ספיי-גייט: יו״ר ועדת המודיעין מבקש לזמן 17 פקידי FBI ומחלקת המשפטים לשימוע בדלתיים פתוחות

כל התוכן באתר הוא בגדר לכאורה…

יו"ר ועדת המודיעין של בית הנבחרים, דוויד נונס, מבקש לזמן 17 פקידי FBI ומחלקת המשפטים (בהווה ובעבר) לשימוע בגבעת הקפיטול על השימוש לרעה באמצעי המעקב/ריגול במהלך בחירות 2016.

נונס מבקש במכתב כי כוח משימה משותף של ועדות הפיקוח והמשפט ינקוט צעדים כדי לראיין את הפקידים הללו, משום שהם עשויים "להחזיק במידע רלוונטי".

לועדת המודיעין אין סמכות פיקוח ישיר על ה- FBI ועל מחלקת המשפטים, ולכן סביר יותר שהעדויות יכפו על ידי הפניית שמות הפקידים לוועדות הפיקוח והמשפט.

הוא גם מבקש, לשם השקיפות, שכוח המשימה ישקול לקיים את הראיונות האלה בדלתיים פתוחות.

בין הפקידים אותם מבקש נונס לראיין: ג׳וסף פינטקה, הסוכן שהיה בראיון של ה- FBI יחד עם מי שהיה היועץ לבטחון המולדת, מייקל פלין.

יו"ר ועדת המשפט של הסנאט, צ'אק גראסלי, ניסה גם הוא לדבר עם פיינטקה, אך מחלקת המשפטים דחתה את בקשותיו.

באותו ראיון במסגרת חקירת רוסיה של היועץ המיוחד רוברט מיולר, פלין הודה באשמת מתן הצהרות כוזבות ל- FBI. הוא גם איבד את משרתו בבית הלבן לאחר שנאמר שהוא הטעה את סגן הנשיא פנס לגבי הויכוח עם השגריר הרוסי דאז, סרגיי קיסליאק.

אבל הרפובליקנים בגבעת הקפיטול מחפשים מידע נוסף לגבי הראיון הזה, בהמשך לחשיפות האחרונות המעלות ספקות לגבי ההודעה באשמה עצמה. הם אומרים כי מנהל ה- FBI לשעבר, ג'יימס קומי, למעשה ציין בפני המחוקקים שסוכני ה- FBI לא האמינו שפלין שיקר במכוון על השיחות עם שגריר רוסיה.

על מייקל פלין דיווחנו לכם בזמנו:

ביום שבת פרצה שמחה רבה בקרב האויב האדום והכנופיות התשקורתיות, לאחר שרשת ABC דיווחה כי מייקל פלין, היועץ לשעבר לביטחון לאומי של הנשיא טראמפ- הודה כי קיים מגעים עם רוסיה בתקופת מסע הבחירות. ובהוראתו של המתמודד טראמפ, לא פחות מזה.

מדובר בהצהרה כה דרמטית, עד ששוק המניות צלל מייד לאחריה, ברמה שמחקה מאות מיליארדי דולרים בבורסה. אבל מה איכפת לשמאל, הרי הנה אוטוטו, מגיעים "ימיו האחרונים של דראמפ בנשיאות", או כמו שניסח זאת תועמלן ערוץ 2, ערדואן ניר: "האש כבר נוגעת בשולי גלימתו".

יש רק בעיה אחת בכל הסיפור הזה: הוא פייק ניוז.

מייקל פלין לא הודה בשום קשר אסור עם "הרוסים". הוא הודה בסעיף אחר של שקר ל-FBI, לגבי פגישה שהיתה חוקית לגמרי, בתקופת המעבר שלאחר הבחירות ולפני השבעתו של טראמפ לנשיא. ABC נאלצו לתקן את הפיאסקו המביך שלהם, כאילו הפגישה התרחשה בתקופה שטראמפ עוד היה מועמד לנשיאות. ומי שאחראי על הידיעה הושהה היום מעבודתו (בניגוד לערדואן ניר, שמשקר באופן גלוי לעם ישראל בשידור חי וימשיך היום לפרש לכם את החדשות בשעה 8 בערב).

זו רשימת 17 ה״תכשיטים״ המלאה של נונס:

  • טרישה אנדרסון, פרקליטה במחלקת המשפטים
  • ג'יימס בייקר, יועץ לשעבר של ה- FBI
  • גרגורי בראואר, לשעבר איש הקשר של הקונגרס וה- FBI
  • ג'ון קרלין, לשעבר ראש המחלקה לביטחון המולדת במחלקת המשפטים
  • קווין קלינסמית', פרקליט של ה- FBI
  • טשינה גאהר, פקידת משרד המשפטים
  • דוד לאופמן, לשעבר ראש מחלקת המודיעין של מחלקת המשפטים
  • אנדרו מקייב, סגן מנהל ה- FBI לשעבר
  • מרי מק'קורד, פרקליטה לשעבר במשרד המשפטים
  • ג'ונתן מופה, פקיד ה- FBI
  • סאלי מוייר, פרקליטה ב- FBI
  • ברוס אוהר, סגן התובע הכללי לשעבר
  • ליסה פייג', פרקליטה לשעבר ב- FBI
  • יוסף פינטקה, סוכן ה- FBI
  • אדוארד וויליאם "ביל" פריסטאפ, עוזר מנהל חטיבת המודיעין של ה- FBI
  • פיטר סטרזוק, סוכן ה- FBI
  • ג'ורג' טוסקאס, פקיד במחלקת המשפטים</

    מכתב הפנייה של נונס:

     

המכתב מגיע אחרי שהסוכן הבכיר סטרוזק, לווה ע״י אנשי ביטחון אל מחוץ למשרדי ה-FBI לאחרונה, ממתין להליך משמעתי אפשרי, ועמד השבוע בפני שאלות חברי הקונגרס בשימוע בדלתיים סגורות בהקשר לודעות הטקסט האנטי-טראמפ ששלח בזמן ששיחק תפקיד מפתח בחקירות הילארי קלינטון ורוסיה.

מוקדם יותר החודש, חשף המפקח הכללי על משרד המשפטים, מייקל הורוביץ, בדו"ח מקיף על הטיפול של ה- FBI בחקירת הדואר האלקטרוני של קלינטון, הודעות טקסט חדשות בין סטרזוק לבין חברתו, הפרקליטה הבכירה ב- FBI, ליסה פייג'.

כזכור, בדו״ח הורוביץ ליסה פייג׳ כתבה לסרוזק (באוגוסט 2016):

״[טרמאפ] לעולם לא יהפוך לנשיא, נכון? נכון?״
״לא. לא הוא לא. אנו נעצור את זה״ ענה סטרוזק.

נונס ציין כי יתכן וה- FBI עבר על החוק הפלילי, כמו גם על נהלים פנימיים קפדניים של הסוכנות, על ידי שימוש במידע לא מאומת במהלך בחירות 2016 וזאת על מנת להשיג צווי מעקב אחר היועץ בקמפיין טראמפ דאז, קרטר פייג׳.

תזכיר שפורסם על ידי ועדת המודיעין בחודש פברואר קבע כי ה- FBI ומחלקת המשפטים חיפשו להוציא צווי מעקב על מנת לרגל אחר קרטר פייג׳, ולצורך זה עשו שימוש בתיק מוזמן ומפוברק (הדוסייר הידוע לשמצה), שמומן ע״י המפלגת הדמוקרטית  (עובדה שנשמרה בסוד) ושכלל השמצות וטענות ולא מאומתות על כביכול קשריו של טראמפ עם רוסיה.

מקור: ״פוקס ניוז״

 


קריאה רלוונטית:

Leave a comment

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *