבר [Cyber Division], ו DD יכול להתייחס לסגן ה- FBI לשעבר אנדרו מקייב [Deputy Director].

מקייב פוטר בחודש מרץ על ידי התובע הכללי ג'ף סשנס על חשיפה בלתי מורשה לתקשורת, ומתן עדות שקר תחת שבועה על מספר אירועים.

שימו לב לדברי האניטי ודג׳נובה בהקשר לחקירה המקבילה המתנהלת מתחת לרדאר:

 

האניטי שם אצבע על נושא חבר המושבעים הגדול החוקר את מקייב ומנסה לקבל תשובות בעניין זה:

״בוא נדבר על חבר המושבעים הגדול, אנחנו לא כל כך יודעים מה מתרחש שם… ידוע לנו שהם דנים בעברות פליליות לכאורה של אנדרו מקייב, אך ממקורות נוספים אני שומע שגם כל עניין הגשת הבקשות לצווי ריגול FISA נדון שם״

דיג׳נובה מאשר שזה כך ומוסיף שלא ידוע אם זה **הובר** או החטיבה לביטחון לאומי במחלקת המשפטים אבל יש להניח כי מדובר בחטיבה לביטחון לאומי.

האניטי מקשה ושואל האם חקירה בידי החטיבה במחלקת המשפטים זו אינו אותו דיפ סטייט שחתם על צווי הריגול במרמה.

דג׳נובה עונה ב״כן״ מודגש אבל גם מזכיר את תשובתו המוזרה של רוד רוזנשטיין בעדותו:

״אני חש שחרור מזה ששוחררתי מאחריות בתחום זה״,

ה״זה״, כלומר FISA. הסיבה ששוחרר מאחריות על הטיפול בעניין זה היא שמתקיימת חקירה הפלילית הכוללת את סטרוזק, פייג׳ ובייקר ואף אחד לא יודע מי בסופו של דבר אחראי לכל זה.

האניטי שואל: מה עם קומי?

דג׳נובה עונה שכולם מעורבים, ״כולם נופלים״

אז מי באמת ״אחראי לכל זה״?

ג׳ון הובר

והופ, הנה צץ לו התובע המיוחד מס. 2, ג׳ון הובר וחבר המושבעים שלו מיוטה!

כאן המקום להזכיר את קטע ממאמר של ״ברייטברט״ ממרץ 2018 על התובע המיוחד מס. 2 ג׳ון הובר מיוטה (שאינו חלק ממדינת העומק – הדיפ סטייט) ועל חבר המושבעים הגדול, שחייבים לקרוא כדי להבין את הסיפור מאחורי הסיפור הרשמי:

טורלי: החוקר הפדרלי מיוטה שמונה ע״י סשנס עדיף בהרבה לטראמפ מאשר מינוי חוקר מיוחד שני


פרופ 'ג'ונתן טורלי, מומחה משפטי ברמה לאומית המתמחה בחקירות ממשל, הגיב על החלטת התובע הכללי ג'ף סשנס למנות את ג'ון הובר מיוטה. טורלי כינה את המהלך "מבריק" כי הוא משלב את כל הסמכויות של המפקח הכללי במשרד המשפטים האמריקני עם תובע שיכול להגיש כתבי אישום, לחתור להרשעות ולהביא תוצאות לנשיא טראמפ מהר יותר מאשר יועץ מיוחד שני.

במהלך ראיון ב"פוקס ביזנס", אמר טורלי, כי התקשורת מדווחת בטעות כי סשנס לא ימנה תובע מיוחד מס. 2. "הוא לא דחה את האפשרות של יועץ מיוחד," התעקש.

במקום זאת, הסביר טורלי כי סשנס הורה להובר לעבוד  כ"צוות עם המפקח הכללי בתוך מחלקת המשפטים כדי לחקור את העניינים האלה."

סשנס הודיע לקונגרס במכתבו כי כל הסוגיות שהועלו לחקירה על ידי גודלאט, גאודי וגראסלי "נמצאים במלואן במסגרת המנדט הקיים של [הובר]". הוא גם הודיע ​​ליושבי הראש כי למפקח הכלל בחלקת המשפטיםי מיכאל הורוביץ, שעובד עם הובר , יש צוות של 470 חוקרים, דבר הנותן להובר גישה לכוח עצום לחקור אשר עולה בהרבה על צוות של כל חוקר מיוחד.

נקודה זו היא קריטית, משום שבמכתב מ -29 במרס של סשנס מסביר, סמכותו של המפקח הכללי לנהל חקירות אזרחיות ופליליות כוללת "פעולות שנקטו עובדים לשעבר לאחר שעזבו את השירות הממשלתי". ולכן הובר יכול לפעול בכל אחד מהנושאים האלה.

"אני חושב שאנשים מפספסים את מה שיכול להיות מהלך מבריק כאן על ידי סשנס. מה שהוא עשה במהות הוא ששילב את סמכויותיו של המפקח הכללי עם סמכויותיו של תובע פלילי".

״… אם סשנס מאמין שפשעים בוצעו, אבל הובר מסיבה כלשהי לא מביא אישומים, "לסשנס שמורה הזכות להמשיך ולמנות תובע מיוחד", אמר טורלי.

הובר הוא עורך דין מיוטה, לא עורך דין מוושינגטון. "המרחק הזה בינו לבין וושינגטון חשוב מאוד", הסביר טורלי, כי הובר אינו חלק ממדינת העומק (הדיפ סטייט), כלומר, לא חבר המבלה בנעימים במסיבות קוקטל שחשוד בביצוע אותם מעשים כנגד הנשיא טראמפ וממשלו.

"אם היו ממנים חוקר מיוחד, היה עיכוב רב מאד", אמר טורלי, לעומת צוות הובר והורוביץ, שכבר חודשים רבים בתוך החקירה הזו.  [קישור]

 

Leave a comment

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *