התבצעה הפיכה, ישראל כבר לא דמוקרטית, היא נשלטת ע"י אוליגרכיה משפטית. ואולי אנו חווים סוג של התקוממות עממית

כל התוכן באתר הוא בגדר לכאורה…

:

אז ככה: התבצעה הפיכה, ישראל כבר לא דמוקרטית, היא נשלטת ע"י אוליגרכיה משפטית. הספר של לין נכתב לבקשת אהרון ברק, והשער מוכיח: התבצעה כאן הפיכה. ואגב 1789: אולי היא מסבירה את ההשוואה הסמלית, והבעייתית, שהחלו לעשות בימין בין בג"צ לבסטיליה. ואולי אנו חווים סוג של התקוממות עממית.


לא סתם הפיכה שלטונית התבצעה כאן, אלא הפיכה באמצעות קנוניה נגד הציבור ונבחריו.

המחטף והמחדל: הקנוניה שהולידה את המהפכה החוקתית

אז איך עבר בשלהי ממשלת שמיר חוק יסוד כבוד האדם וחירותו, החוק שעליו נשענת גניבת הדעת והשלטון המכונה "המהפכה החוקתית", החוק שהגנתו ברוב של 121 היא עקרון יסוד למהות הדמוקרטיה? הרשו לי לצטט את עצמי:

בסופו של דבר החוק עבר ברוב של 32 מול 21. הצביעו בעדו באופוזיציה:

‘עבודה‘: חיים בר-לב, שלמה הלל, שבח וייס, עמנואל זיסמן, דוד ליבאי, סלאח טריף ועדנה סולודר (סה”כ 7); מר”צ: שולמית אלוני, יוסי שריד, מרדכי וירשובסקי, דדי צוקר, ורן כהן, יאיר צבן, חיים אורון, וחסיין פארס, אמנון רובינשטיין, אברהם פורז. (סה”כ 10); חד”ש: תמר גוז’נסקי, האשם מחאמיד, ומוחמד נפאע (סה”כ 3).

הצביעו בעדו בקואליציה:

‘ליכוד‘: אהוד אולמרט, בני בגין, גדעון גדות, יגאל הורביץ, דן מרידור, יהודה פרח, חיים קופמן, יעקב שמאי, אברהם שריר, דן תיכון, אוריאל לין (סה”כ 11); מפד”ל: יצחק לוי.

הסיכום הזה פשוט מדהים. לא רק שממשלת ימין-חרדים העבירה את חוק היסוד ברוב קטן של פחות ממחצית חברי הכנסת, אלא שהצביעו בעד חוק היסוד רק 12 חברי קואליציה, ו-20 חברי אופוזיציה. פירוש הדבר שהחוק הזה עבר בזכות רוב אופוזיציוני של השמאל, השמאל הקיצוני, וערבים. לא יאומן כי יסופר.

 


אז איך עבר בשלהי ממשלת שמיר חוק יסוד כבוד האדם וחירותו, החוק שעליו נשענת גניבת הדעת והשלטון המכונה "המהפכה החוקתית",…

‎Posted by Ran Baratz on‎ יום שלישי 17 אפריל 2018

Leave a comment

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *