על כחלון ועל אכיפה בררנית

כל התוכן באתר הוא בגדר לכאורה…

הסיפור הבא הוא בעיקר דוגמה על אכיפה בררנית. הוא סיפור על משה כחלון בתקופתו כשר התקשורת. הסיפור אינו בא להאשים את כחלון במשהו חלילה, אלא רק לתהות על דרכי הפעולה של רשויות החוק. הסיפור סופר בחלקו בתוכנית עובדה לפני מספר שנים וכעת אני מביא אותו עם מספר תוספות.

בשנת 2009 ממונה כחלון לשר התקשורת. במסגרת הסדר ניגוד העניינים עולה שאלה מרכזית: אחותו של כחלון, עמליה זרקא, מכהנת משנת 2007 בתפקיד סמנכ"לית משאבי אנוש בחברת הוט. מכיוון שיכול להיות ניגוד עניינים, הגברת זרקא הסכימה לשינוי בתנאי שכרה, כך ששכרה יהא קבוע ולא תלוי ברווחיות החברה.

השינוי אליו הסכימה הנו שהבונוסים המגיעים לה לא יושפעו ישירות מרווחי החברה, אלא יהיו "כפופים" להחלטת המנכ"ל. בנוסף, כך לפי "עובדה", היא הסבירה כי האופציות אינן מושפעות מרווחיותה של החברה. הזיה.. רווחיות החברה משפיעה על שווי המניה ומכאן שיש השפעה ישירה על משכורתה של הגברת.

האחות מקבלת 119,150 פנטומים ב2008. הם אינם ניתנים להמרה למניות אלא להמרה כספית בהתאם לשווי מניות החברה בניכוי עלות מימוש למניה. מחיר המימוש שנקבע בהסדר היה 44.79 ₪ למניה, המהווה 5% הנחה משווי המניה. שער המניה בתאריך 11.2008–14.55₪ –מחיר המימוש גבוה מהמניה ולכן אין הטבה.

 

בשנת 2008 האחות אינה בין ששת מקבלי השכר הגבוה בחברה. בשנת 2009 שכרה של הגברת מזנק והיא במקום השלישי ברשימת מקבלי השכר עם 2.14 מיליון ₪. בשנת 2010 היא כבר במקום השני ברשימת מקבלי השכר, שנייה רק למנכ"ל! מחיר המניה ליום 31.12.2010- 59.71 ש"ח!

האחות בתקופה שאחיה הוא שר התקשורת, קופצת בשכרה בצורה משמעותית, בגלל דבר אחד בלבד–העלייה בשווי המניה. כל פעולה שמבצע כחלון במשרד התקשורת משליכה על המשכורת של האחות. אין טענה כי כחלון עשה דברים כדי להיטיב עם אחותו. השאלה היא האם בכלל יכול היה לעסוק בנושאים הקשורים לחברה.

רק בחודש אוגוסט 2012, כחלון מודיע מעל במת הכנסת, בעקבות לחץ ציבורי כי הוא מפסיק לחלוטין לעסוק בענייניה של הוט. ההטבות שנתנו בתקופת כחלון להוט (על קצה המזלג): 1.אישור להוט להפעלת ספקית אינטרנט. 2.הועדה לפריסה אוניברסלית 3.חתימתו על אישור לרכישת מירס ע"י החברה ועוד ועוד

בשנת 2015 פנתה תנועת אומ"ץ לפרקליטות על מנת שזו תבדוק את התנהלות כחלון בתקופתו כשר התקשורת. התשובה שהתקבלה מדהימה: "הטענות הן טענות כלליות המתייחסות לאירועים שאירעו לפני זמן רב. מובן כי לנוכח הזמן הרב שחלף מהאירועים, יש קושי בבירור מלא של חלק מהטענות העולות". זמן רב=3 שנים

אין כאן כדי להטיל דופי חלילה בפעולותיו של כחלון. השאלה הנשאלת הינה לשומרי הסף שאישרו בכלל מעורבות של שר בעניינים המשפיעים ישירות על שכרה של אחותו ולפרקליטות שמבטלת את הנושא בגלל "הזמן הרב שחלף מאז"!

 

קישור לכתבה ב״עובדה״

 

 

 

 

 


קריאה רלוונטית:

מקור הציוצים:

Leave a comment

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *