האם לעם יש זכות לעצב את עתידו?

כל התוכן באתר הוא בגדר לכאורה…

כמה מילים על נושא ההתגברות, לא, זה לא ספר לבני נוער שעוזר להם עם גיל ההתבגרות.

לפני שנגע בחקיקה הספציפית נדבר שניה על תיאורה, והסיבה היא, שעיצוב מערכת החוק, זכויות האדם, יחסי הרשויות וכד' צריכים להעשות בנפרד מאד-הומינם של "ביבי לא ביבי", המדינה חשובה מכדי להפוך את הנושא הזה לאישי מדי, אבל אם אתם לא יכולים *להתגבר* על האקטואליה, הפוסט הזה לא בשבילכם.

בניגוד לאין סוף הטקסט שנשפך בתקשורת מדובר בנושא מאוד פשוט, שניתן לסכם במשפט אחד: "האם לעם יש זכות לעצב את עתידו?",

אם התשובה שלכם היא כן, אז אתם דמוקרטים-ליברלים, אתם מאמינים בעליונות ריבונות העם, וביכולת שלו לקבוע את חייו בהתאם לתפיסת עולמם של הפרטים. לתהליך הזה קוראים בחירות שמובילות לפרלמט שמייצג את הריבון שמחוקק חוקים.

אם התשובה שלכם היא לא, אתם אבסולוטיסטים, כלומר אתם מאמינים שאדם או קבוצה רשאים להחליט עבור העם איך לחיות את חייו. אבסולוטיזם הוא ההפך מדמוקרטיה, הוא ההפך מריבונות העם.

פסקת ההתגברות היא כיום לב הוויכוח בין הדמוקרטים לאבסולוטיסטים.

הדמוקרטים רוצים שלעם תהיה השפעה על חוקים והאבסולוטיסטים רוצים שיהיה שליט, מלך-פילוסוף (שגם אינו נבחר ע"י העם) שמחליט אם חוק מסויים הוא טוב או לא טוב, במקרה שלנו בג"צ.

קחו למשל את ארצות הברית, שם בית המשפט העליון ואף החוקה עצמה כפופים לרצון העם, הנושא הזה הוא בשום צורה לא נמצא במחלוקת.
כשבית המשפט העליון שם פסק לטובת העבדות, הקונגרס תיקן את החוקה (התיקון ה13), עצם זה שיש תיקונים לחוקה מראים שרצון העם משתנה, פעם העם רוצה איסור על אלכוהול (תיקון 18) ופעם הוא רוצה לבטל אותו (תיקון 21), היום יש דיונים ערים על התיקון השני, החוקה האמריקאית היא מסמך חי, והיא נשמת אפה של הדמוקרטיה האמריקאית.

חסידי בג"צ לא באמת רוצים דמוקרטיה, הם לא רוצים ריבונות חיה, הם רוצים לקחת את הריבונות מהעם ולתת אותה למלך פילוסוף שמחליט, שיכול לפסול חוקים ולתת פסיקה סופית לדורות [או עד שיבוא אוטוקרט אחר (ששוב לא נבחר ע"י העם) במקומו].

הבעיה הגדולה היא שהשמאל מתעלם מכל זה, ריבונות העם לא מעניינת אותו גם כי יש תיעוב בסיסי ויסודי עמוק לדמוקרטיה ברמה הערכית, וגם מסיבות טקטיות של עקיפה של רצון העם לצורך קידום אג'נדה ספציפית.

אם אתם אוטוקרטים, אבסולוטיסטים, הוביסיאנים, וכד', לפחות תגידו את זה ישר, אל תחביאו את הטיעונים שלכם מאחורי שנאת ה"ביבי", יהיה הרבה יותר קל לכולנו.

מלבד זאת אני סבור שיש להחריב את ההסתדרות.

 


קריאה רלוונטית:

מועדון רומא: ׳היכולת למשול׳

 

לפוסט המקורי:

כמה מילים על נושא ההתגברות, לא, זה לא ספר לבני נוער שעוזר להם עם גיל ההתבגרות.לפני שנגע בחקיקה הספציפית נדבר שניה על…

‎Posted by Yoni Blondi on‎ ראשון 8 אפריל 2018

Leave a comment

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *