יהודים אמריקאים, אנחנו כנראה עומדים להתרחק אלה מאלה. בואו נתרגל לזה כולנו, כבר מעכשיו

כל התוכן באתר הוא בגדר לכאורה…

חברים יהודים אמריקאים, משכילים, חלקם פורפסורים, שפויים פוליטית בדרך כלל, לא שטופים במיוחד בלימודים פוסטקולוניאליים וקשקושי טרנסג'נדריזם, אומרים לי פעם ושוב שהם מדוכדכים בגלל "הברית בין טראמפ לביבי." אני לא מדבר על ישראלים לשעבר, שלהם יש נטיה מובנית להיות אנטי-ישראלים, מפני שזה המנגנון הנפשי שמשמש סכר כנגד הגעגוע. גם חלק מהם לוקה בזה. אבל לא לאלה אני מתכוון. אני מדבר על אנשים שהם בעד ישראל באופן עקרוני, ושמרגישים בבית באוניברסיטאות ובעיתונים, בעסקים, בערבי גאלה, ובעריכת דין, אנשים שאין להם מבטא זר, ושבדימוי העצמי שלהם הם חלק מהאליטה האמריקאית.
.
אז למה, בעצם, אם הם ציונים הם כל כך סולדים מ"הברית בין טראמפ לביבי"? נשיא מאד אוהד לישראל. אמרתם לנו במהלך הקמפיין שהוא נאצי ואנטישמי, אבל הוא לגמרי בעדנו. אז אפילו אם אתם בצד שמאל בזירה הישראלית, זה בסך הכל משמח, לא? אז מסתבר שלא. ולא חשוב שבניגוד לחרדות של השמאל טראמפ לא מאפשר פה השתוללות של התנחלויות מחוץ לתוואי הגושים, ולא מעודד פה איזו מדיניות ימנית מטורפת. הוא עושה דברים שברור שטובים לישראל. הכרה בירושלים. ביטול הסכם הפינוק האיראני, סירוב להיכנע לסחטנות הפלסטינית. למה זה כל כך רע?
.
אז אני לא מקבל תשובות של ממש. אבל אני חושב שאני מבין. האלרגיה שלהם לטראמפ כל כך דרסטית, והם מודעים לאלרגיה הזאת אצל כל כך הרבה אחרים, שהם חושבים, ואולי הם צודקים, שעכשיו חצי מהיהודים, אולי יותר, ששונאים את טראמפ בכאלה מידות, שונאים את ישראל על זה שהיא מתחבקת איתו. פשוט הם מתביישים שיזהו אותם עם מדינה שמתחבקת עם הנשיא שלהם.
.
ועל זה צריך לומר כמה דברים.
.
א.
אנחנו נמשיך להתחבק איתו. ישראלים, בין שהם אוהבים את טראמפ ובין שלא, לא יכולים להסתייג מנשיא אמריקאי שהוא כל כך בעדם. אז החלום של היהודים האמריקאים האלה שנתניהו יעמוד ליד טראמפ ויעשה פרצוף של מרקל, או פרצוף רבין כשהוא לחץ את היד של ערפאת, זה קשקוש. זה לא משנה מי יעמוד פה בראש הממשלה, אין שום אופציה כזאת. וזה לא משנה איך יגיבו הליברלים. להיות נגד נשיא שבעדנו זה אוקסימורון פוליטי. לא יקרה.
.
ב.
זה לא באמת משנה כמו שנדמה לכם. הסיבה שטראמפ ניצח, היא בחלקה המיאוס של רבים כל כך מתרבות השקר של פוליטיקת הזהות, שממילא כבר פשטה במפלגה הדמוקרטית ברמה כזאת, שהיא כמעט כולה נגועה. וזה אומר שממילא הצעירים שלכם שקועים בלימודים פוסט-קולוניאליים, וממילא רוב החברים שלכם יותר בעד הקרן החדשה מאשר בעדנו (אם כי הם ממשיכים להגיד שלהיות בעד הקרן החדשה זה בעצם מרוב אהבה אלינו, כי ככה הם מצילים אותנו מעצמנו, למרות שבעצם מה שמניע אותם זה שהם רוצים שנהפוך למשהו שבעזרתו הם יוכלו למצוא חן בעיני אמריקאים אחרים). כך שהחיבוקים של טראמפ וביבי אולי מקדימים קצת, או מחצינים קצת, מה שממילא הולך וקורה. והמפלגה הדמוקרטית כבר העמידה בראשה נשיא אנטי-ישראלי מובהק. וכמעט עשתה את שוב עם ברני סאנדרס, שהוא אובמה בריבוע. תחסכו לנו, ואל תספרו לנו שאתם שונאים אותנו מרוב אהבה. לא עובד, הטיעון הזה.
.
ג.
אנחנו לא פה בשביל לעזור לשמאל היהודי האמריקאי למצוא חן בעיני האליטה השמאלית של אמריקה. אם אתם רוצים להתפלש לרגליה ולמכור את האחים שלכם בנזיד אובמה, לבריאות לכם, אבל חלקנו לא יהיה מוכן לעזור לכם בזה. תתכוננו.
.
ד.
האליטה הזאת, שאתם רוצים למצוא חן בעיניה, בואו נקרא לה חוגי הסטייט דיפרטמנט, לא אוהבת אותנו, לא אהבה אותנו, ולא תאהב אותנו. זה בגלל שיש לה אנטישמיות סמויה, דקה, קפואה ומנומסת. היא התנגדה להקמת מדינת ישראל, והיא היתה שמחה לכופף אותנו לתוך תוכנית רוג'רס, או תכנית קרי, בכוח, אם היא רק היתה מצליחה. אבל בדיוק לכן היא גם לא אוהבת אותכם. אותה אנטישמיות דקה וקפואה ומנומסת. כך שגם אם תתפלשו לרגליה, אם תעשו הצגות על איך שאתם סולדים מאיתנו וכמה שאתם ביקורתיים כלפינו, זה בסוף לא יעזור.
.
ה.
אנחנו כנראה עומדים להתרחק אלה מאלה. בואו נתרגל לזה כולנו, כבר מעכשיו.
.


תזכורת:

הקרן לישראל חד״שה הוקמה שנתיים אחרי מהפך 77’ בארה״ב

קריאה רלוונטית:

מקורות הכת האקו פאשיסטית שבתאית רפורמית של האילומינטי

 


הילדה היפיפיה הפכה ל״ילדה טובה BDS״
רפורמים אומרים קדיש לזכר 17 המחבלים שחוסלו במהומות הגדר
צה״ל עצר את מדיאה בנג׳מין יחד עם עיסא עמרו: מה עושה הסוכנת של ג׳ון קרי בישראל?
מדינת ישראל איננה יכולה לנהל מדיניות מטורפת רק כדי לרצות את ׳יהדות׳ התפוצות
השוואת מסתננים לאנה פרנק – טרלול לוקרטיבי חד״ש

 

מקור הפוסט:

חברים יהודים אמריקאים, משכילים, חלקם פורפסורים, שפויים פוליטית בדרך כלל, לא שטופים במיוחד בלימודים פוסטקולוניאליים…

‎Posted by Gadi Taub on‎ יום שלישי 22 מאי 2018

Leave a comment

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *